Alweer een tijd geleden stond deze Fiat 500 CC van een vaste klant bij mij op de planning voor een Exterior Detail inclusief duurzame Gyeon MOHS lakcoating. Deze coating zorgt voor een optimale bescherming tegen krassen en weersinvloeden van deze tot hoogglans gepolijste lak! Deze auto is voorzien van een unilak, dit betekent dat er geen metallic flakes in de lak zitten. Het is voor een unilak auto nog belangrijker dan bij een metallic lak auto dat deze optimaal gepolijst wordt, omdat het licht direct reflecteerd in de lak en niet wordt onderbroken door de metallic deeltjes. Elk kleinste krasje valt dus al op.
Allereerst wat foto's van de auto bij aankomst:
De auto is gelijk na aankomst gewassen volgens de 3 emmer methode, in combinatie met de monello thick mitt, dodo juice Born To Be Mild shampoo en een Gyeon Silk Dryer droogdoek. De velgen zijn behandeld met valet pro Bilberry Safe Wheel cleaner 1:3 met behulp van verschillende kwasten en borstels.
Na het wassen is het tijd om de vervuiling die op de lak zit te verwijderen. Allereerst is de auto ingespoten met de Gyeon Tar en Gyeon Iron, om ijzerdeeltjes en teerspetters van de lak en velgen te verwijderen. Toen is de auto grondig afgespoeld en gekleid met Monello klei in combinatie met de Gyeon Claylube.
Er kwam best veel vervuiling af:
Toen de lak geïnspecteerd. De lak was erg krasgevoelig, maar tegelijkertijd ook makkelijk te bewerken. Hij zat compleet onder de swirls en RDS. Uiteindelijk is de auto twee maal gepolijst met de Rupes LHR15 excentrische polijstmachine in combinatie met de groene rupes pad en het groene polijstmiddel. Vervolgens is dit afgewerkt met de witte rupes pad in combinatie met het witte polijstmiddel, om tot een hoogglans resultaat te komen.
Hier onder wat foto's:
Motorkap voor:
Motorkap na:
Deur voor:
Deur na:
Na het polijsten is de auto twee maal compleet ontvet met Gyeon Prep, om te zorgen dat er geen polijstresten en andere vettigheid meer op/in de lak zit. Door vettigheid en polijstresten hecht de coating namelijk minder. Na het ontvetten is de Gyeon MOHS in 3 lagen aangebracht. Deze heb ik 36 uur laten uitharden en vervolgens beschermd met Gyeon Cure. De Cure wordt aangebracht, omdat de coating de eerste 2 a 3 weken nog volledig uit moet harden. Tijdens dit uithardingsproces is de auto nog gevoelig voor waterdruppels die in kunnen branden. De Cure zorgt er voor dat dit niet kan gebeuren. Na het aanbrengen van de coating kan er na 24 uur al gereden worden. De auto dient dus niet 2 tot 3 weken stil te staan.
Ook de uitlaat is aangepakt door deze te polijsten met een zwarte cone op de boormachine, in combinatie met de Mothers Mag en Alu polish. Dit gaf het volgende resultaat:
Uitlaat voor:
Uitlaat na:
Ten slotte is het kunststof van de auto gevoed met Auto Finesse Revive trim dressing, zijn de ramen gereinigd met Dodo Juice Clearly Menthol glass cleaner en zijn de banden gevoed met de Wolfgang Black Diamond Tire Gell.
Dit alles gaf het volgende resultaat:
Allereerst wat foto's van de auto bij aankomst:
De auto is gelijk na aankomst gewassen volgens de 3 emmer methode, in combinatie met de monello thick mitt, dodo juice Born To Be Mild shampoo en een Gyeon Silk Dryer droogdoek. De velgen zijn behandeld met valet pro Bilberry Safe Wheel cleaner 1:3 met behulp van verschillende kwasten en borstels.
Na het wassen is het tijd om de vervuiling die op de lak zit te verwijderen. Allereerst is de auto ingespoten met de Gyeon Tar en Gyeon Iron, om ijzerdeeltjes en teerspetters van de lak en velgen te verwijderen. Toen is de auto grondig afgespoeld en gekleid met Monello klei in combinatie met de Gyeon Claylube.
Er kwam best veel vervuiling af:
Toen de lak geïnspecteerd. De lak was erg krasgevoelig, maar tegelijkertijd ook makkelijk te bewerken. Hij zat compleet onder de swirls en RDS. Uiteindelijk is de auto twee maal gepolijst met de Rupes LHR15 excentrische polijstmachine in combinatie met de groene rupes pad en het groene polijstmiddel. Vervolgens is dit afgewerkt met de witte rupes pad in combinatie met het witte polijstmiddel, om tot een hoogglans resultaat te komen.
Hier onder wat foto's:
Motorkap voor:
Motorkap na:
Deur voor:
Deur na:
Na het polijsten is de auto twee maal compleet ontvet met Gyeon Prep, om te zorgen dat er geen polijstresten en andere vettigheid meer op/in de lak zit. Door vettigheid en polijstresten hecht de coating namelijk minder. Na het ontvetten is de Gyeon MOHS in 3 lagen aangebracht. Deze heb ik 36 uur laten uitharden en vervolgens beschermd met Gyeon Cure. De Cure wordt aangebracht, omdat de coating de eerste 2 a 3 weken nog volledig uit moet harden. Tijdens dit uithardingsproces is de auto nog gevoelig voor waterdruppels die in kunnen branden. De Cure zorgt er voor dat dit niet kan gebeuren. Na het aanbrengen van de coating kan er na 24 uur al gereden worden. De auto dient dus niet 2 tot 3 weken stil te staan.
Ook de uitlaat is aangepakt door deze te polijsten met een zwarte cone op de boormachine, in combinatie met de Mothers Mag en Alu polish. Dit gaf het volgende resultaat:
Uitlaat voor:
Uitlaat na:
Ten slotte is het kunststof van de auto gevoed met Auto Finesse Revive trim dressing, zijn de ramen gereinigd met Dodo Juice Clearly Menthol glass cleaner en zijn de banden gevoed met de Wolfgang Black Diamond Tire Gell.
Dit alles gaf het volgende resultaat: