• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Enig idee wat deze reactie is bij non ferro?

DC 1991

Detailing chief
16 sep 2013
149
103
34
Hallo,

Heb vandaag voor de eerste maal non ferro ontvangen en natuurlijk direct getest.
Nu stootte ik op 1 velg die toch een rare reactie gaf.

Iemand idee wat deze geel/oranje reactie is?
Alleen non ferro gebruikt (velg staat in wheelwax -wheelwax)

conv_971.webp

conv_972.webp

j.lipsch;n404251 zei:
Balanceerloodjes ;)

Zou kunnen (al zijn ze niet meer van lood), andere mogelijkheid is dat het afkomstig is van de tape waar de balanceergewichtjes mee vastzitten. Misschien checken of het inderdaad alleen bij de gewichtjes is?

Die wheelwax zal er denk ik niet meer op zitten na non-ferro (correct me if I'm wrong). Maar geen idee wat dat bruin/oranje is. Niet toevallig wat roest van je remmen. Mijn schijven zien er uit als deze kleur na het wassen. Is na de eerste keer remmen ook weer verdwenen overigens.

Dat paarse is de reactie met ijzer / remstof. Ik denk dat het gele spul een reactie is met ander type vuil, zoals teer. Teer geeft ook bruinig spul af als het oplost. Monello Ferro is als het goed is 'meer dan alleen een ijzerverwijderaar' , dus dat zou het kunnen verklaren.

Omdat je deze reactie slechts bij één wiel hebt zou ik je homokineet-hoes controleren.
Deze willen nog wel eens gaan scheuren met als resultaat dat het vet uit de homokineet in de velg terecht komt.

maar ging die velg dan niet veel vuiler zijn dan men ander voorwiel? want ze waren ongeveer evenvuil hoor

Niet als er maar een klein scheurtje inzit waardoor een klein beetje vet uitlekt. Als hij finaal gescheurd is dan zit je velg onder, maar dat hoeft dus niet zo zichtbaar te zijn.

Die bruine troep kom ik ook weleens tegen. Denk dat het wat teer is of andere smurrie zoals GMToyota ook al aangeeft. Zal me er niet te druk om maken.

dangerpaki;n404260 zei:
Die wheelwax zal er denk ik niet meer op zitten na non-ferro (correct me if I'm wrong). Maar geen idee wat dat bruin/oranje is. Niet toevallig wat roest van je remmen. Mijn schijven zien er uit als deze kleur na het wassen. Is na de eerste keer remmen ook weer verdwenen overigens.
Non-Ferro is veilig voor je wax, sealant of coating.

Die lichte kleur is meestal als Non-Ferro opgedroogd is, dus iets sneller afspoelen.

Ok, Bedankt iedereen. Maakte mij zoiezo geen zorgen (wagen is nog maar 2 jaar oud).
Wou gewoon weten op wat het zo reageerde ;)