• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen

wokkelz

Detailing rookie
9 jan 2009
20
0
Hallo mensen!

Ik ben nieuw hier dus, op het forum en ook in de wereld van het detailen. :)
Mn naam is Wessel ben 24 jaren jong en rijdt een zwarte ibiza van '98;

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Jep hij is lekker vies! :D

Heb inmiddels al wat spulletjes aangeschaft maar omdat redelijk in de kosten kan lopen gaat het een paar maanden duren voordat mn wensen lijst compleet is haha!
Tot nu toe heb ik;

De DAP500 (daarbij zat 1 Lake Country witte foam pad, Poorboys Polish with Carnauba Blue en een groene zachte doen (ben de naam ff kwijt..).
Net dit erbij besteld;
1 100044 Meguiars - Ultimate Wipe Wash Mitt (Super Thick Microfiber)
1 100036 Meguiars - Gold Class Car Wash - 473ml
1 100050 Meguiars - Quik Clay Detailing System 473 ml met 50gr Clay Bar
1 100804 Chemical Guys - Miracle Dryer
1 100714 Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue - 225gr
3 101027 Poorboys World - Mega Plush - Groen - 39x39cm
3 101030 Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Geel - 39x39cm
1 100094 Meguiars - Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam) - 2 Pack
1 100951 3M - 3434 afplaktape - 25mm breed

Mn Volgende bestelling wordt de SSR1,2 en 3 met de benodigde pads zodat mn auto echt grondig aangepakt kan worden en nog wat spul wat ik ff zo niet uit mn hoofd weet.
Als dit binnen is allemaal heb ik denk ik al een redelijk complete set maar moeten er nog wat spullen bij voor de banden en rubberen onderdelen ramen enz.
 
Welkom op het forum! Leuk lijstje heb je daar al, daar kom je zeker een eind mee! Ik zou ipv van de SSR3 een extra pad erbij nemen. Een heavy polishing pad of een oranje cutting pad misschien? Met de SSR1 en SSR2.5 kom je een heel eind hoor! ;)
 
Welkom!
Je bent één van de weinigen die zo een vieze auto laat zien :D

Je huidige lijstje en je toekomstige uitbreidingen zien er aardig compleet uit :)^

Er is veel te lezen over reviews, maar als je nog wat zoekt voor:
- de banden: Meguiar's Endurance High Gloss Tyre Protection Gel
- het kunststof: Poorboy's World: Trim Restorer
- de ramen: Meguiar's NXT Glass Cleaner of Poorboy's Sray & Wipe

Als je eenmaal je velgen goed hebt schoongemaakt, kan je overwegen om hiervoor een Wheelwax aan te schaffen.
Fluitje van een cent bij de volgende wasbeurten :ja

Veel plezier op dit forum!
 
Welkom hier!leuke lijst,en leuke auto:grinning: Dalijk als je helemaal schoon gemaakt heb,ziet iedereen gelijk wereld van verschil
 
Haha je die vieze auto op de foto! Was zondag tijdens schaatsen, hij was zo vies dat het wel een foto waard was :D
Had em die avond gelijk even afgespoeld dus zo staat ie er nu bij;

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Ik heb al veel gelezen hier en veel filmpjes gezien. Ik begin het al wel een beetje te snappen allemaal nu nog in de praktijk toepassen!
Zag dat er de 25ste een meeting is op de maasvlakte dus misschien kom ik wel even kijken nog..

Ga van het weekend denk ik mn auto in ieder geval wassen met de Gold Class Car Wash en daarna kleien.
Dan een laagje van de Poorboys Polish with Carnauba Blue.
Dan even gedult om met de dap los te gaan! :D

Bedankt voor de verwelkomingen tot nu toe!
 
Xizer zei:
Welkom op het forum Wessel! Leuke velgen heb je ook onder de wagen, OZ ?!

Is je 2de welkom haha ben je zo blij met me!? ;) haha

Ja het zijn OZtjes, wel heel erg beschadigd. Door de vorige eigenaar flink afgeragt denk ik. Als ik nieuwe velgen koop gaan deze iig voor een heel zacht prijsje de deur uit. Misschien leuk om op te knappen..
 
rofl Don't blame me, ben tot slot van rekening alweer een jaartje ouder hehe!

Ik herken ze, rijdt hier een golfje 3 rond met precies dezelfde velgen, ook die zijn trouwens flink beschadigd.
 
Welkom Wessel. Veel plezier met lezen en met detailen !

....gaat het een paar maanden duren voordat mn wensen lijst compleet is haha!

Geloof me, dat roept bijna iedereen die hier komt, maar als je eenmaal door de detail-verslaving gegrepen bent, dan komt er geen eind aan de wensenlijst....:D