• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Extractor shampoo?

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
8.956
193
47
Den Haag
Zoals sommige weten heb ik (en nog een paar forummers) een Lloyds extractor.

Nu de bodem van de shampoofles (die er standaard bij zit) bijna bereikt is, vroeg ik me af welke shampoo ik als alternatief kan gebruiken voor een (stoffen) interieur?

APC is geen goed idee aangezien deze zelfs in een 10:1 of zelfs nog meer verdund als een gek gaat schuimen, zo erg zelfs, dat het uit de ketel komt! Geloof me, i've been there....:-"

Iemand een suggestie?

Patrick
 
Dat het gaat schuimen in het restwaterreservoir heb ik nog niet meegemaakt en ik heb zelfs vandaag bijna een heel interieur met APC 1:4 moeten doen omdat het zo ranzig was! Maar inderdaad, APC is zowieso veel te duur want alleen al bij 1 volledig interieur van een auto gaan er bij mij al een stuk of 5 reservoirtjes doorheen. Dit is wel puur water, ik benevel de bekleding van te voren met APC en werk dit in.

Ik heb ook al lopen denken wat een alternatief is voor de fles die bij de machine geleverd werd. Iemand die ons kan helpen?! :weetniet
 
Ik had al op een ander forum zitten lezen over Slopsema extractor shampoo.
Alleen dit bedrijf levert niet aan particulieren ]-0


Een alternatief werd door Iggy aangeleverd, namelijk Taski Tapi Extract. Deze is wel te koop door particulieren en kost 40 euro voor 2 x 5 liter.

Aangezien ik niet op zulke hoeveelheden zit te wachten, vroeg ik me dus af wat is nog meer zou kunnen gebruiken. :weetniet



Tim, help?

Patrick
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb mijn extractor (géén Lloyds) ook gebruikt met verdunde APC, geen probleem.

Heb toevallig wat tapijtshampoo gescoord van HG, wat speciaal gemaakt is voor gebruik met de extractor. Nog niet zo makkelijk te vinden, de meeste winkels hebben alleen van die spuitbussen tapijtreiniger staan. Maar bij de plaatselijke Super de Boer (of all places) stond een heel rek met HG spul, dus heb meteen een bus meegenomen.

Ik had alleen gehoopt op lekker zonnig weer, zodat m'n matten snel droog zouden zijn...

Maar als ik mezelf bij elkaar kan vegen doe ik misschien straks wel even een proefstukje...