• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Flex XFE7-15 ervaringen?

Vanmorgen opgehaald bij CC, goed geholpen. Zoals gezegd dit is mijn eerste DA polisher dus ik heb nog geen vergelijkings materiaal. We hebben hem vanmorgen getest bij CC en mij viel het geluid heel erg mee. het zal nog wel paar dagen duren voordat ik hem echt ga gebruiken, zodra ik meer ervaring er mee heb zal ik dat delen.

upload_2017-4-26_12-30-44.png
 
Maar wat is nou precies het verschil van deze met de XC3401 alleen de uitslag? van 8mm naar 15mm? Is natuurlijk wel een groot verschil maar is dat het enige?
 
Laatst bewerkt:
Technische gegevens: FLEX XFE 7-15

  • Maximale diameter polijstpad: 160mm
  • Maximale maat van de steunplaat: 150mm
  • Uitslag: 15mm
  • Oscillaties per minuut o.p.m. 2900-8600
  • Afgegeven vermogen: 710 Watt
  • Formaat: 370x140mm
  • Lengte kabel: 4 meter
  • Gewicht: 2,4kg
Technische gegevens: Rupes 15 mark 2
  • 2500 tot 5300 OPM
  • 500 watt
  • gewicht: 2,6kg
  • uitslag: 15mm
  • lengte van de machine 37cm
  • steunplaat: 125mm

Als de specs zo naast elkaar gelegd worden lijkt de FLEX beter op papier. Meer vermogen, meer oscillaties per minuut, lichter(200 gram), grotere en kleinere steunplaat mogelijk en ook nog eens een tientje goedkoper:p. Erg interessant. Maar zou hij ook daadwerkelijk beter zijn?
 
Nooit met deze machines gewerkt.
Lijken me allebei top machines.
Enige wat me opviel in de review is dat de Flex wat rustiger lijkt te lopen tegenover de Rupes.
 
  • Leuk
Reactions: Canzone
Vanmorgen opgehaald bij CC, goed geholpen. Zoals gezegd dit is mijn eerste DA polisher dus ik heb nog geen vergelijkings materiaal. We hebben hem vanmorgen getest bij CC en mij viel het geluid heel erg mee. het zal nog wel paar dagen duren voordat ik hem echt ga gebruiken, zodra ik meer ervaring er mee heb zal ik dat delen.
Bekijk bijlage 95024
Mooie machine hoor en kijk ook eens naar de Lc hd blauwe/oranje pads...
 
@Mielles ,ik weet uit ervaring dat mijn BF21 in staat is om pads te vermoorden dus zet de machinestand niet direct voluit. Voor mijn Rupes machines zal ikzelf alleen nog maar pads kopen met een gat in het midden ter koeling van de pads.
 
@Ric325i thanks voor de tip, de BF21 is nog wel stapje agressiever dan de FLEX xfe denk ik. Deze pads hebben ook een gat, alleen de finishing pad van monello niet, maar die gebruik ik toch op het gemakje.
 
@Mielles ,xfe heeft blijkbaar:
BF21 heeft opm 1700-4200 alleen dan met een grotere uitslag. Op standje 6 spetterde de groene Rupes pad uit elkaar en de groene snippertjes vlogen om mijn oren tijdens het eerste paneel wat ik deed. (Ff wennen zeg maar...)
8600 (welliswaar met minder uitslag) lijkt mij een serieus toerental maar goed de praktijk moet dat uitwijzen.
 
@Ric325i, ah dat wist ik niet. Ik ben ook nog totaal onervaren op dit gebied. Ik ga vrijdag testen op een oudere auto met de verschillende rupes pads. Ik heb ook een test set scholl s20 + blue spiderpad meegekregen.