Jongens, als de rubber manchet begint te stinken en overmatig begint te slijten, dan drukken jullie waarschijnlijk te zwaar op de machine.
De rubber manchet is primair bedoeld als rem zoals ik al eerder had aangegeven in post #14.
Zelf hou ik de greep aan de voorzijde van de machine vast en zet hier geen druk op. Hiermee begeleid ik de machine alleen maar.
Soms zie ik mensen met machines aan de slag die zoveel druk zetten, dan de pad helemaal plat gedrukt is als een dubbeltje
De kunst is ook om de pad en machine vlak te houden t.o.v. de lak. Zie het filmpje hieronder. Tevens in het 2de filmpje zie je dat de demonstrateur de machine aan de voorkant alleen maar begeleidt
Vergeet niet, je hebt geen machine in je handen, maar een systeem. Als je het systeem niet snapt, dan werkt het systeem tegen je
Ik denk dat als
@SmartPaintWorks de adviezen uit m'n eerdere posts zal opvolgen, het probleem zo goed als voorbij is.
Mocht dit niet zo zijn, dan zou ik adviseren de machine op te laten sturen via Carclean naar de
leverancier voor een nadere inspectie.
Mocht je de machine geregistreerd hebben, dan heb je 3 jaar
garantie