• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

First DAP-experience [Ducati 749s '05]

D.J

Detailing addict
12 jul 2010
42
52
Tzeau! :P

En hier dan het slachtoffer voor m'n eerste DAP ervaringen:
1.webp


Afgelopen zaterdag met twee vrienden een Carclean.com Clinic gevolgd, namelijk "Machinaal poetsen met DAP500/900". Erg gezellig, ontzettend informatief en je krijgt ook nog eens wat gezichten bij "beruchte forumleden" :P Ik hoop dat iedereen heeft genoten van de meegebrachte oranjekoek! :lol

Daarnaast biedt het ook direct gelegenheid weer wat euro's uit te geven dus kwam ik thuis met:

-DAP900 Raffini set
-Losse handpads voor polijstwerk aan kleinere plastic delen van m'n hobby: motorrijden!
-Iron.X
-E-razor? (wat ruikt dat spul mega zeg :D)
-Een overdosis aan informatie :P

Tevens had ik die dag een stuk reserve plastic van m'n Ducati meegenomen, dus kon Tim aan de hand van een praktijkscenario eenvoudig uitleggen wat ik moest doen om bepaalde correcties uit te voeren. Nogmaals bedankt daarvoor!

Bij thuiskomst begonnen de handen al te jeuken, echter toch nog een nacht over weten te slaan. Vanochtend echter gelijk maar eens de Ducati uit een stoffig hoekje gedrukt en de brug op :)

2.webp


Vervolgens de motor gewassen, afgespoeld en afgedroogd en enkele kleine smerige hoekjes aangepakt. Er waren echter twee delen die me elke keer weer stoorden: swirls boven op de tank en swirls op het achterste kuipwerk van de fiets.

Enkele ogenblikken later......
3.webp


En dan hier de verminkte delen:

Plastic kuipwerk:
4.webp


Tank:
5.webp


Nou heb ik tijdens het poetsen geen foto's geschoten op advies van Dennis :|~* dus dat beeldmateriaal is er niet. Wel heb ik een aantal foto's van deze delen gemaakt na ze te hebben afgenomen met erazor. Moet helaas bekennen dat de foto's van het plastic kuipdeeltje wat vertekent beeld geven, echter is de correctie duidelijk te zien:

6.webp


7.webp


8.webp


Hierbij moet ik wel zeggen dat het plastic deel met de handpad's zijn gepolijst (Mezzo op Oranje, Finale op witte pad) en de tank behandeld is met de DAP900 (Mezzo op oranje, Mezzo op witte en Finale op de zwarte pad). Uiteraard zullen de correcties nog vele malen beter kunnen echter voor de eerste keer ben ik tevreden. Wel direct een tip voor overige motorpoetsers: De 5,5" pads zijn eigenlijk net iets te groot om handig banen te maken en dan ook nog eens de geadviseerde 50% overlap te behouden. Nu maak je eigenlijk 1 baan en dan rag je dus vol over je afgeplakte delen heen. Werkt niet handig :lol .

Later heb ik de delen nog in de Meg's M16 gezet. :)

Tevens kan de voorbereiding vast nog beter, zo heb ik de delen enkel goed gewassen en voorafgaand aan het polijsten afgenomen met de erazor, echter betwijfel ik of je daarmee reeds aanwezige bescherming en eventuele vervuiling krachtig genoeg verwijderd. De oranje pad zal vast met Mezzo de restanten verwijderd hebben, echter denk ik dat het beter kan.

Tot zover m'n eerste DAP-experience! :P Bedankt voor het lezen!

Next-up: Ducati M1100 of BMW 320ci, even zien wat praktisch is! :D
 
Mooi hoor, bij mijn CB1000R ben ik zo uitgedapt..:lol . ik gebruik trouwens alleen de 4 inch pads op de beide motoren vanwege de vele rondingen en beperkte ruimte....
 
Ziet er goed uit voor een eerste keer:-)^

En tipje voor de volgende keer : schaf de 4" spotpads aan met bijpassende backingplate;)
 
Kijk eens aan DJ, meteen aan de slag gegaan (1 dag na de clinic!).

Op zich zal het met de 5,5" al gaan denk ik, omdat de delen niet erg verscholen liggen.
 
Iederen bedankt voor de reacties! Is absoluut een stimulans om het de volgende keer nog beter te doen :-)^

Tim zei:
Kijk eens aan DJ, meteen aan de slag gegaan (1 dag na de clinic!).

Op zich zal het met de 5,5" al gaan denk ik, omdat de delen niet erg verscholen liggen.

Deze delen vallen inderdaad wel mee, echter zitten er een paar rare hoekjes in waarbij de 5,5" onhandig groot is. Een dezer dagen maar even door de shop speuren wat handig is. Zou je met de DAP900 op standje 2/3 bijvoorbeeld geen correcties op plastic delen uit kunnen voeren (Mezzo oranje/wit)? Of is het qua warmteontwikkeling echt te link?

Kan een Iron.X of bijvoorbeeld het kleien kwaad op plastic delen? Of mag dat hier gewoon op? $$)
 
Ziet er heerlijk uit!:love

IronX kan je gewoon gebruiken ikzelf heb hier nog geen problemen mee ondervonden op motoren (alleen opletten met plakloodjes maar dat staat ook in het IronX topic.)
Kleinere backingplate en spot buff zijn sowieso aan te raden ;)
Qua warmte ontwikkeling is het vergelijkbaar met een bumper om het zo maar te zeggen.
Als je je verstand gebruikt is er niets aan de hand:-)^
 
Wat een geweldig mooie motor, heb een zwak voor Ducati en MV Agusta. De laatste heeft een neef van mij.

On topic: net resultaat behaald zeg :-)^ Het virus heeft toegeslagen!
 
D.J zei:
Zou je met de DAP900 op standje 2/3 bijvoorbeeld geen correcties op plastic delen uit kunnen voeren (Mezzo oranje/wit)? Of is het qua warmteontwikkeling echt te link?

Kan een Iron.X of bijvoorbeeld het kleien kwaad op plastic delen? Of mag dat hier gewoon op? $$)

Langzaam polijsten en blijven controleren of het niet te warm wordt. Met een DAP zal het bijzonder mee vallen en kun je volgens mij vrij ver gaan. Warmteontwikkeling zal erg mee vallen.

Iron-X en kleien kan gewoon op kunstof. Zou wel een zeer milde klei nemen, om marring te voorkomen, want voorkomen is altijd beter dan genezen (= marring weer corrigeren/polijsten).

Oh, erg mooi motor trouwens..
 
Aficior zei:
Langzaam polijsten en blijven controleren of het niet te warm wordt. Met een DAP zal het bijzonder mee vallen en kun je volgens mij vrij ver gaan. Warmteontwikkeling zal erg mee vallen.

Iron-X en kleien kan gewoon op kunstof. Zou wel een zeer milde klei nemen, om marring te voorkomen, want voorkomen is altijd beter dan genezen (= marring weer corrigeren/polijsten).

Oh, erg mooi motor trouwens..

Ik heb op de clinic een klei van Monello gekocht. Ik weet echter totaal niet wat voor klei het is. Tim? :|~* Is dat veilig?
 
kootje zei:
Mooie Duc!
Mooi resultaat!
Mooie foto! (de bovenste...):-)^

meuh

Thanks!! :D

In de loop der tijd toch wel een paar leuke kiekjes van geschoten. Mocht iemand er problemen mee hebben dat ik die hier show: let me know, haal ik ze weer weg!
Hier nog een paar uit de collectie:
bw2.webp


ducati1.webp


ducati2.webp


ducati3.webp


ducati4.webp


ducati5.webp


ducatis2.webp


ducatis3.webp




Kom ik toevallig op de volgende vraag:
Op deze stuurdemper zie je een laagje oxidatie zitten:
ducati5.webp


Waar haal ik dat het beste mee weg?
 
Ik heb je gesproken op de DAP clinic en zag je inderdaad wel met flink wat nieuw materiaal de deur uit gaan. :-)^
Dit heb je mooi gedaan man! Zichtbaar resultaat :jippie en dat stimuleert de geest.
 
D.J zei:
... Mocht iemand er problemen mee hebben dat ik die hier show ...

Zal toch niet :-b

Ultieme beauty vooral op de eerste foto, heel apart

Edit; stuurdemper met Jetseal doen, werkt als een lichte metaalpolish en beschermt tegelijk
P.m. met je adres, stuur ik je een sample ;)