• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Etape 1 Voldaan

Is deze vorm van ''PreWash'' krachtiger dan foamen + wassen..? Ik heb gister een Ford Focus SW gedaan en ondanks foamen met een overdosis (1:4) en wassen met een hoge verhouding (Flinke scheut, veel te veel) zag ik later nog een hoop hardnekkige vervuiling. Ook zwarte puntjes en dergelijke en een voorbumper/motorkap vol met lijkjes.

Yep, dat krijg je als je huisvrouwen-logica loslaat op de lak. Net als met wasmiddelen voor de wasmachine thuis, afwasproducten enz. geldt dat een overdosis er voor zorgt dat de reinigende werking minder wordt of zelfs helemaal verdwijnt, maar er is geen huisvrouw die daar aan wil. De oorzaak ligt in de chemische structuur van die middelen, die moleculen hebben een kop en staart (soort kikkervisje, maar dan veel kleiner) waarbij beide uiteinden hun eigen taak hebben. Als je een overdosis gebruikt, gaat het middel een soort bollen vormen: alle staarten van de zeepmoleculen bij elkaar, en aan de buitenkant van de bol alle koppen van de moleculen. Gevolg is dat de staarten dus nooit in contact komen met het vuil om te reageren. Daarom bij alle zeep/schuim/reinigingsmiddelen liever een te lage dosering dan een te hoge. Fabrikanten geven vaak al een hoge dosering op, om zo hun verkoop te stimuleren, en als je daar dan ook nog eens boven gaat dan werkt het helemaal niet meer.

Ik hoop dat ik één en ander duidelijk gemaakt met bovenstaande uitleg

Op de Colt gebruik ik ongeveer 2/3 fles (fles is 500 ml) Op mijn eigen auto ben ik 3/4 tot een fles verder.
Ik doel ook niet op de prijs die er aan vast zit. Als ik de auto infoam met Apple iFoam gebruik ik (met 2x rondgaan en extreem dik spuiten) 70 ml product per keer, in verhouding naar een 300-400 ml Crudzilla is het meer verbruik. Ik denk dat het qua kosten elkaar niet ontloopt