• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Etape 1 Voldaan

Ric bedoeld het goed Sugr.
Je hebt wel weer een reden om iets te bestellen bij CC
Is idd echt goed bedoeld.
Wanneer de auto echt vuil is dan kost het voorwerk gewoon meer tijd/middelen.
En dorpels zijn bv echt van die plekken die wel eens worden vergeten en dan verziek je je klei ook.

Ik begrijp je klei verhaal goed.
Ik heb een tijdje terug een bmw 5 serie gedaan waar ook echt bruine klei af kwam, soms is een auto echt zo vuil.
Oef, toch nog iemand die dat heeft gehad. Pas, op ik spreek Ric zeker niet tegen. mss had ik gewoon pech. Of mss juist geluk. omdat ik nu weet dat ik APC hiervoor kan gebruiken of Bathe+ van Gyeon. ( als een goeie voorbereiding ) toch bedankt om bij te staan

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Laatst bewerkt:
En dorpels zijn bv echt van die plekken die wel eens worden vergeten en dan verziek je je klei ook.
Hoe kan ik dan APC best verdunnen? Heb namelijk een grote fles liggen die nog verdund moet worden 1:4 ?

Das zeker geen probleem. Ik hou van harde basissen. Je speelt gewoon kort op den bal. Voor mij is het zeker geen probleem. Dat print wat beter in mn gedacht

@Sugr_81 ,
Ik heb ook Poor boys APC en ik verdun em voor de meeste doeleinden.
1:15
Lukt dat niet met die groene aanslag dan pak je een sterkere verdunning idd bv 1:4 = beetje aftasten
Voor mijn dashboard/interieur gebruik ik 1:30 bv.

APC kan vlekken op lak dus laat het niet opdrogen en spoel het altijd goed af.
Amai, das zeker goed dat je dat hebt gezegt heb al een moeilijke kleur. Kan ik hiervoor ook flessen gebruiken van Monello? Of kunnen die der niet tegen. Heb je der ervaring mee?

Oef, toch nog iemand die dat heeft gehad. Pas, op ik spreek Ric zeker niet tegen. mss had ik gewoon pech. Of mss juist geluk. omdat ik nu weet dat ik APC hiervoor kan gebruiken of Battle+ van Gyeon. ( als een goeie voorbereiding ) toch bedankt om bij te staan

Ik gok dat je Bathe+ bedoelt? Dat is gewoon een shampoo met toegevoegde wax, dus iets dat je niet gebruikt voor je een auto uitgebreid gaat detailen.

Ik gok dat je Bathe+ bedoelt? Dat is gewoon een shampoo met toegevoegde wax, dus iets dat je niet gebruikt voor je een auto uitgebreid gaat detailen.
İs aangepast .

Ik zegt het heb een kast vol producten gekocht door allemaal uit te dokteren welk product voor wat dient, maar soms raak ik de Noorden eens kwijt.

Monello flessen kunnen wel een beetje APC hebben en bij tijd en uiteindelijk sneuvelen alle sprayers wel een keertje. Moeilijke kleur staat los van het gebruik van APC imo.
Ik heb een tijdje PB bug squash gebruikt als soort pre wash (alvorens te polijsten) maar nu gebruik ik Nanolex Pre wash in een stevige verhouding (staat op fles) werkt tot nu toe erg goed. Ik heb het idee dat mijn klei ook echt schoner na gebruik.
Als ik die klei zag na deze auto had dit nou een mooie kandidaat geweest voor een clay towel.

• Leuk
Reacties: Sugr_81
Ik heb geen ervaring met crudzilla maar dat kun je ook als soort pre wash gebruiken. Nanolex valt goed te verdunnen elk geval. Ieder zijn ding

Ik heb een tijdje PB bug squash gebruikt als soort pre wash (alvorens te polijsten) maar nu gebruik ik Nanolex Pre wash in een stevige verhouding (staat op fles) werkt tot nu toe erg goed. Ik heb het idee dat mijn klei ook echt schoner na gebruik.

Is deze vorm van ''PreWash'' krachtiger dan foamen + wassen..? Ik heb gister een Ford Focus SW gedaan en ondanks foamen met een overdosis (1:4) en wassen met een hoge verhouding (Flinke scheut, veel te veel) zag ik later nog een hoop hardnekkige vervuiling. Ook zwarte puntjes en dergelijke en een voorbumper/motorkap vol met lijkjes.

Ik wilde hiervoor een behoorlijk agressieve foam gaan gebruiken in de Lancia, zoals de Citrus blablabla, maar dacht uiteindelijk dat Artico Magico op 1:4 ook wel krachtig zou zijn.
(Foamen met krachtig spul zal de lak wat dieper reinigen en daarbij ook de ramen/kunststof/velgen.etc. Word het later wat makkelijker schoon te maken)

Ik heb ook ooit eens AF Obliterate gekocht, maar zie het niet gebeuren dat je een soortgelijk middel bijna helemaal op moet spuiten om een hele auto te doen.

Greetz

@Sugr_81 :Hoe heb je de sponningen gedaan bij de koffer? Met een doek of met de tuinslang? Heb juist hetzelfde probleem dat al het vuil zich daar ophoopt.

Ps: De 1.9 TDI (met enkel een rode I) was 115 pk ;)

Laatst bewerkt:
@Quantoxx , Foamen doe ik zelf nooit.
Pre wash krachtiger dan foamen? Is lastig te bepalen voor mij en is afhankelijk van de verhouding die je gebruikt.
Met die Nanolex kun je trouwens ook foamen geloof ik .
Bugsquash kan een vrij krachtig middel zijn en Nanolex pre wash ook, recent is mijn vriendin in de auto van haar vader gaan rijden en deze stond altijd noodgedwongen onder een boom.
Schoonhouden was geen beginnen aan en er zat standaard een soort kleverige boomsap laag op dus mijn verbazing was eigenlijk groot dat ik na de Nanolex Pre Wash eigenlijk een brandschone auto had.
Met kleien kwam er zowat niets meer af!
Wel vantevoren Ijzerverwijderaar en locaal preventief wat Gyeon Tar maar dan nog dat had ik nooit verwacht.

Ik denk dat je Nanolex Pre-Wash qua schoonmaken kunt vergelijken met Crudzilla.
Ik weet niet hoe Nanolex zijn werking behaalt maar Crudzilla is een pre-wash spray op basis van oplosmiddelen en zware invreter.
Als je het een tijdje op je motorkap laat zitten kan hij de wax wegvreten, maar zoals alle middeltjes maar zeker deze niet lang erop laten zitten. Het is alleen niet zuinig in gebruik