• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen golf 4

De spiderpad werkt heel leuk maar sinds kort ben ik toch voorstander geworden van de Meg's MF cutting disc.
Vind het leuker worden doordat hij wat minder dik is.

En voor de rest, gewoon veel testen en proberen !

En owja...mooie golf ! :D
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Heb je er meerdere hits over gedaan? Dan zou dat toch moeten minderen?


De spiderpad werkt heel leuk maar sinds kort ben ik toch voorstander geworden van de Meg's MF cutting disc.

goeie padjes he ;)
Ik heb al wat andere 'cutting' pads getest en niets kan tippen aan die MF pads van Megs.
 
  • Leuk
Reactions: DT89
Deze week weer flink bezig geweest.
heb hem met de monello faomer ingespoten met appel ifoam en moet zeggen dat het heel goed werkt.
heb verder nog even de auto gekleid en de stukken die nog beter konden met krassen aangepakt met de spider pad en s3 gold. daarna nog even geglazed met lime prime en gewaxed met natty's paste wax blue.
daarna begonnen aan de motor ruimte om die wat mooier te maken met Autoglym Vinyl & Rubber Care en ook meteen mijn interieur delen ermee aangepakt. moet zeggen dat het een mooi resultaat geeft alleen moet het wel lang drogen.
ook maar meteen wat nieuwe foto's gemaakt van hoe die erbij staat.

24g4osw.jpg


before:
wb5owm.jpg


After:
2dri0sl.jpg


2yw64nt.jpg


25pmfid.jpg


vg6dcx.jpg
 
Mooi hoor! Heb je ook nog een gepolijst met een lichtere combinatie om te kijken of dat nog voor verbetering zou zorgen?
 
Klopt heb ik ook nog gedaan met zwarte pad en finale. Kwam naar mijn mening tog net weer wat meer glans van.
 
nu zie ik helaas in de volle zon ineens super veel hologrammen op 1 kant van de auto. lijkt wel een of andere witte waas wat er dus niet van af gaat. net de auto gewassen, gekleid op dat stuk en opnieuw een stuk gepolijst. lijkt weg maar eenmaal met schoon maken met prep zie je het gewoon terug komen. net als een soort van coating of iets en meteen vol met swirls. heb het nog geprobeerd met apc schoon te krijgen met verschillende verdunningen maar niks werkt. iemand een idee om er vanaf te komen ?
 
het is ook heel vettig lijkt het want als ik er met mijn vinger over ga verspreid het zich. en als ik er apc opspuit en weg veeg dan komt het naar een aantal seconde heel langzaam terug.
 
2eb8uqh.jpg


Dit is naar apc met een micro doek afgeveegd.

1zbb78z.jpg


Kan het miss de wetcoat zijn van een maand terug?
 
Heb zelf bij me vorige auto een zelfde fenomeen gehad wat bij werkte was na elke hit pad uitwassen.
Polijst pasta goed doorwerken stoppen 2 sprays water en opnieuw doorwerken van het paneel. Hierdoor blijft er weinig tot geen polijst resten over op de lak. Ruime hoeveelheid prep en zachtjes afnemen met een O zacht mogelijke mf doek.

Verder ziet de auto er goed uit mooi opgeknapt

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
 
Vind het zo raar dat het alleenop de 2 deuren, achterscherm en dak een stuk zit.
Lijkt wel alsof ik ergens in polijst maar niet de lak maar iets wat erop zit. Heb 3 stappen geprobeerd werkt niet, daarna eerst 1 stap en goed ontvetten stuk of 5 andere doeke geprobeerd maar elke keer als ik erover veeg zit het erweer en meteen een swirlhalla terwijl de lak super hard is. Net nog proberen te ontvette met dasty en zelfs apc puur gebruikt maar niks werkt. Ben nu even radeloos want het ziet er echt niet uit.
 
Vind het zo raar dat het alleenop de 2 deuren, achterscherm en dak een stuk zit.
Lijkt wel alsof ik ergens in polijst maar niet de lak maar iets wat erop zit. Heb 3 stappen geprobeerd werkt niet, daarna eerst 1 stap en goed ontvetten stuk of 5 andere doeke geprobeerd maar elke keer als ik erover veeg zit het erweer en meteen een swirlhalla terwijl de lak super hard is. Net nog proberen te ontvette met dasty en zelfs apc puur gebruikt maar niks werkt. Ben nu even radeloos want het ziet er echt niet uit.
Gezien het maar op enkele panelen is kan het zijn dat die panelen ooit opnieuw gespoten zijn?


Verstuurd vanaf mijn SM-G361F met Tapatalk
 
Nee is niet herspoten. Heb hem nu met dreft gewassen en volgensmij is het weg. Maar ik kijk morgen nog eens goed in de zon
 
Het lijkt er alleen erger op te worden. Swirls die meteen heftig zijn naar droogmaken van de auto wat ik nog nooit heb gehad. En het vettige zit er nog op.
 
Inmiddels met spiritus geprobeerd nog geen resultaat. Daarna voor de zoveelste keer gepolijst maar toen ik het polijstmiddel afnam leek het gewoon in de lak te blijve zitte. Alsof het et polijstmiddel is wat de vettigheid veroorzaakt. Heeft er iemand nog tips of eventueel iemand die er samen met mij naar wil kijken?
 
Heb je al geprobeerd om de auto met warm water en shampoo te wassen? Als het polijstmiddel is dan zal dit moeten helpen.