• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen

Keesj

Detailing rookie
14 sep 2011
7
2
Hallo!

Ik heb heel lang een rode Mazda 232 Coupe uit 1995 gehad. Die werd uiteraard heel snel vaal/roze dus daar moest vaak aan gepoetst worden. Geen probleem, want ik had er plezier in om te poetsen. Maar altijd met 'normale' spullen van bij Halfords (Velma/Turtle Wax), spons, zeem en een simpel boenmachientje.

Paar maanden geleden echter de Mazda ingeruild voor een Nissan QashQai, kleur 'café latte' (ofwel beige). Nieuwe auto, dus toevallig (geloof ik) eens bij Carclean uitgekomen en meteen wat basismateriaal gekocht. Ik blijf het voorlopig allemaal handmatig doen en wil het ook niet te gek maken, dus regelmatig poetsen en een paar keer per jaar sealant of wax.

Ik zal hier niet dagelijks aanloggen, maar wel zo af en toe eens kijken en vergelijken wat ik nog kan gebruiken.

Dank jullie! :)

Ik heb al een vraag (één van de redenen om me te registreren uiteraard) en zal ook proberen eens wat foto's van de QashQai te posten.

Het slachtoffer:

6151811341_8641a55992.webp

Slachtoffer van mijn poetskunst: op de trim aan de rechterkant van de achterwielkast zie je een witte 'veeg'; één van vele. Overblijfselen van overdadig PB EXP gebruik. :'(

Velgen zijn trouwens standaard 18" velgen voor een QashQai Connect versie. Ik had eerst gevoel dat deze wagen een beetje té bling bling was voor mij, maar je leeft maar één keer, dus...

Less is more! De witte vegen kun je als het goed is zo wegvegen, want in een sealant zitten geen fillers en andere troep. Een pure wax geeft ook geen wit residu op trims. Mocht je ze niet weg krijgen: APC en een borsteltje, of pindakaas!