Ik begrijp het als dit onderwerp hier ongepast is, aangezien CarClean zelf geen kleidoeken verkoopt (Misschien met een reden????). Maar.....
Ik vroeg mij af of mensen hier, of misschien zelfs CarClean zelf, ervaring hebben met kleidoeken. Vooral in het volgende filpmje is het ontzettend veelbelovend, maar ook al het andere materiaal op YouTube hierover is lovend.
En die weet wel wat van detailen natuurlijk!
Nu heb ikzelf dan ook een kleidoek besteld en inmiddels de derde auto mee behandeld. Ik heb The Rag Company Ultra Clay Towel besteld. De eerste auto was een beige Audi A3 en dat ging super, ik kan niet zeggen dat ik (veel) marring heb veroorzaakt en de lak voelde heerlijk zacht aan. Gebruikt samen met Bilt Hamber Korrosol op een natte schone lak, en dat foamde als een gek. De tweede auto was een 5 jaar oude platzwarte A180 en dat ging al wat minder goed, ik merkte op de achterbumper flinke marring en zelf een structuur op alsof de lak lichtelijk was geschuurd??? Ik dacht dat het daar waarschijnlijk al zat, want ik heb de auto niet geschuurd?? Als derde een zwart metallic Tiguan en holy f*ck wat een fiasco.
De hele lak was bizar gemarred en op veel panelen alsof de lak lichtelijk geschuurd was...... Ik werd er misselijk, ontoepasselijk en woedend van. Ik heb niet per sé iets heel raars gedaan, de doek was wel even in een emmer ONR beland, wat niet mag, maar dit had nooit het resultaat mogen zijn. Ik heb al ruim een uur glas zitten kleien.
Welnu, ik ben aan het testen geslagen.
Op de zwart metallic tiguan. Dit was het startpunt:
Op de motorkap heb ik met de Flex XFE 7-15 twee hits gedaan met Rupes Blauw op Rupes Blauw Foam Pad, opgevolgd door 1 hit van Rupes geel op een Rupes gele pad. Beide 125mm. Blauw op snelheid 4.5, en geel op 3 3/4. Lak was dus misschien wat harder dan gemiddeld. Dit gaf het volgende resultaat:
Niet perfect, maar goed genoeg voor de test.
De kleidoek heb ik de avond vantevoren gereinigd met Optimum Power Clean @ 1:5, héél goed uitgespoeld en laten drogen. Vervolgens heb ik hem helemaal volgespoten met ONR @ ClayLube en ook het paneel gebombardeerd met dit spul. De kleidoek wederom op glas onwijs lang ingewerkt. Deze was inmiddels erg plakkerig en kleefde soms dan ook vast aan het glas.
De doek in 4'en gevouwen en heel voorzichtig zonder enige druk de nèt gepolijste en brandschone lak gekleid met ongelofelijk veel glijmiddel. Al gelijk werd duidelijk, dat dit belachelijke marring veroorzaakte. De kleidoek plakte ook hier geregeld aan de lak vast.
Wat voor marring gaf dit dan??
Ik word hier echt pisnijdig van. Wederom vééééél marring en de doek heeft ook wederom een lichte sanding structuur achter gelaten (Zie bovenzijde eerste foto en onderzijde tweede foto, héél licht zichtbaar.)
Goed, anderen ervaring met een kleidoek? Ik ga nog verder testen, misschien zelfs een tweede doek bestellen, want dit kan toch niet waar zijn??
Ik vroeg mij af of mensen hier, of misschien zelfs CarClean zelf, ervaring hebben met kleidoeken. Vooral in het volgende filpmje is het ontzettend veelbelovend, maar ook al het andere materiaal op YouTube hierover is lovend.
En die weet wel wat van detailen natuurlijk!
Nu heb ikzelf dan ook een kleidoek besteld en inmiddels de derde auto mee behandeld. Ik heb The Rag Company Ultra Clay Towel besteld. De eerste auto was een beige Audi A3 en dat ging super, ik kan niet zeggen dat ik (veel) marring heb veroorzaakt en de lak voelde heerlijk zacht aan. Gebruikt samen met Bilt Hamber Korrosol op een natte schone lak, en dat foamde als een gek. De tweede auto was een 5 jaar oude platzwarte A180 en dat ging al wat minder goed, ik merkte op de achterbumper flinke marring en zelf een structuur op alsof de lak lichtelijk was geschuurd??? Ik dacht dat het daar waarschijnlijk al zat, want ik heb de auto niet geschuurd?? Als derde een zwart metallic Tiguan en holy f*ck wat een fiasco.
De hele lak was bizar gemarred en op veel panelen alsof de lak lichtelijk geschuurd was...... Ik werd er misselijk, ontoepasselijk en woedend van. Ik heb niet per sé iets heel raars gedaan, de doek was wel even in een emmer ONR beland, wat niet mag, maar dit had nooit het resultaat mogen zijn. Ik heb al ruim een uur glas zitten kleien.
Welnu, ik ben aan het testen geslagen.
Op de zwart metallic tiguan. Dit was het startpunt:
Niet perfect, maar goed genoeg voor de test.
De kleidoek heb ik de avond vantevoren gereinigd met Optimum Power Clean @ 1:5, héél goed uitgespoeld en laten drogen. Vervolgens heb ik hem helemaal volgespoten met ONR @ ClayLube en ook het paneel gebombardeerd met dit spul. De kleidoek wederom op glas onwijs lang ingewerkt. Deze was inmiddels erg plakkerig en kleefde soms dan ook vast aan het glas.
De doek in 4'en gevouwen en heel voorzichtig zonder enige druk de nèt gepolijste en brandschone lak gekleid met ongelofelijk veel glijmiddel. Al gelijk werd duidelijk, dat dit belachelijke marring veroorzaakte. De kleidoek plakte ook hier geregeld aan de lak vast.
Wat voor marring gaf dit dan??
Ik word hier echt pisnijdig van. Wederom vééééél marring en de doek heeft ook wederom een lichte sanding structuur achter gelaten (Zie bovenzijde eerste foto en onderzijde tweede foto, héél licht zichtbaar.)
Goed, anderen ervaring met een kleidoek? Ik ga nog verder testen, misschien zelfs een tweede doek bestellen, want dit kan toch niet waar zijn??