• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Fiesta Black(&red) edition

Nick Bakker

Detailing guru
5 mei 2018
883
158
25
Muntendam
hoihoi,

ik heb mijn 206CC voor een prachtige Fiesta black edition ingeruild, wat een auto. ik kan er een verhaal over schrijven :)
maar over de detailling...
deze auto is 4 jaar in bezit geweest van een oud stel die hem altijd met de hand gewassen heeft als ik het zo zie, er zitten aardig wat swirls op, maar ze lijken niet op krasstraat plekken. vandaar mijn gok op handwas met 1emmer.
115138

115141


nu heb ik onderhand een redelijk grote verzameling poetsproducten, daarin valt te zien dat ik een fan ben van poorboysworld...
nu ben ik van plan dat als het weer een weekend goed is, hem volledig onderhanden te nemen. dus
Dag 1
Prewash - Monello
handwash - Dodo juice; born to be mild
kleien - monello met pbw; spray and wipe
volledig polijsten, misschien wil het met de SSR1 maar denk dat ik bij 2,5 moet beginnen, dus met de SSR2,5 naar de SSR1
dan ben ik er wel klaar mee voor 1 dag denk ik.
Dag 2
volledig afnemen met pbw spray and wipe
polijsten met prof polish.
Glazen - PBW; Black hole (mijn mening is dat het het rode ook mooi laat uitkomen)
Sealen - PBW; EX
Waxen - PBW; natty's paste (blue voor het rode en black voor het zwarte)
kunsttof - PBW; Trim restorer

Velgen zijn al volledig klaar, die gaan er tussendoor ergens onder.

ik hoop komend weekend, zal foto's posten,

Als mensen nog op/aanmerkingen hebben graag aangezien ik nog een rookie ben :)
 

Bijlagen

  • DSC_0081.JPG
    DSC_0081.JPG
    267 KB · Weergaven: 167
  • DSC_0179.JPG
    DSC_0179.JPG
    215,3 KB · Weergaven: 169
Mooie auto!

Een glaze heeft alleen na het polijsten geen toegevoegde waarde. De standtijd van je lsp neemt ook nog eens af.
 
Daar had ik nog nooit zo over na gedacht eerlijk gezegd, misschien een beter idee om die over te slaan dan :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom, mooi en lekker fel ogend bakkie!

Die handwas is misschien gewoon met de borstel van de wasbox? Dat hoor ik nl ook vrij vaak.

Meningen over glaze wisselen. Het zou zoals Witsel zegt niets toevoegen, de andere kant zegt juist dat het de porien voedt. Invloed op standtijd is nog niet bewezen. Ik heb geen idee, gebruik het zelf niet na polijsten, soms tussendoor.
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover
Die handwas is misschien gewoon met de borstel van de wasbox? Dat hoor ik nl ook vrij vaak.
Mijn vorige auto ging altijd naar de waxbox, (Voor het detail virus) daaraan zag ik dat het vooral rechte krassen maakt en met de hand wassen zie je echt die swirls, vandaar dat ik gok op een handwas met 1 emmer methode :)


Meningen over glaze wisselen. Het zou zoals Witsel zegt niets toevoegen, de andere kant zegt juist dat het de porien voedt. Invloed op standtijd is nog niet bewezen. Ik heb geen idee, gebruik het zelf niet na polijsten, soms tussendoor.
ja, gebruik hem zelf normaal ook tussendoor, standtijd twijfel ik over eerlijk gezegd, maar nut heeft het inderdaad niet.
 
Van harte gefeliciteerd met je prachtige nieuwe aanwinst. Schitterend.

Ik vraag me af wat Professional Polish nog toevoegt, wanneer je reeds voor hebt behandeld met SSR 2.5 en daarna SSR1. Met welke pads wil je dat dan gaan uitvoeren, of beter nog, met welke kleur pad wil je dan eindigen in combinatie met die respectievelijke polish? Je kunt bijvoorbeeld SSR1 bewerken met Oranje, Wit, maar ook met zwart.
Ga je de Professional Polish dan gebruiken in combinatie met een zeer fijne pad? Zoals bijvoorbeeld Monello Raffini Zwart of Rood? Dat is dan denk ik waarmee je die polish wilt combineren om een zo mooi mogelijke glans van die lak te krijgen. Ik ben straks trouwens zeer benieuwd naar je Show-Off en ik denk dat Ford Nederland je daarna een kerstpakket gaat sturen.

Wanneer je die stappen gedaan hebt, lijkt mij het aanbrengen van een glaze geen aanvulling meer te brengen. Er is dan niets meer te maskeren, omdat je op dat niveau als het goed is zo prachtig hebt afgewerkt. Meteen hierna ontvetten en je bescherming opbrengen. Mooie combinatie ook die je gekozen hebt.

Super veel succes en houd ons op de hoogte.
 
Prof polish gebruik ik inderdaad een hele fijne pad voor, (merkloos maar naar mijn ervaring fijner/zachter dan de monello raffini zwart, rood heb ik nooit gebruikt, maar die is minder zacht volgens mij? )
de voornaamste reden waarom ik dit doe is eigenlijk omdat ik hem snachts laat staan, daarna neem ik hem af met spray and wipe maar vernam de vorige keer dat ik toch iets op de lak had zitten tijdens het poetsen, op sommige plekken was het "anders" daarom ook de bewuste keuze om de dag erna verder te gaan met prof polish ipv diezelfde dag nog.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Reactions: Aficior
Ah. Duidelijk. Dank voor de aanvulling. Ik moet zeggen dat je absoluut voor maximale glans gaat, dus dat zal niemand je hier uit je hoofd willen praten!! In dit geval vind ik het zelfs wel een slimme wijze van handelen, omdat de auto na dag 1 nog een nachtje buiten logeert. Dan is het wel super om die auto nog eens na te lopen, alvorens deze te beschermen. Daarbij komt dat die laatste stap van jou relatief snel uit te voeren is, maar nog een extra stap is in het behalen van maximale glans. Ik ben echt zeer benieuwd en ik wens je een super resultaat toe.
 
  • Leuk
Reactions: Nick Bakker
Een glaze kan best wat toevoegen maar als je goed polijst is dat natuurlijk minder het geval maar dat het glans kan toevoegen is zeker. Daarnaast is een wax meestal makkelijker te verdelen op een glaze dan ontvette lak. Het is en blijft een persoonlijke keuze. De standtijd kan minder zijn na een glaze maar hoeveel het scheelt is heel lastig te bepalen. In de winter zou ik eerder zonder glaze doen dan in de zomer, zeker op zwart.

Leuke auto zo!
 
@Nick Bakker ,
Waarom valt je keuze eigenlijk op PB polijstmiddelen?
Ik heb verschillende (vrij nieuwe) Ford modellen mogen detailen waaronder ook verschillende Fiesta’s, jouw model zou best wel eens vrij zachte/gevoelige lak kunnen hebben (testspot moet uiteraard uitwijzen wat voor lak je mee te maken hebt).
Het zou mij niet verbazen als je met S30/Monello witte pad (zou mijn polijstkeuze/idee zijn in dit geval) al aardig resultaat weg kan zetten. Dan kun je altijd nog kijken of een medium middel of 2e rondje S30 de weg naar succes is.
Na S30 is de finish in principe al goed maar wil je toch wat extra’s probeer dan eens een extra rondje Rupes wit pad/polish is ook wat makkelijker afnemen dan Prof polish imo.
Ik ga op basis van mijn eerdere ervaringen met dit model/jaartal af en wil je aanraden om goede kwaliteit edgeless doeken te gebruiken mocht de lak wat aan de gevoelige kant blijken te zijn. Wissel ook op tijd door naar een verse doek zorg dus ook voor voldoende doeken.
Dit zouden mijn tips zijn zeg maar.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: RoyR
Heel eerlijk gezegd ben ik een gigantisch fan van deze producten, ik heb polijstmiddelen van meg en monello gehad, maar vond deze niet zo fijn werken als die van poorboys, (gevoelsmatig kan hier ook geen reden om geven of dit onderbouwen)

Nou heb ik toevallig vandaag een steentje op de motorkap gekregen en natuurlijk steenslag :( maar aan de schade lijkt mij dit juist een harde lak, er is echt een chip af gebroken. (Lijkt mij hard?) Maar dat zal inderdaad de test spot uitwijzen. Ik heb diverse edgeless doeken (o.a. Poorboys) maar ook monello dolce verde doeken die ik zo vouw dat ik geen randen heb.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk als jij pb polijstmiddel fijn vind werken hoef je niks te onderbouwen das simpel goed=goed.
Ik zou wel zeggen neem het zekere voor het onzekere en begin niet te zwaar met je polijsmiddel.
 
Als ik je openings post leest moet ik wel een beetje lachen.

Voor een hoop mensen hier is wasstraat een scheldwoord, maar als ik af en toe kijk hoe mensen hun auto’s met de hand wassen... dan is een knappe wasstraat helemaal zo gek nog niet.

Overgens hou je swirls met correct wassen ook niet tegen hoor. En nu heeft Ford over het algemeen geen hele harde lak, en dan heb je nog een zwarte ook waar de swirls nog iets beter bij opvallen... zo gek is het niet dat de auto was swirls heb ;)
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
Hmm, die Focus die we enige tijd terug hadden, was anders nog best hard voor z'n doen. Zoals altijd, de uitzondering...
Zie daar overigens gelijk de reden om altijd eerst een testspot te doen.