• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lak voorbereidende middelen (eraser, prep, spruzzo)

Snitser

Detailing chief
21 mei 2008
1.311
85
Beste medeforummers, cc team,

Aangezien bijna ieder merk zijn eigen prep middel heeft vroeg ik mij af in hoeverre middelen te combineren zijn, bijvoorbeeld:

gyeon prime --> voorbereiden met eraser
Nanolex --> voorbereiden met spruzzo
Sonax netshield --> voorbereiden met prep


Of is het verstandig om alles bij hetzelfde merk te houden om de stand tijd van het eindeproduct niet te beïnvloeden?

Grtz
Marc
 
Volgens mij mag dat geen problemen opleveren, ze ontvetten allen de lak.

Wellicht is het anders bij een échte "cleaner" zoals die van Swissvax, maar ook dan zie ik nog geen problemen ontstaan.
 
Gyeon Q²M Prep en Eraser zijn uitwisselbaar.
Nanolex Paint/Glass Cleaner (zelfde product) is een stuk sterker dan Prep en kan in sommige gevallen bij nieuwe lakken in het begin geen knaller zijn.

Spruzzo is een ontvetter op waterbasis en daardoor minder sterk maar wel gemakkelijk en zonder risico te gebruiken.
Voor coatings zou ik zeker Q²M Prep gebruiken. Voor Nanolex lijkt mij Prep geen probleem maar Nanolex adviseert wel echt hun eigen product.
Er zit verschil tussen Prep en de Nanolex cleaner en dat merk je echt met het aanbrengen dat de cleaner van Nanolex veel sterker is.

Heb je nog geen ontvetter dan zou ik gewoon de bijbehorende ontvetter pakken om zeker van te zijn.
 
Is het niet zoals met glaze en wax? Onderling uitwisselbaar? Begrijpelijk dat een merk hun eigen ontvetter adviseert, wie gaat de concurrent geld laten verdienen?