• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Flash rode polo tegen verkleuring beschermen

Ironside

Detailing rookie
23 apr 2012
3
0
Hallo,

Ben nieuw hier op dit forum.

Ik ben in het bezit van een flash rode polo (2007), de lak is nu nog mooi rood.
Ik wil dit zou houden maar ben niet echt een kenner op het gebied van autolak.

Welke producten zijn aan te raden om de lak te beschermen tegen 'roze' worden als gevolg van zonlicht?
Moet er dan meteen gepolijst worden? Of volstaat een gewone wax die je af en toe met de hand aanbrengt ook?

Kortom wat is jullie advies om een dergelijke klus aan te pakken?

Alvast bedankt.

Als ie nog mooi strak is zou je kunnen volstaan met goed wassen, een klei beurtje en een lichte polish. (Proffesional polish van Poorboys bijvoorbeeld)
Daarna een glaze erover (Poorboys Blackhole) en een wax of sealant. (Poorboys EX-P of een Natty's paste wax of allebij :-d )

Dit zijn makkelijk te verwerken producten voor den beginner. :ja

Ter aanvulling wat polijstpads en applicatie pads en microfiber doeken.

Denk ik wel, rose zal ie niet snel worden, maar om hem netjes te houden kan een behandelingetje op z'n tijd geen kwaad. :-b

Om rood mooi rood te houden zou ik ervan uit gaan de Polo met regelmaat te wassen en te voorzien van een waxlaag. Die ook van tijd tot tijd weer vervangen/vernieuwd wordt. Denk dat voor rood de Orange Crush van Dodo Juice (ook in panelpot te krijgen) heel mooi is op rood. Alvorens de wax aan te brengen is kleien en polijsten nodig, een glaze is optioneel.

Die wordt niet roze hoor ;). Is keurig beschermt met een blanke lak en dus niet meer zoals de rode lakken uit de tijd van de golf 3 die roze wordt.

WouterP zei:
Die wordt niet roze hoor ;). Is keurig beschermt met een blanke lak en dus niet meer zoals de rode lakken uit de tijd van de golf 3 die roze wordt.

Okee mooi om te horen dat tie niet snel roze wordt, alleen wat houdt een blanke lak precies in?

Een kleurloze laklaag die over de kleurlak heen zit! Dit geeft extra glans, diepte en bescherming aan de lak. Metallic en pareleffectlakken hebben dit standaard.