Tzeau!
En hier dan het slachtoffer voor m'n eerste DAP ervaringen:
Afgelopen zaterdag met twee vrienden een Carclean.com Clinic gevolgd, namelijk "Machinaal poetsen met DAP500/900". Erg gezellig, ontzettend informatief en je krijgt ook nog eens wat gezichten bij "beruchte forumleden" Ik hoop dat iedereen heeft genoten van de meegebrachte oranjekoek!
Daarnaast biedt het ook direct gelegenheid weer wat euro's uit te geven dus kwam ik thuis met:
-DAP900 Raffini set
-Losse handpads voor polijstwerk aan kleinere plastic delen van m'n hobby: motorrijden!
-Iron.X
-E-razor? (wat ruikt dat spul mega zeg )
-Een overdosis aan informatie
Tevens had ik die dag een stuk reserve plastic van m'n Ducati meegenomen, dus kon Tim aan de hand van een praktijkscenario eenvoudig uitleggen wat ik moest doen om bepaalde correcties uit te voeren. Nogmaals bedankt daarvoor!
Bij thuiskomst begonnen de handen al te jeuken, echter toch nog een nacht over weten te slaan. Vanochtend echter gelijk maar eens de Ducati uit een stoffig hoekje gedrukt en de brug op
Vervolgens de motor gewassen, afgespoeld en afgedroogd en enkele kleine smerige hoekjes aangepakt. Er waren echter twee delen die me elke keer weer stoorden: swirls boven op de tank en swirls op het achterste kuipwerk van de fiets.
Enkele ogenblikken later......
En dan hier de verminkte delen:
Plastic kuipwerk:
Tank:
Nou heb ik tijdens het poetsen geen foto's geschoten op advies van Dennis :|~* dus dat beeldmateriaal is er niet. Wel heb ik een aantal foto's van deze delen gemaakt na ze te hebben afgenomen met erazor. Moet helaas bekennen dat de foto's van het plastic kuipdeeltje wat vertekent beeld geven, echter is de correctie duidelijk te zien:
Hierbij moet ik wel zeggen dat het plastic deel met de handpad's zijn gepolijst (Mezzo op Oranje, Finale op witte pad) en de tank behandeld is met de DAP900 (Mezzo op oranje, Mezzo op witte en Finale op de zwarte pad). Uiteraard zullen de correcties nog vele malen beter kunnen echter voor de eerste keer ben ik tevreden. Wel direct een tip voor overige motorpoetsers: De 5,5" pads zijn eigenlijk net iets te groot om handig banen te maken en dan ook nog eens de geadviseerde 50% overlap te behouden. Nu maak je eigenlijk 1 baan en dan rag je dus vol over je afgeplakte delen heen. Werkt niet handig .
Later heb ik de delen nog in de Meg's M16 gezet.
Tevens kan de voorbereiding vast nog beter, zo heb ik de delen enkel goed gewassen en voorafgaand aan het polijsten afgenomen met de erazor, echter betwijfel ik of je daarmee reeds aanwezige bescherming en eventuele vervuiling krachtig genoeg verwijderd. De oranje pad zal vast met Mezzo de restanten verwijderd hebben, echter denk ik dat het beter kan.
Tot zover m'n eerste DAP-experience! Bedankt voor het lezen!
Next-up: Ducati M1100 of BMW 320ci, even zien wat praktisch is!
En hier dan het slachtoffer voor m'n eerste DAP ervaringen:
Afgelopen zaterdag met twee vrienden een Carclean.com Clinic gevolgd, namelijk "Machinaal poetsen met DAP500/900". Erg gezellig, ontzettend informatief en je krijgt ook nog eens wat gezichten bij "beruchte forumleden" Ik hoop dat iedereen heeft genoten van de meegebrachte oranjekoek!
Daarnaast biedt het ook direct gelegenheid weer wat euro's uit te geven dus kwam ik thuis met:
-DAP900 Raffini set
-Losse handpads voor polijstwerk aan kleinere plastic delen van m'n hobby: motorrijden!
-Iron.X
-E-razor? (wat ruikt dat spul mega zeg )
-Een overdosis aan informatie
Tevens had ik die dag een stuk reserve plastic van m'n Ducati meegenomen, dus kon Tim aan de hand van een praktijkscenario eenvoudig uitleggen wat ik moest doen om bepaalde correcties uit te voeren. Nogmaals bedankt daarvoor!
Bij thuiskomst begonnen de handen al te jeuken, echter toch nog een nacht over weten te slaan. Vanochtend echter gelijk maar eens de Ducati uit een stoffig hoekje gedrukt en de brug op
Vervolgens de motor gewassen, afgespoeld en afgedroogd en enkele kleine smerige hoekjes aangepakt. Er waren echter twee delen die me elke keer weer stoorden: swirls boven op de tank en swirls op het achterste kuipwerk van de fiets.
Enkele ogenblikken later......
En dan hier de verminkte delen:
Plastic kuipwerk:
Tank:
Nou heb ik tijdens het poetsen geen foto's geschoten op advies van Dennis :|~* dus dat beeldmateriaal is er niet. Wel heb ik een aantal foto's van deze delen gemaakt na ze te hebben afgenomen met erazor. Moet helaas bekennen dat de foto's van het plastic kuipdeeltje wat vertekent beeld geven, echter is de correctie duidelijk te zien:
Hierbij moet ik wel zeggen dat het plastic deel met de handpad's zijn gepolijst (Mezzo op Oranje, Finale op witte pad) en de tank behandeld is met de DAP900 (Mezzo op oranje, Mezzo op witte en Finale op de zwarte pad). Uiteraard zullen de correcties nog vele malen beter kunnen echter voor de eerste keer ben ik tevreden. Wel direct een tip voor overige motorpoetsers: De 5,5" pads zijn eigenlijk net iets te groot om handig banen te maken en dan ook nog eens de geadviseerde 50% overlap te behouden. Nu maak je eigenlijk 1 baan en dan rag je dus vol over je afgeplakte delen heen. Werkt niet handig .
Later heb ik de delen nog in de Meg's M16 gezet.
Tevens kan de voorbereiding vast nog beter, zo heb ik de delen enkel goed gewassen en voorafgaand aan het polijsten afgenomen met de erazor, echter betwijfel ik of je daarmee reeds aanwezige bescherming en eventuele vervuiling krachtig genoeg verwijderd. De oranje pad zal vast met Mezzo de restanten verwijderd hebben, echter denk ik dat het beter kan.
Tot zover m'n eerste DAP-experience! Bedankt voor het lezen!
Next-up: Ducati M1100 of BMW 320ci, even zien wat praktisch is!