Hallo allemaal,
Ik heb het afgelopen weekend mijn eigen Alfa Romeo GT 3.2 V6 aangepakt. Ik heb de auto nu een dikke week en ik vond het tijd om hem gronding aan te pakken. De auto zat vol met swirls en andere lakdefecten. Ik heb stapsgewijs de volgende dingen gedaan:
- Auto gewassen met Monello Lavare en de Monello washandschoen. Dit natuurlijk gedaan volgens het twee emmer systeem.
- Rubbers en banden gereinigd met Poorboys APC.
- De velgen gewassen en vervolgens de Gyeon Iron gebruikt.
- De auto gedroogd met de Monello Aqua.
Ik heb toen de auto naar binnen gereden en heb de volgende dingen gedaan:
- Gekleid met Monello klei + Perfetto.
- Hierna ben ik begonnen met polijsten. Ik heb een testspot gedaan en behaalde een goede correctie met twee hits Veloce op geel en afwerking Finale op wit.
- Hierna heb ik de auto gereinigd met Gyeon Prep.
- Vervolgens heb ik de auto in de eerste laag Gyeon MOHS+ gezet. Dit heb ik een uur laten drogen en vervolgens heb ik een tweede laag aangebracht.
- De auto heb ik toen 30 uren laten uitharden. Ondertussen wel na 12 uur de auto afgewerkt met Gyeon Cure.
- Vervolgens heb ik de rubberen + plastic delen gevoed met Gyeon Trim.
- De ramen zijn gereinigd met Dodo Juice Clearly Menthol Glass.
- De banden heb ik gevoed met twee lagen Gyeon Tire.
Mooie foto om 'gewoon' te delen:
Twee foto's tijdens het polijsten:
Helaas heb ik van dit alles niet veel foto's gemaakt. Dit vanwege vergeetachtigheid, maar ook vanwege het harde doorwerken. Al met al ben ik zo'n 12 uren bezig geweest met de auto (Exclusief de uithardt tijd van de MOHS natuurlijk).
Eindresultaat:
De GT kan er weer een hele tijd tegenaan !
Ik heb het afgelopen weekend mijn eigen Alfa Romeo GT 3.2 V6 aangepakt. Ik heb de auto nu een dikke week en ik vond het tijd om hem gronding aan te pakken. De auto zat vol met swirls en andere lakdefecten. Ik heb stapsgewijs de volgende dingen gedaan:
- Auto gewassen met Monello Lavare en de Monello washandschoen. Dit natuurlijk gedaan volgens het twee emmer systeem.
- Rubbers en banden gereinigd met Poorboys APC.
- De velgen gewassen en vervolgens de Gyeon Iron gebruikt.
- De auto gedroogd met de Monello Aqua.
Ik heb toen de auto naar binnen gereden en heb de volgende dingen gedaan:
- Gekleid met Monello klei + Perfetto.
- Hierna ben ik begonnen met polijsten. Ik heb een testspot gedaan en behaalde een goede correctie met twee hits Veloce op geel en afwerking Finale op wit.
- Hierna heb ik de auto gereinigd met Gyeon Prep.
- Vervolgens heb ik de auto in de eerste laag Gyeon MOHS+ gezet. Dit heb ik een uur laten drogen en vervolgens heb ik een tweede laag aangebracht.
- De auto heb ik toen 30 uren laten uitharden. Ondertussen wel na 12 uur de auto afgewerkt met Gyeon Cure.
- Vervolgens heb ik de rubberen + plastic delen gevoed met Gyeon Trim.
- De ramen zijn gereinigd met Dodo Juice Clearly Menthol Glass.
- De banden heb ik gevoed met twee lagen Gyeon Tire.
Mooie foto om 'gewoon' te delen:
Twee foto's tijdens het polijsten:
Helaas heb ik van dit alles niet veel foto's gemaakt. Dit vanwege vergeetachtigheid, maar ook vanwege het harde doorwerken. Al met al ben ik zo'n 12 uren bezig geweest met de auto (Exclusief de uithardt tijd van de MOHS natuurlijk).
Eindresultaat:
De GT kan er weer een hele tijd tegenaan !
Bijlagen
-
IMG_2910_zpshw5d6cna.webp193,8 KB · Weergaven: 102
-
IMG_2887_zpsznfgoq5r.webp367,9 KB · Weergaven: 324
-
IMG_2911_zpsy2dcwcl1.webp150,4 KB · Weergaven: 135
-
IMG_2919_zps44g6x6c7.webp333 KB · Weergaven: 140
-
IMG_2921_zpsf38qznu8.webp248,8 KB · Weergaven: 139
-