• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

EZ Detail Brush werkt niet meer zo goed

Matthijs

Detailing addict
29 jul 2008
262
65
Hoi,

Mijn EZ Detail Brush gaat steeds slechter werken. De steel tussen het handvat en de borstel buigt al heel snel door bij een klein beetje druk. Hierdoor is hij lastig te gebruiken voor de binnenkant van de wielen omdat je haast geen druk kunt zetten. Ik weet dat deze steel buigbaar hoort te zijn, maar hij is nu extreem buigbaar en haast niet meer te gebruiken.
Kan ik hier wat aan doen?


Groeten
 
Waarschijnlijk buigt ie nu te snel door omdat je hem in het verleden te hard gebruikt hebt? Het is bekend van deze borstel dat de steel nogal snel doorbuigt. Als deze een paar keer doorbuigt en weer wordt teruggebogen verliest het materiaal waarvan de steel gemaakt is zijn sterkte.
 
Ik vrees van niet ,dit was meestal het probleem met de EZ ,wat resulteerde in het afbreken van het handvat. Dit probleem zou moeten opgelost zijn met de nieuwe Daytona..
 
Tja, ben ik wel benieuwd hoe het zit met de garantie. De mijne is minder dan 2 maandjes oud en heeft ook al kuren. Normaliter zou je moeten kunnen verwachten van een borstel van deze prijs dat hij bij normaal gebruik het tenminste de garantie periode volhoud.
 
Als het goed is heb je gewoon 24 maanden garantie. Dat is op europees niveau vastgesteld, ongeacht of er minder door de fabrikant wordt vermeld.

Ik heb tot nu toe in een periode van ook zo'n 8 maanden niet echt een probleem met de EZ-brush en ik gebruik hem toch elke week.
 
Ik gebruik de EZ ook bijna elke week, voor de rest is het een geweldige borstel, ik baal alleen van het doorgbuig probleem :(
 
Als hij kapot gaat dan kan hij bij ons in geleverd worden en dan wordt hij netjes omgeruild.

Garantie is trouwens niets meer en niets minder dat de bewijslast tijdens de garantieperiode bij de verkoper ligt, daarna ligt de bewijslast bij de koper. Bij producten zoals borstels is het altijd moeilijker, wat valt er onder normaal gebruik en wat valt er onder slijtage etc.. Te hard drukken valt niet onder normaal gebruik bijvoorbeeld en zou heel flauw uitgesloten mogen worden, niet dat we dat doen, maar meer om aan te geven hoe garantie een beetje inelkaar steekt.

Borstels zijn wel aan slijtage onderhevig, bij de EZ's is het doorbuigen bijna altijd de oorzaak van teveel kracht zetten. Je moet de borstel het werk laten doen, erop drukken hoeft niet.

Dus nogmaals, Mocht zo'n borstel kapot gaan dan ruilen wij hem gewoon om. Wel binnen een redelijke periode, dus niet na 24 maanden intensief gebruik. ;)
 
Tim, we zijn ook niet anders gewend bij Carclean. :cool: Het is bijna ondoenlijk voor de verkoper of koper te bewijzen of de fout in het product of in het gebruik zit. Persoonlijk denk ik dat de borstel na een keer of 50 gebruiken toch echt afgeschreven genoemd mag worden. In de doelgroep die deze borstel aanschaft zou hij dan een jaar mee moeten kunnen gaan. Voor velen zal het langer zijn. Maar goed, ik bepaal het niet....

De steel van EZ is gewoon niet zo best. Dat had op de tekentafel een stuk beter bedacht kunnen worden. Beetje onbegrijpelijk zelfs.
 
Heb hem vandaag weer even uitgeprobeerd: en inderdaad, zonder druk werkt buigt hij niet meer door. Ik dacht altijd dat ik geen druk zette, maar dat deed ik dus wel.
Bedankt voor de snelle reacties :)^