Het doel van de test was om na te gaan of een veel duurdere glassealant nu echt zo veel beter is. Er werd een 50/50 test gedaan op de vooruit van een Golf VI variant.
welk producten:
- CarPro FlyBy30 - 20ml voor ongeveer €10,00
- RainX - 200ml voor ongeveer €10,00
voorbereiding:
Voor de FlyBy30 wordt duidelijk aangegeven dat je de raam goed moet schoonmaken alvorens de sealant aan te brengen. Daarom werd de volledige raam gepolijst met een DAP en de CarPro Ceriglass. Vervolgens werd de raam nog een schoongemaakt met de CarPro Eraser. Daarna werd de raam opgedeelt in 2 delen en de producten aangebracht. Vervolgens werd het geheel met een warmtepistool een 5-tal minuten verwarmd. De wagen heeft daarna ook nog een hele nacht in een garage gestaan zodat alles goed kon uitharden.
conclusie aanbrengen:
De FlyBy30 poetst iets moeilijker uit, maar het grootste nadeel tov de RainX is dat je de sealant lange tijd moet kunnen laten drogen of dat je een warmtepistool nodig hebt om het te verwarmen na applicatie.
resultaat: bestuurderdszijde = FlyBy30 - passagierszijde = RainX (23/03/2013 - 67896km)
evolutie:
De dag na het aanbrengen bleek al onmiddellijk dat beide producten totaal anders reageerde. Hieronder zie je een foto na een bui bij stilstand. Bij de RainX rolde alles mooi af, bij de FlyBy30 bleven de druppel staan op de raam.
Het afrollen bij het rijden was de eerste week nagenoeg gelijk, maar je zag wel duidelijk dat de druppels groter waren bij de FlyBy30. Na 2 weken ging het afrollen van de druppels van de FlyBy30 al duidelijk minder snel dan bij de RainX. Ook de grotere druppelvorming zorgde ervoor dat je geen echt goed zicht hebt ondanks het feit dat het water afrolt.
En sinds vorige week is er bij de FlyBy30 duidelijk een grote achteruitgang te bemerken. Het afrollen is nagenoeg nihil. En vandaag (21/05/2013 - 74879km) was het definitief gedaan met de FlyBy30. De RainX is na 2 maanden ook duidelijk achteruitgegaan, maar bij snelheden van 100km/uur blijft het water nog steed duidelijk afrollen.
FlyBy30 bij stilstand:
RainX bij stilstand:
algemene conclusie:
De veel duurdere FlyBy30 doet helemaal niet wat je ervan zou verwachten. Bovendien moet je met veel meer zaken rekening houden bij het aanbrengen van het product. Verder zie je ook wel dat een goede voorbereiding van zeer groot belang is. Het is denk ik de eerste keer dat de RainX het zo lang heeft uitgehouden bij mij.
Het aanbrengen van de producten werd zo goed mogelijk gedaan volgens de voorschriften. Het zou natuurlijk steeds kunnen dat ik iets fout heb gedaan, en ik ga zeker nog een keertje het product testen. Ik heb echter al op een aantal fora gelezen dat FlyBy30 enigszins teleurstellend is, wat ik ook heb kunnen vaststellen
welk producten:
- CarPro FlyBy30 - 20ml voor ongeveer €10,00
- RainX - 200ml voor ongeveer €10,00
voorbereiding:
Voor de FlyBy30 wordt duidelijk aangegeven dat je de raam goed moet schoonmaken alvorens de sealant aan te brengen. Daarom werd de volledige raam gepolijst met een DAP en de CarPro Ceriglass. Vervolgens werd de raam nog een schoongemaakt met de CarPro Eraser. Daarna werd de raam opgedeelt in 2 delen en de producten aangebracht. Vervolgens werd het geheel met een warmtepistool een 5-tal minuten verwarmd. De wagen heeft daarna ook nog een hele nacht in een garage gestaan zodat alles goed kon uitharden.
conclusie aanbrengen:
De FlyBy30 poetst iets moeilijker uit, maar het grootste nadeel tov de RainX is dat je de sealant lange tijd moet kunnen laten drogen of dat je een warmtepistool nodig hebt om het te verwarmen na applicatie.
resultaat: bestuurderdszijde = FlyBy30 - passagierszijde = RainX (23/03/2013 - 67896km)
evolutie:
De dag na het aanbrengen bleek al onmiddellijk dat beide producten totaal anders reageerde. Hieronder zie je een foto na een bui bij stilstand. Bij de RainX rolde alles mooi af, bij de FlyBy30 bleven de druppel staan op de raam.
Het afrollen bij het rijden was de eerste week nagenoeg gelijk, maar je zag wel duidelijk dat de druppels groter waren bij de FlyBy30. Na 2 weken ging het afrollen van de druppels van de FlyBy30 al duidelijk minder snel dan bij de RainX. Ook de grotere druppelvorming zorgde ervoor dat je geen echt goed zicht hebt ondanks het feit dat het water afrolt.
En sinds vorige week is er bij de FlyBy30 duidelijk een grote achteruitgang te bemerken. Het afrollen is nagenoeg nihil. En vandaag (21/05/2013 - 74879km) was het definitief gedaan met de FlyBy30. De RainX is na 2 maanden ook duidelijk achteruitgegaan, maar bij snelheden van 100km/uur blijft het water nog steed duidelijk afrollen.
FlyBy30 bij stilstand:
RainX bij stilstand:
algemene conclusie:
De veel duurdere FlyBy30 doet helemaal niet wat je ervan zou verwachten. Bovendien moet je met veel meer zaken rekening houden bij het aanbrengen van het product. Verder zie je ook wel dat een goede voorbereiding van zeer groot belang is. Het is denk ik de eerste keer dat de RainX het zo lang heeft uitgehouden bij mij.
Het aanbrengen van de producten werd zo goed mogelijk gedaan volgens de voorschriften. Het zou natuurlijk steeds kunnen dat ik iets fout heb gedaan, en ik ga zeker nog een keertje het product testen. Ik heb echter al op een aantal fora gelezen dat FlyBy30 enigszins teleurstellend is, wat ik ook heb kunnen vaststellen
Laatst bewerkt door een moderator: