• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Extreem veel teer door nieuwe asfalt

Ik wil wat teerspetters van mijn velgen verwijderen, ik had van iemand gehoord dat je daarvoor ook wasbenzine kunt gebruiken [ wel meteen afspoelen met water] , dit zat volgens hem ook in de bekende teerverwijderaars. Wat is jullie mening hierover?
 
Aan de foto's en dat de tip van een tankstation bediende komt zet ik mijn muntjes in op Turkeye vakantie (owja merk op de fles zegt ook genoeg):D

En ja hier kan je lekker over net aangelegde wegen rijden afgelopen jaar ook meegemaakt, hele wagen onder de teer ondanks heel heel langzaam rijden, dit is ook allemaal verwijderd met diesel:rules
 
@juffer:In welke positie zit je nu Arjan :D ( kon het even niet laten )
Tarmelade voor kleinere lokale plekjes en anders een vernevelbare teerverwijderaar is mijn gedachtengang
 
Ik had ook gehoord op een ander forum, dat de teerverwijderaar van System 123 hetzelfde zou zijn als Tardis [ wel handig, omdat Tardis moeilijk verkrijgbaar is in Nederland ].
Weten jullie hier iets meer over?
 
Hm lijkt me toch dat teer die je er zo een beetje opsmeert een stuk minder goed hecht dan teer die met (laten we zeggen) 100/120 km/u tegen je auto aangeslingerd word..
 
Bij mij blijft de Meg's Body Solvent toch wel een toppertje voor dit soort klusjes.
Als ik een full-detail uitvoer dan is zowieso de stap met BS standaard en doe deze voor het kleien maar na de Iron-X.
 
Vadebo,

Over dit product heb ik ook al eens over nagedacht, maar ik ga niet voor een klein beetje teer 3780 ml aan product kopen.
Misschien moeten we een gallon kopen, en die verdelen in kleine hoeveelheden onder elkaar.
 
Aangezien niet iedereen (zeker met een nieuwe auto) zomaar middeltjes als wasbenzine of diesel wil proberen, post ik hier ook nog mijn ervaringen met de Bug & Tar remover van Maguiar's vorig jaar.

Ik reed dus met m'n 3 maanden oude Megane RS in kleurtje kanariegeel door het Italiaanse landschap. Op een gegeven moment hadden onze Italiaanse vrienden besloten de weg opnieuw te gaan asfalteren. Kennelijk vonden ze het handig om dat op zo'n manier te doen dat ze het hele het hele wegvak affrezen en de auto's die erlangs willen over een deel te sturen dat alvast met bitumen is ingesmeerd. Je raadt het al, hoe langzaam ik er ook overheen reed, de hele auto zat onder de zwarte smurrie. De Safira van TS was er niks bij; een dikke laag tot waar de carrosserie een knik maakt. Best even slikken, ondanks de strakblauwe lucht en de mooie omgeving was m'n dag er wat minder door. :-b

En hoewel ik op vakantie wel altijd een emmertje, wash mitts en flesje NXT mee heb, was er op dat moment niet echt gelegenheid meer om het spul voor thuiskomst schoon te maken. Dus het had een paar dagen goed de tijd om stevig vast te koeken bij 30 graden.

Bij thuiskomst herinnerde ik me het flesje Bug & Tar remover, wat totaal niet werkte voor Bugs, maar misschien dat het op die Tar wel zou werken... En inderdaad, alles ingesprayed, kwartiertje laten intrekken en 2 nieuwe behandelrondes en een verziekt microvezeldoekje later zag alles er weer helemaal strak uit. Extra voordeel is dat m'n wielkasten gelijk een goede anti-roestbehandeling hebben gehad. :)^