• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eraser, Crudzilla of Spruzzo?

Juffer1 zei:
Nu even serieus :
Mijn inziens is de inspectiespray niet bedoeld om polijst residu af te nemen maar om de olie die in de lak achter bllijft af te nemen ?

Precies.

Olieen,vetten of wat dan ook wil je weg hebben,reinigen dus. Als jij je pannen,na het afwassen enkel schoon krijgt bij het afdrogen,doe je echt iets verkeerds.
 
mk-us zei:
Kan me er ook niet echt in vinden: spraytje,afnemen en klaar. Laten inwerken heb ik echt nog nooit gedaan en was het ook niet van plan

Is dat spraytje dan echt zo'n super middel? Sprayen,vegen,klaar?

Misschien ben ik te fanatiek bezig.
 
Jip. De ene doet wat op doekje en dan afnemen en de ander direct op het plaatwerk en dan afnemen .... in elk geval hoeft het niet in te werken oid
 
Zelf liet ik het een seconden of 10/15 zitten om ''binding' met olieen een kans te geven. Dit is dus niet nodig begrijp ik. mm. ok thanks
 
Frogs zei:
Toelichting: als je de afwas doet,thuis, dan is het ook niet van even hup snel door de dreft en klaar. Het middel,wat je ook gebruikt,zal zeker even nodig hebben om zijn werk te doen. Toch?

Juffer1 zei:
Met de afwas kan je het mi niet vergelijken, daar gebruik je het product ook om te reinigen en die reinigingsstap heb je met het polijsten al gedaan.
Als je de link wil leggen naar de afwas dan zie ik het gebruik van dit soort middelen meer richting het afdrogen, en kijken we nu naar een vaatwasser dan gebeurd dat vaak ook niet.

Frogs zei:
Als jij je pannen,na het afwassen enkel schoon krijgt bij het afdrogen,doe je echt iets verkeerds.


Wel even goed lezen : jij vergelijkt het gebruik van een inspectiespray met het doen van de afwas.
Ik geef aan dat het reinigen van de lak (in jou voorbeeld de afwas) gedaan wordt door de polijststap (sopje met afwasborstel / vaatwasser) en niet door de inspectie spray (afdrogen).

De stap met de inspectiespray kan je mijn inziens dus meer vergelijken met het afdrogen : je wil het residu van het schoonmaakmiddel afnemen, toch ?


Als je de inspectiespray 10 /15 seconden op een warme lak (denk aan een paneel wat behandeld is met een rotary of al een tijdje in de zon staat) laat zitten dan is dat al weg voordat jij het afneemt - zeker bij het gebruik van IPA.
Zelf spuit ik trouwens nooit direct op de lak maar altijd op de doek.
 
Het gaat me om het afnemen van olieen! Niks meer niks minder. het residu wat afgenomen wordt zijn olieen, eventuele lak verontreinigingen,lak,al dan niet de blanke en andere polijst ingredienten. Zoals jij het zegt is het schoonmaakmiddel (polijstmiddel) niks anders dan een schoon residu?
 
Nee, dat zeg ik niet. Jij trekt vergelijkingen die er niet zijn en daar reageer ik op.

Jij vergelijkt het afwasmiddel met de inspectiespray en dat is het zeker niet.
Als je de afwas doet dan kan je er voor kiezen om deze in de lucht te laten drogen (polijstmiddel afnemen) of om deze nadien nog af te drogen (eventuele olieen verwijderen).
Beide manieren kunnen. De reden dat je eventueel voor die laatste stap kiest omdat je wil weten hoe goed je hebt schoongemaakt.

Wil dat zeggen dat je na het afnemen van het polijstresidu dan geen wax meer kan aanbrengen ? Nee, absoluut niet want dat kan gewoon.
Is het beter om na het afnemen van polijst residu de lak nog te reinigen met een inspectiespray ? Ja, want dan zie je de staat van de lak in zijn pure verschijning en dan is het ook beter te beoordelen of de door jou genomen polijst stappen juist en naar tevredenheid zijn uitgevoerd alvorens je daar een wax (sealant of glaze oid) overheen gaat zetten.
 
En vele malen belangrijker: de glaze,sealent,wax, wat er dan ook aangebracht gaat worden, komt op een schone vet vrije lak en de hechting van deze glaze,sealent,wax, is dan optimaal.

We denken het zelfde,zeggen het enkel anders.