• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Extreem veel teer!!

Hakan

Detailing rookie
16 aug 2016
4
15
46
hallo allemaal,
image.jpeg
image.jpeg


Ben nieuw op het forum en wilde mijn verhaal delen met jullie. Misschien dat iemand er wat aan heeft.

Tijdens onze vakantie op een wegdek gereden, waar letterlijk alleen maar teer op lag. Wegwerkzaamheden!! Zag het in de verte al aankomen, dus niet harder als 20 gereden. Maar toen ik bij de volgende pomp uitstapte wist ik niet wat ik zag. Stond te kijken met een mond vol tanden. Ik had wel wat spetters verwacht, maar zoveel teer had ik nog nooit gezien in mijn leven. Het was volgens mij aan de onderzijde van de auto 1cm dik. Uiteraard helemaal in paniek en dacht gelijk om de hele auto met een hogedrukreiniger af te spuiten. Maar de aardige man aan de pomp vertelde mij dat het niks zou doen. Gelukkig konden ze bij de pomp ook auto's wassen en natuurlijk voldoende diesel :) in een plantenspuit de hele auto ingespoten. Met 2 plantenspuitjes waren we zeker een uur bezig met alleen spuiten. Maar je zag wel gelijk dat het een het oplossen was. Uiteindelijk voor 90% weggekregen op dat moment. Na ongeveer 4 wasbeurten nog steeds lekkende teer uit de naden en dergelijke. De onderzijde van de wagen heb ik nog niet bekeken, maar zal er ook wel helemaal onder zitten. Zal ik dit ook met diesel behandelen of met iets anders? Alle tips zijn welkom.
 
Allejezus wat een hoeveelheid. Ik heb zelf geen ervaring met dergelijke producten maar carclean heeft wel teerverwijderaars in het assortiment. Het is wel belangrijk om dit zo snel mogelijk te verwijderen. Des te makkelijker zal het gaan.

Valet Pro
https://www.carclean.com/nl/product/Valet_Pro/Citrus_Tar_and_Glue_Remover_500ml_101769?o=pgMTAwNDcy

Gyeon
https://www.carclean.com/nl/product/Gyeon/Q2M_Tar_500ml_102925?o=pgMTAwNDcy

Nanolex
https://www.carclean.com/nl/product/Nanolex/Tar_Remover_500ml_103259?o=pgMTAwNDcy

Dodo Juice
https://www.carclean.com/nl/product...al_Tar_Glue_Remover_500ml_102110?o=pgMTAwNDcy
 
Sodekneiter! Dat is niet mis!
Ik had wel aardig wat teerspetters maar dit is een ander kaliber.
Heb van Sonax teerverwijderaar gebruikt, in laten weken minuutje of 5 en droop zo eraf.
 
Sjeee. Das echt niet normaal!
Ik heb zelf de Valet Pro teer verwijderaar. Echter nog niet gebruikt
Ik zou de Gyeon Tar aanschaffen. Deze moet ook erg goed zijn. Anders bel je even op naar Carclean.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 
@Hakan, Ik zou voor Gyeon Tar gaan ,laat het spul het werk doen en ga niet "boenen" op de lak want daar zou je krasjes van kunnen krijgen.
Als je dit tijdens werkzaamheden hebt opgelopen kan tegelijkertijd met al dat teer ook vuil/kleine steentjes zijn meegekomen op je lak ga dus voorzichtig te werk en succes!
 
In plaats van de straatstenen eruit rijden doe jij het teer eruit rijden. Man man man... Wat ziet dit eruit. Hier zou ik niet blij van worden. Zelf heb ik tar en glue remover van valet pro. Erg tevreden over. Succes en hoe ons op de hoogte
 
Alle genoemde adviezen zijn prima.
Inderdaad met deze hoeveelheid misschien proberen in een aantal rondes de boel te verwijderen en niet in één keer proberen.
Zeker niet gaan boenen. Laat het product zijn werk doen en voorzichtig afnemen met doeken. De doeken kunnen na gebruik wel weg denk ik.
 
Was deze weg niet op het nieuws? Dat je het 'vergoed' kreeg van Rijkswaterstaat en ze bij een wasstraat je opstonden te wachten met 2 man met borstels?
 
Volgens mij zijn de foto's gemaakt net na de aanslag op de auto, gezien de buitenlandse text. Vervolgens valt te lezen, dat het voor "90%" aldaar al is weg gehaald.

Lijkt me dus, dat er nu niet meer zo heel erg veel opzit, maar dat er nu gewoon een goede teer verwijderaar nodig is voor de laatste hardnekkige plekken.
 
Erop wrijven is inderdaad niet aan te raden. Tar removers zijn goed, maar vermits teer een olieproduct is, zou je kunnen proberen om op die plekken gewoon eender welke vloeibare goedkope olie uit de supermarkt te gieten.
Als ik aan mijn motorfiets werk en mijn handen hangen vol kettingsmeer dan was ik eerst mijn handen met arachide-olie en daarna pas met zeep, de analogie zou moeten kloppen. :)
 
  • Leuk
Reactions: Sugr_81
Hartelijk bedankt voor alle reacties.

Het is inderdaad een schande om op deze manier de mensen over dat wegdek te laten rijden.

Het groffe deel was zoals ik al had verteld gelijk na een uur of 2 verwijdered middels diesel opspuiten. Dit heeft ontzettend goed gewerkt. De volgende stap is nu om het teer uit de naden te verwijderen. Denk dat ik hiervoor de gyeon tar ga gebruiken, want ik heb er veel goede dingen over gelezen. Aangezien ik nog op vakantie ben zal dit pas in Nederland worden. Wat ik wel ga proberen is en bij me heb is de DD tarmalade. Ik zit er aan te denken om dit te verdunnen en vervolgens met een spuit in de naden te spuiten. Weet niet of het werkt, maar beter als niets denk ik. Hoe en wat ik met de onderzijde van de wagen ga doen is, weet ik nog niet. Ik denk dat ik iets veiligers moet gebruiken aangezien ik rubber, leidingen en dergelijke zo min mogelijk moet aantasten. Hoe ik onder de wagen moet komen moet ik nog uitvogelen. Kan me niet snel een doehetzelf garage verzinnen waar ik de onderzijde met HD kan afspuiten. Denk dat niemand die zooi over zijn vloer wil hebben. Iemand suggesties? Zodra ik met de wagen helemaal klaar ben zal ik wat foto's plaatsen. Maar aangezien ik iemand ben die altijd zijn wagen goed onderhouden heeft en niet snel tevreden is, zal het nog wel even duren :(
 
Ik vraag me af of Tarmalade überhaupt te verdunnen is. Het is een soort substantie met de textuur zoals die van een wax.

Of de teer aan de onderzijde van de wagen (waar het niet zichtbaar is) kwaad kan weet ik niet. Anders zou ik me daar niet te druk over maken en dat vanzelf laten slijten.
 
Wat een zooitje zo, ben je nog ff mee bezig ben ik bang.
Je schrijft eerst dat de HD geen nut zal hebben dus als je op een doehetzelf brug schoonmaakt zonder hdd met een goed stuk stuukloop ofzo eronder dan zie ik het probleem niet mbt schoonmaken van de onderkant.
Gaat je wel heel erg veel tijd kosten ben ik bang.
Succes iig en alsnog een fijne vakantie.
 
Misschien een dom idee... Maar is het een mogelijkheid om naar een wasstraat te gaan en te vragen of het mogelijk is om alleen bodemreiniging te doen? Ik weet dat ze speciale programma's hebben waar bodemreiniging bij zit en dat is dacht ik alleen met hogedruk aan de onderkant. Je wilt natuurlijk niet het volledige programma doen in de krasstraat. En anders de teer beschouwen als een nieuwe laag tectyl ;) of bij iemand met een put langsgaan.

Voor die zijkanten en kieren zou ik het helaas niet weten. Heb ik te weinig ervaring mee.
Wel heftig die teer. Ik denk dat ik helemaal gek zou worden als mijn auto na een stukje weg er zo uit zou zijn. Succes in ieder geval.
 
Wat een zooitje zo, ben je nog ff mee bezig ben ik bang.
Je schrijft eerst dat de HD geen nut zal hebben dus als je op een doehetzelf brug schoonmaakt zonder hdd met een goed stuk stuukloop ofzo eronder dan zie ik het probleem niet mbt schoonmaken van de onderkant.
Gaat je wel heel erg veel tijd kosten ben ik bang.
Succes iig en alsnog een fijne vakantie.

HD zal inderdaad geen nut hebben, als je vooraf geen middeltje zou gebruiken. Ik zat dus te denken om het in te sprayen met een teeroplosser en dan met de HD af te spuiten. Zo hebben we de lak ook gedaan.
 
  • Leuk
Reactions: Altos