• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen golf 4

Ziet er goed uit hoor!
Ben vandaag even bezig geweest, moet zeggen het viel me niet tegen wat je al met polijsten kan bereiken. alleen nou krijg ik de swirls er heel goed uit maar die kleine krasje (die je niet voelt) gaan er totaal niet uit. misschien toch een zwaardere cutting pad aanschaffen nog ? heb nu veloce op een oranje en gele pad gehad, de oranje pad deed niet veel maar de gele gingen de swirls er goed uit.
ik heb zelf de lime prime als glaze, weet niet of dat veel zin heeft om te gebruiken maar heb het nou toch haha

Mooie auto! Zelf ook gehad echter niet met die motor erin. Heb je die krasjes er nog uit gekregen zoja met welke combi dan?
 
Ziet er goed uit hoor!


Mooie auto! Zelf ook gehad echter niet met die motor erin. Heb je die krasjes er nog uit gekregen zoja met welke combi dan?

met veloce en de gele pad gingen de meesten krassen eruit. alleen helaas niet alles, vooral op het dak en motorkap niet.. ga binnenkort toch een paarse woolen pad bestellen om te kijken of dat nog enig verschil maakt.
 
dat is heel mooi geworden zeg:heart_eyes:. erg mooie auto ook.leuk he dat polijsten?
heb op mijn auto ook wel eens problemen met iets diepere krassen weg te krijgen.
en die zitten er nog wel eens hier in de kindvriendelijk auto-onvriendelijke buurt:confused:
heb vandaag de Scholl concepts- sandwich spider foam polishing pad gebruikt in combinatie met veloce.
dat was voor mij de eerste keer en dit ging echt lekker.
met 1 hit hetzelfde resultaat als 3 hits veloce op geel.op mijn auto iig. heb ook een wolletje maar die
heb ik niet getest. die gebruik ik normaal na het wetsanden maar kwam nu niet in me op om hem te testen.
heb wel het idee dat het wolletje sneller vol is en dat je dus minder lang kan doorwerken.
heb veloce gebruikt omdat ik dat heb staan maar met scholl concepts s3 schijn je een nog betere correctie te hebben.
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor de tip! maar moet je naar scholl concepts s3 met een spider pad dan ook nog afbouwen of is het 1 staps ? en waarmee zou je dan afbouwen ?
 
maar moet je naar scholl concepts s3 met een spider pad dan ook nog afbouwen of is het 1 staps ? en waarmee zou je dan afbouwen ?

Scholl S3 heeft net als de Monello-lijn een afbrekende korrel. Echter is het verschil dat afbrekende korrels steeds kleiner (fijner) worden naar mate je ze doorwerkt, maar de S3 heeft een korrel die niet alleen kleiner word, maar uiteen breekt in meerdere kleinere (fijne) korrels en dus behaal je al een behoorlijke finish.

Na deze S3 zou je kunnen finishen met S30. (Scholl - Hoe lager het getal, hoe grover)


Greetz
 
Nette Mk4 hoor. De Jubi wielen staan 'm goed. Al plannen voor een grotere downpipe en kat + kuurtje bij JD ? :)
 
zit stiekem al een 3 inch systeem onder zonder kat en is laats gechipt bij vagtechniek. heeft nu 246 pk en 390 nm koppel :D

en ik ga binnenkort maar weer eens een bestelling plaatse op carclean voor s3 polijstmiddel en spider pad. ik heb nu trouwens limeprime als glaze en ik vond dat die wel een klein beetje verschil maakte kwa glans maar niet egt verbluffend, is black hole daarin tegen nou beter ?
 
nou heb ik zelf een vloeibare wax van collinite alleen wat is het verschil nou als ik vaste wax zou pakken en welke zou dan aan te raden zijn op een zwart metallic auto ?
 
er staan meerdere onderwerpen voor harde lakken op het forum. zo staat er bv dat je met spider pad en s3 kan beginnen en dan direct kan finishen met finale. die heb je immers nog. is het proberen waard lijkt me. gebruik zelf collinite 845. deze werd me geadviseerd door CC. hoef geen andere meer. doe 2 lagen op men auto. zet de fles collinite eerst even in lauw warm water. dan word ie mooi vloeibaar. zo dun mogenlijk opbrengen en pas na minimaal een half uur verwijderen. dit had ik eens ergens gelezen op het forum. met vaste wax heb ik dus geen ervaring. hier 2 fotos van mijn dak in collinite. blijft toch moeilijk te zien op een foto maar toch. en jammer dat het licht bewolkt is.
image.jpeg
image.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een pakketje gekregen van carclean:D
2wn04ya.jpg

Spider padje
Scholl s3 polijstmiddel
Natty past wax
En een klein kadootje een interieur cleaner van nanolex

Meteen getest, het werkt goed alleen nog niet echt naar mijn zin kwa polijsten. Op de motorkap zit een lange kras die eigelijk bijna niet zichtbaar is en je niet voelt alleen die wil er maar niet uit.

Iemand nog wat tips voor me?
 
Sommige krassen kunnen nou eenmaal wat hardnekkig zijn. Zo'n spiderpad is erg goed in het corrigeren maar juist met deze stap/pad is het heel belangrijk dat je em regelmatig schoonmaakt je zal zien dat ie na het schoonmaken gelijk ook weer opfrist. Ja de pad slijt best hard maar hij doet wel zijn werk.
Ik zou zo'n enkelvoudige kras locaal polijsten met diezelfde spiderpad/combo alleen dan op een kleine backingplate met de kleine uitvoering.