• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Exterieur detail] Seat Leon 1.6TDI (77kW) 2010, +C-Quartz UK

freddyevo2

Detailing chief
10 okt 2010
410
78
58
Almere
Een paar weken geleden een Seat Leon 1.6TDI van april 2010 gedetailed, alleen exterieur en voorzien van de C-Quartz Uk coating.
Ik had de auto ruim 2 weken tot m'n beschikking, omdat de eigenaar gedurende deze periode op vakantie was.

In totaal ben ik er zo'n 20 uur mee bezig geweest.
De volgende stappen zijn uitgevoerd:
- afspoelen, ingeneveld met Iron-X en Poorboys Bug Squash
-gewassen met 2-emmer methode met overmaat Meg's NXT shampoo+ scheut APC
-goed afgespoeld, en vervolgens gekleid met de blauwe Meg's Prof. Mild Clay
-Nogmaals gewassen met Meg's NXT shampoo
-gedroogd met de Oranje Delerium Towel
-gepolijst met Scholl S30+ met de Scholl Orange pad (sommige lakbeschadigingen met een wollen spot pad) met de Flex L3403-VRG Rotary
-Gefinished met de Auto Finesse Rejuvenate pre-wax cleanser op licht groene Monello Kompressor pad op de Flex XC 3401-VRG geforceerde excenter
-Lak afgenomen met IPA 1:2 verdund met demi water
-Lak voorzien van 2 lagen CarPro C-Quartz UK, afgenomen met Dodo Juice micro-suede doeken
-Trims voorzien van Auto Finesse Revive
-motorruimte: plasic delen in de Chemical Guys VRP-dressing gezet

De foto's:
Zo kwam de Seat Leon binnen:
dsc0105rr.jpg


dsc0106dr.jpg


dsc0110et.jpg


dsc0111il.jpg

De lak was erg dof, en leek in eerste instantie een gewone pastelkleur te hebben, was toch echt een metallic lak. Lak voelde ook stroef aan, met op dak toch wel wat ingebrandde vogelpoep, en enorm veel insectenresten op de voorkant van de auto.

Voor het kleien van de auto gekozen voor de blauwe professional Clay van Meg's, en dat haalde heel veel verontreiniging weg. Dit was na het doen van een stukje van 60x40 cm op het dak:

dsc0114cz.jpg


Dit was op heel de auto zo. Ik kon de klei na afloop ook weggooien; het verkruimelde helemaal van de hoeveelheid vuil.
Foto's van na het kleien:

dsc0119qz.jpg


dsc0122k.jpg


Vervolgens de auto gepolijst met Scholl Concepts S30+ met de Scholl Orange Foam Pad op de Flex Rotary, en daarna de Auto Finesse Rejuvenate op de Flex Excenter.

dsc0127ju.jpg


dsc0129xu.jpg


dsc0132ee.jpg


dsc0134hv.jpg


Na het aanbrengen van 2 lagen CarPro C-Quartz UK:

dsc0141ug.jpg


dsc0142gpnuyykg.jpg


dsc0143za.jpg


dsc0146ak.jpg


dsc0149br.jpg


dsc0152ts.jpg


Motorruimte na:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Na een laagje CarPro Reload, en de trims in de Auto Finesse Revive

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

dsc0159ot.jpg


Bedankt voor het lezen!
 
Zeer mooi uitgevoerde detail! En ook wel echt heerlijk dat je er gewoon de tijd voor had om hem volledig te kunnen doen!

:)^
 
En laat die, met name op rubber, géén witte waas achter die ik wel eens ervaar met de blauwe 3M tape uit onze favoriete webshop?
 
Volgens mij is die tape nagenoeg heztzelfde als de 3M Scotch® 244 goud afplaktape.

Ik gebruik zelf de gele 3M afplaktape. Deze wordt veel door schilders gebruikt. Deze laat geen lijmresten achter.
Het is geen papier en/of crepe achtig tape zoals de blauwe 3M tape. De gele is gemaakt van rijstpapier en voelt een beetje plasticachtig.
Je kan deze tape veel strakker plakken, laat niet los als het nat is/wordt en plakt gewoon als het toch nat is geworden.

Het is alleen vrij prijzige tape.

19mm: +/- 6 euro per rol
25mm: +/- 8 euro per rol
38mm: +/- 12 euro per rol
50mm: +/- 15 euro per rol

545497_LB_00_FB.EPS.jpg



On-topic:

resultaat is netjes, al hadden de bandjes ook even een finishing touch moeten krijgen, dat maakt het af. :)^
 
@SLK:
Ik heb de blauwe 3M tape nooit gebruikt dus kan niet oordelen welke beter is. De SPX tape van TT is met name bedoeld voor in de bouw (stucadoors/spackspuiters) en autospuiters. Het heeft een hoge kleefkracht, maar laat geen lijmresten achter. Ook is de tape vrij stevig, zodat het niet makkelijk scheurt of stukjes tape achterlaat bij het afhalen. Is ook goed bestand tegen vocht. Je kan het zelfs een paar dagen (max.3 à 4 dagen) laten zitten zonder dat het lijmresten achterlaat.
 
@Patrick:
De SPX tape is wel een papier/crepe achtige tape, maar van een betere kwaliteit. Het is dan ook een stuk goedkoper dan de "verswerktape" die jij gebruikt.
Wat de banden betreft: je hebt helemaal gelijk:schaam
 
wow netjes!!! jammer dat er geen mooie alu wielen onder zaten op het moment van de foto's maarja, de lak is super zo!
 
Mooi gedaan , de lak was wel erg vuil .

Je hebt er wel de tijd voor genomen , maar het resultaat is ernaar :)^ (vooral het tapen was al een werkje op zich )

En die bandjes...........tja ...het is geen zomer meer hé (en dan mag dit wel )