• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Extreem veel teer door nieuwe asfalt

Hoe warmer het oppervlakte des te sneller verdampt de terpentine ?
Daarom zou ik het juist in een koele omgeving doen.

Na het behandelen van een deel met terpentine de auto wel goed wassen.
 
Juffer1 zei:
Hoe warmer het oppervlakte des te sneller verdampt de terpentine ?
Daarom zou ik het juist in een koele omgeving doen.

Na het behandelen van een deel met terpentine de auto wel goed wassen.

Ik ga de teer schoonmaken in de schaduw. Daarna wordt de auto goed gewassen en dan maar is kijken naar een kleipakket want de lak voelt aan als schuurpapier. :p
 
Dibbuz zei:
Valet Pro Citrus Tar & Glue Remover:
https://www.Carclean.com/product/Valet_Pro/Citrus_Tar_and_Glue_Remover_500ml_EC10-500ml_101769
Dit werkt echt super. Heb momenteel een tijdelijke zwarte lease-wagen, en op het eerste zicht zag je niets. Maar bij de eerste poetsbeurt was het net of de onderzijde van de wagen was schuurpapier. Bij nadere inspectie bleek hij onderaan vol asfalt te hangen. Toen dit product gebruik op de lak en op trim, en helemaal schoon gekregen. Werkt bovendien iets aangenamer (lekker geurtje) dan diesel of de andere producten die hier worden opgegeven ;).
 
Als je een ritje Bodegraven niet te ver vindt kan je best hier komen en kunnen we zien of de Valet Pro werkt;)
 
Dibbuz zei:
Valet Pro Citrus Tar & Glue Remover:
https://www.Carclean.com/product/Valet_Pro/Citrus_Tar_and_Glue_Remover_500ml_EC10-500ml_101769

Ook zeer tevreden over dit product, heb er een sprayertje opgezet en zo teer van een maand oud probleemloos kunnen verwijderen.
 
Misschien een domme vraag, maar als het er al 11 maanden opzit..waarom heb je nu dan opeens zo'n haast om het eraf te halen?
 
Valma Teerverwijderaar. Stinkt hard, werkt goed. Heb ik een tijd geleden besteld via CC.
 
Valma werkt inderdaad goed (en stinkt hard :-& ) maar uit eigen ervaring weet ik dat het op grotere stukken teer geen kwestie zal zijn van spray on/wipe off...op grotere stukken moet je wel even helpen, met kans op krasjes...

Valet Pro heb ik enkel nog maar geprobeerd op lijm, daarop werkt het in elk geval goed (en ruikt een stuk frisser dan de Valma)

Ik heb me laten vertellen dat Tardis nog beter werkt dan beide bovenstaande opties, nadeel is dat er nogal moeilijk aan te geraken is naar het schijnt...

De andere genoemde producten heb ik geen ervaring mee maar Body Solvent lijkt me ook ontworpen voor dit soort taken.

Wat je ook kiest, je zal waarschijnlijk 2 dingen nodig hebben: flink wat product en flink wat geduld.:grinning:

Snitser zei:
Misschien een domme vraag, maar als het er al 11 maanden opzit..waarom heb je nu dan opeens zo'n haast om het eraf te halen?

Dit lijkt me nu net een erg slimme vraag :ja
 
Dibbuz zei:
Valet Pro Citrus Tar & Glue Remover:

+1 Werkt voortreffelijk. Opsprayen, even in laten trekken en je ziet het al oplossen. Wel nat houden en niet op laten drogen.
 
Snitser zei:
Misschien een domme vraag, maar als het er al 11 maanden opzit..waarom heb je nu dan opeens zo'n haast om het eraf te halen?

Vorig jaar zomer toen ik terug kwam van vakantie had ik veel spullen geprobeerd om het eraf te halen. Niks werkte gewoon, het bleef er gewoon op liggen. Had de moed opgegeven omdat het toch niet eraf zou gaan, er zaten gewoon hele klodders teer op. Maar deze weken ging ik rond kijken op dit forum en dacht dat het toch wel mogelijk is om het te verwijderen met een spul van de webshop. Maar zo te zien is terpentine en diesel ook handig om het te verwijderen.:ja
 
Beste carcleaners,

Heb een paar weken geleden diesel gekocht en heb al het teer weggekregen. :) De medewerker van de benzinepomp wist dat je het met diesel weg kan halen, hij adviseerde mij eerst om de lak nat te maken met diesel en na een paar minuten verdween het als sneeuw voor de zon.:grinning: Bij het wassen kwam er trouwens wel beading, komt vast omdat het vettig is. :p

Heb een paar voor en na foto's gemaakt. Niet van beste kwaliteit (Blackberry).



IMG00554-20110715-1927.jpg


Allemaal teerspetters
IMG00555-20110715-1927.jpg


Nog meer teerspetters
IMG00556-20110715-1928.jpg


IMG00557-20110715-1928.jpg


Teerspetters op achterklep
IMG00558-20110715-1945.jpg


IMG00559-20110715-1945.jpg


IMG00560-20110715-1946.jpg


IMG00561-20110715-1958.jpg


Kras waarvan ik niet weet hoe die is gekomen=-o
IMG00562-20110715-2004.jpg


IMG00563-20110715-2004.jpg


Alle spetters weg
IMG00564-20110715-2013.jpg


IMG00565-20110715-2013.jpg


IMG00566-20110715-2013.jpg


IMG00571-20110721-1407.jpg


Weet niet wat dat is maar het was geen teer, volgens mij bessen ofzo
IMG00574-20110721-1734.jpg
 
Inderdaad, bedankt nog voor de tips. :)

Heb een paar foto's gevonden op mijn fotocamera. Hier is het beter te zien

S6304892.jpg


S6304891.jpg


Ook een paar vlekken te zien van bessen oid
S6304890.jpg


S6304888.jpg


S6304887.jpg


Het product :-b
S6304895.jpg


Totaalplaatje na het wassen
S6304893.jpg
 
Heb het topic eens doorgenomen. Er wordt steeds over teer gesproken echter wordt in de wegenbouw al lang geen teer meer gebruikt. Nu wordt bitumen gebruikt. Bitumen is afkomstig uit aardolie. Door bitumen in te spuiten/smeren met diesel wordt deze week gemaakt en kan deze op redelijk eenvoudige wijze worden verwijderd.

Teer is afkomstig uit steenkool of hout. Aangezien dit PAK bevat mag dit niet meer gebruikt worden.

Trouwens goed om te horen dat het oude vertrouwde middeltje (diesel) nog steeds goed werk.
 
Ik heb dit weekend mijn auto ook moeten doen. De hele onderste helft van mijn auto zat ook onder de zwarte puntjes. En dat in slechts een paar weken tijd. Ik heb het verwijderd met Citrus Tar & glue remover. In het verleden ook wel eens diesel gebruikt en dat werkt eigenlijk net zo goed(alleen een stuk goedkoper per liter ;) )Met Citrus Tar & glue remover moet je ook nog aardig boenen om de "teer" weg te krijgen.
 
Ik heb net mijn zomervelgen schoongemaakt en die zware puntjes verwijderd met Dodo's marmalade. Een heel klein beetje weekt het vuil echt zo los.

Op hele grote oppervlaktes is een spray wellicht handiger maar moet zeggen dat de Tarmalade me positie verrast heeft.