• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Exterior Detail] Alfa Romeo GT 3.2 V6.

Gerkee

Detailing addict
12 mei 2011
82
55
Hallo allemaal,

Ik heb het afgelopen weekend mijn eigen Alfa Romeo GT 3.2 V6 aangepakt. Ik heb de auto nu een dikke week en ik vond het tijd om hem gronding aan te pakken. De auto zat vol met swirls en andere lakdefecten. Ik heb stapsgewijs de volgende dingen gedaan:

- Auto gewassen met Monello Lavare en de Monello washandschoen. Dit natuurlijk gedaan volgens het twee emmer systeem.
- Rubbers en banden gereinigd met Poorboys APC.
- De velgen gewassen en vervolgens de Gyeon Iron gebruikt.
- De auto gedroogd met de Monello Aqua.

Ik heb toen de auto naar binnen gereden en heb de volgende dingen gedaan:

- Gekleid met Monello klei + Perfetto.
-
Hierna ben ik begonnen met polijsten. Ik heb een testspot gedaan en behaalde een goede correctie met twee hits Veloce op geel en afwerking Finale op wit.
-
Hierna heb ik de auto gereinigd met Gyeon Prep.
-
Vervolgens heb ik de auto in de eerste laag Gyeon MOHS+ gezet. Dit heb ik een uur laten drogen en vervolgens heb ik een tweede laag aangebracht.
- De auto heb ik toen 30 uren laten uitharden. Ondertussen wel na 12 uur de auto afgewerkt met Gyeon Cure.
- Vervolgens heb ik de rubberen + plastic delen gevoed met Gyeon Trim.
- De ramen zijn gereinigd met Dodo Juice Clearly Menthol Glass.
-
De banden heb ik gevoed met twee lagen Gyeon Tire.

Mooie foto om 'gewoon' te delen:

IMG_2887_zpsznfgoq5r.webp


Twee foto's tijdens het polijsten:
IMG_2910_zpshw5d6cna.webp

IMG_2911_zpsy2dcwcl1.webp


Helaas heb ik van dit alles niet veel foto's gemaakt. Dit vanwege vergeetachtigheid, maar ook vanwege het harde doorwerken. Al met al ben ik zo'n 12 uren bezig geweest met de auto (Exclusief de uithardt tijd van de MOHS natuurlijk).

Eindresultaat:
IMG_2919_zps44g6x6c7.webp

IMG_2921_zpsf38qznu8.webp

IMG_2920_zpso4fckuv3.webp

IMG_2923_zpspkmdbt3g.webp

IMG_2924_zpsdxzncq5h.webp

IMG_2925_zpsevjgpwpv.webp

IMG_2928_zpsg3uzc1pn.webp


De GT kan er weer een hele tijd tegenaan :)!
 

Bijlagen

  • IMG_2910_zpshw5d6cna.webp
    IMG_2910_zpshw5d6cna.webp
    193,8 KB · Weergaven: 102
  • IMG_2887_zpsznfgoq5r.webp
    IMG_2887_zpsznfgoq5r.webp
    367,9 KB · Weergaven: 324
  • IMG_2911_zpsy2dcwcl1.webp
    IMG_2911_zpsy2dcwcl1.webp
    150,4 KB · Weergaven: 135
  • IMG_2919_zps44g6x6c7.webp
    IMG_2919_zps44g6x6c7.webp
    333 KB · Weergaven: 140
  • IMG_2921_zpsf38qznu8.webp
    IMG_2921_zpsf38qznu8.webp
    248,8 KB · Weergaven: 139
  • IMG_2920_zpso4fckuv3.webp
    IMG_2920_zpso4fckuv3.webp
    337,6 KB · Weergaven: 156
  • IMG_2923_zpspkmdbt3g.webp
    IMG_2923_zpspkmdbt3g.webp
    176,1 KB · Weergaven: 136
Zoow, strak hoor!

Mooie auto ook. Vind Alfa op zich wel mooie auto´s, alleen die kentekenplaat uit het midden is voor een symmetrie-malloot als ik een killer. Haha!


Hoe vond jij het aanbrengen van de Mohs Coating..? Ik heb het zelf nog nooit gedaan.


Greetz
 
Thanks! Het aanbrengen van de MOHS was ook voor mij de eerste keer, maar zeker niet de laatste keer. Ik vond het aanbrengen zeer gemakkelijk gaan, als je maar paneel per paneel doet en meteen daarna uitpoetst. Ik moest helaas de tweede laag MOHS in het donker aanbrengen, hierdoor was ik één baan vergeten uit te poetsen op de motorkap. Vergeet het maar dat je deze even wegpoetst, dit moest ik echt doen met een pad en mezzo :(. Voor de rest is het easy! :-)^
 
Quantoxx;n430365 zei:
alleen die kentekenplaat uit het midden is voor een symmetrie-malloot als ik een killer. Haha!

Ik heb er vier versleten,... Eerste was een 145, gevolgd door een 146 bij beide kwam ik nooit tegen de platen aan toen ze daar nog in het midden zaten als ik de auto deed wassen. bij de 2002, 147 en de 2006, 147 heb ik herhaaldelijk m'n benen geschaafd aan de platen omdat ze linksvoor zitten tegenwoordig.

Komt mede omdat de alfa's heel vroeger ook enorm doorlopende grille's hadden. Wat destijds met de 156 in 1997 geherintroduceerd is. En iets wat ook zal blijven in de toekomt. Omdat het een Europees merk betreft is het officieel ook niet mogelijk om een Amerikaanse plaat te kunnen mogen voeren, dus zal de normale plaat blijven helaas.

Nu met de DS heb ik er wederom nooit meer tegenaan gezeten,... Dus in de ogen van een symmetrie-malloot is het volledig te begrijpen hoor,....
 
Quantoxx, het is inderdaad net zoals de Gyeon Trim. Je druppelt wat op het suede doekje die je op het blokje hebt en dan ga je in banen over het paneel. Hierna neem je het meteen af met een Peluche Verde o.i.d. en daarna nog een keer met een Peluche Verde o.i.d. Dit doe je vervolgens minimaal twee keer. Hierna laat je hem 24 uren of langer uitharden.

Ik heb even een filmpje voor je opgezocht: https://www.youtube.com/watch?v=E2geaY0lP4k.
 
Prachtige auto en dito resultaat!

Je zegt dat je MOHS+ hebt aangebracht. Ik dacht dat je dit alleen kon gebruiken als je de boel laat uitharden onder infraroodlampen. Heb je die thuis staan of heb je de 'gewone' MOHS gebruikt?
 
Ah oke. Ook al prima bescherming lijkt me zo, maar ik was benieuwd hoeveel MOHS+ daar nog aan toe zou voegen.
 
Erg mooie gt, heerlijke busso.... en wat een glans.

Er word door sommige wel iets aan gedaan, aan die lelijke grote plaat, die halen hem eraf en plakken een amerikaans formaat sticker, niet toegestaan wel erg mooi.
 
Ik zag op de SDD ook een paar auto's die voorop geen plaat hadden, maar deze bijvoorbeeld achter de voorruit hadden liggen. Is de controle hierop niet zo streng of zijn de boetes zo laag?
 
Ik kan alleen aannemen dat dat alleen voor de SDD gedaan is... Want een boete voor het rijden zonder platen is niet grappig.
 
Ik dacht dat (in BE) je voorop geen plaat hoeft de hangen. Enkel vanachter verplicht. Edit: dit was dus 20j geleden zo :p.