• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eraser, Crudzilla of Spruzzo?

IbizaSigno

Detailing guru
26 okt 2010
5.546
115
Om na het polijsten alle residu te verwijderen gebruik ik momenteel, naar alle tevredenheid, Monello Spruzzo. Nu lees ik ook heel veel positiefs over Eraser van C.Pro. Maar hoe zit het eigenlijk met de Crudzilla van Dodo Juice? Is de een vergelijkbaar product om polijstresidu af te nemen of is het bedoeld voor andere doeleinden? Als ik de beschrijving lees is het namelijk nogal een stevig/ agressief product.
 
Crudzilla is voor het verwijderen van vuil voor je gaat wassen, zie het als een heel aggresieve foam die niet schuimt.
 
Ik ben van Spruzzo over gestapt na Eraser. En ik vind Eraser fijner werken. Maar dat is voor ieder weer anders natuurlijk.
Ik zou zeggen probeer het eens uit en ga dan kijken wat jij het fijnste vind werken.:)^
 
Helemaal met Woody eens, de lak blijft na het afnemen veel gladder wat voor mij prettiger werkt.

Crudzilla is mijn inziens niet geschikt als inspectie spray omdat er best nogal wat "rotzooi" inzit.
Overigens werkt de Crudzilla uitermate goed om waxlagen af te breken en te strippen.
 
Ben ook tevreden over de Spruzzo maar vind deze soms wat moeilijk af te nemen, het droogt niet echt makkelijk. Ook ik ben daarom benieuwd naar de ervaringen met de Eraser. En hoe staan deze middelen ten opzichte van IPA?
 
Ben zelf ook een tevreden gebruiker van Eraser.vindt dit veel lekkerder werken dan Spruzzo.En de geur is ook nog eens erg aangenaam.
 
De spray van 3M zou pas echt alle oliën uit de lak halen heb ik onlangs vernomen...

Misschien wel iets voor de echte die-hards ??

Ik hou het voorlopig bij IPA :-b
 
Spruzzo ben ik nooit echt liefhebber van geweest, Eraser werkt wel erg prettig en ruikt super.
Lak blijft zoals eerder gezegd ook minder stroef tov het gebruik van IPA, wat het aanbrengen van wax weer makkelijker maakt.
 
Maar minder stroef is wellicht ook minder ontvettend?:-"

Ik heb ze trouwens alledrie. (IPA, Spruzzo en Eraser dus. :roll
 
Voor inspectie tijdens polijsten: IPA , met als voornaamste reden de kostprijs.

Voor als laatste stap na het polijsten, en dus puur voor het verwijderen van het polijstproduct : Eraser. Het verwerkt makkelijker dan IPA en je doek gaat makkelijker over de lak, en dus minder kan op microkrasjes.

Dit is in ieder geval mijn idee, dus geen feiten eerder vermoedens.

Van Spruzzo kreeg ik geirriteerde handen, niet dat ze rood uitsloegen of zo, maar ik voelde het prikken.
 
McShine zei:
Maar minder stroef is wellicht ook minder ontvettend?:-"

Ik heb ze trouwens alledrie. (IPA, Spruzzo en Eraser dus. :roll

Ik was zelf ook redelijk sceptisch over Eraser in het begin, maar heb het een paar keer vergeleken tijdens gebruik van Inizio Forza/M105/3M FC+, maar ik kan zo goed als geen zichtbaar verschil zien tov IPA gebruik. Daarbij opgeteld de geur en het gebruiksgemak, pak ik liever Eraser.

Bovengenoemde compounds hebben alledrie voldoende "olie" aan boord om defecten te maskeren (heeft iedere compound volgens mij wel ivm verwerkbaarheid), dus juist daarbij is goed inspecteren toch redelijk belangrijk.
 
sinds kort gebruik ik ook Eraser en ben er erg enthousiast over. Een hele verbetering tov spruzzo. Daar bleef je mee aan het smeren...
 
Na het opspuiten zal je het even de tijd moeten gunnen om de olieen op te lossen. Niet echt lang,maar lang genoeg. Opspuiten en direct afnemen kan problemen geven.
 
Toelichting: als je de afwas doet,thuis, dan is het ook niet van even hup snel door de dreft en klaar. Het middel,wat je ook gebruikt,zal zeker even nodig hebben om zijn werk te doen. Toch?
 
Frogs zei:
Zoals het uitsmeren van niet goed opgeloste olieen? Dan blijf je vegen.

Nu even serieus : heb je dat ooit wel eens gehad met de Monello of SSR lijn ?
Mijn inziens is de inspectiespray niet bedoeld om polijst residu af te nemen maar om de olie die in de lak achter bllijft af te nemen ?

Met de afwas kan je het mi niet vergelijken, daar gebruik je het product ook om te reinigen en die reinigingsstap heb je met het polijsten al gedaan.
Als je de link wil leggen naar de afwas dan zie ik het gebruik van dit soort middelen meer richting het afdrogen, en kijken we nu naar een vaatwasser dan gebeurd dat vaak ook niet.
 
Geen last van heen en weer gesmeer eerlijk gezegd.

Ik neem eerst het residu af, daarna pas Eraser gebruiken.
 
Kan me er ook niet echt in vinden: spraytje,afnemen en klaar. Laten inwerken heb ik echt nog nooit gedaan en was het ook niet van plan