• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

FlyBy30 vs RainX

BC911

Detailing chief
Tester of Bling
12 apr 2011
418
75
Het doel van de test was om na te gaan of een veel duurdere glassealant nu echt zo veel beter is. Er werd een 50/50 test gedaan op de vooruit van een Golf VI variant.

welk producten:
- CarPro FlyBy30 - 20ml voor ongeveer €10,00
- RainX - 200ml voor ongeveer €10,00

voorbereiding:
Voor de FlyBy30 wordt duidelijk aangegeven dat je de raam goed moet schoonmaken alvorens de sealant aan te brengen. Daarom werd de volledige raam gepolijst met een DAP en de CarPro Ceriglass. Vervolgens werd de raam nog een schoongemaakt met de CarPro Eraser. Daarna werd de raam opgedeelt in 2 delen en de producten aangebracht. Vervolgens werd het geheel met een warmtepistool een 5-tal minuten verwarmd. De wagen heeft daarna ook nog een hele nacht in een garage gestaan zodat alles goed kon uitharden.

conclusie aanbrengen:
De FlyBy30 poetst iets moeilijker uit, maar het grootste nadeel tov de RainX is dat je de sealant lange tijd moet kunnen laten drogen of dat je een warmtepistool nodig hebt om het te verwarmen na applicatie.

resultaat: bestuurderdszijde = FlyBy30 - passagierszijde = RainX (23/03/2013 - 67896km)
20130320_211051_zps2500132a.webp


evolutie:
De dag na het aanbrengen bleek al onmiddellijk dat beide producten totaal anders reageerde. Hieronder zie je een foto na een bui bij stilstand. Bij de RainX rolde alles mooi af, bij de FlyBy30 bleven de druppel staan op de raam.
IMG00142-20130323-1308_zpscdb9ccf7.webp


Het afrollen bij het rijden was de eerste week nagenoeg gelijk, maar je zag wel duidelijk dat de druppels groter waren bij de FlyBy30. Na 2 weken ging het afrollen van de druppels van de FlyBy30 al duidelijk minder snel dan bij de RainX. Ook de grotere druppelvorming zorgde ervoor dat je geen echt goed zicht hebt ondanks het feit dat het water afrolt.

En sinds vorige week is er bij de FlyBy30 duidelijk een grote achteruitgang te bemerken. Het afrollen is nagenoeg nihil. En vandaag (21/05/2013 - 74879km) was het definitief gedaan met de FlyBy30. De RainX is na 2 maanden ook duidelijk achteruitgegaan, maar bij snelheden van 100km/uur blijft het water nog steed duidelijk afrollen.

FlyBy30 bij stilstand:
21052013_74879km_FlyBy30_zpsa2a982e4.webp

RainX bij stilstand:
21052013_74879_RainX_zps56976518.webp


algemene conclusie:
De veel duurdere FlyBy30 doet helemaal niet wat je ervan zou verwachten. Bovendien moet je met veel meer zaken rekening houden bij het aanbrengen van het product. Verder zie je ook wel dat een goede voorbereiding van zeer groot belang is. Het is denk ik de eerste keer dat de RainX het zo lang heeft uitgehouden bij mij.

Het aanbrengen van de producten werd zo goed mogelijk gedaan volgens de voorschriften. Het zou natuurlijk steeds kunnen dat ik iets fout heb gedaan, en ik ga zeker nog een keertje het product testen. Ik heb echter al op een aantal fora gelezen dat FlyBy30 enigszins teleurstellend is, wat ik ook heb kunnen vaststellen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jammer dat het idd tegenvalt,

heeft er al iemand een review van Dodo Juice Glass Sealant of deze goed zou zijn?
 
Mooie review en inderdaad zou je van de flyby30 meer verwachten.

Ik blijf het voorlopig nog gewoon met Reload doen - wel goed uitpoetsen na het aanbrengen maar geeft dan hetzelfde beeld als de Rain-X.
 
Wout_RS;329202 zei:
heeft er al iemand een review van Dodo Juice Glass Sealant of deze goed zou zijn?

Ik gebruik deze al 2,5jr en bevalt me prima!
Standtijd bij mijn daily is zo'n 3 maanden (bij 4000km / maand)
Wil echter ook de Nanolex gaan proberen die binnenkort hier te koop komt ;)
Deze schijnt nog wat sneller te sheeten.

Enige 'nadeel' aan de Dodo is dat de applicatie even wat stoeien is tot je de juiste methode gevonden hebt.
Als je de bijgeleverde gebruiksaanwijzing volgt, is het goed te doen hoor (niet de hele ruit in één keer willen aanbrengen en dan uitbuffen, dat gaat je niet lukken namelijk..... :-" )
 
Ook ik had meer van de FlyBy30 verwacht.
Heb deze cadeau gekregen bij mijn laatste wat grotere bestelling, maar nog niet opgebracht. Twijfel nu wel of ik dit ook ooit ga doen.
Toch jammer...
 
Hmmm da's wel een goeie inderdaad.
Sommige producten worden sowieso wel interessanter... neem nou die Reload, moet ik ook echt eens proberen. Één probleem, moet ik alweer bestellen:-"
 
Hi Guys

if i understand well the translation, let me give you my comment, from what i see in the pics
this was first initial bottles , we had troubles with the eye dropper caps, it wasnt good sealing the bottle
and air moister entered inside. this was affecting the coat.
so now its different cap, same as cquartz.
beside that, low temprature application was also a problem, we have now recently improved the formula for faster curing on the surface.
anyone who has problem with his purchase item can contact with Tim, and he will replace him the product,
CarClean will get the new improved bottles in few weeks.

beside that... in the video i see that one side is no beading at all, (driver side) and passenger side water drops fly over, from your first pic it looks like the flyby coated side is the passenger,is it right?

Avi.
 
Ik vermoed dat er iets anders aan de hand moet zijn, zeker als ik de reactie van Avi zo lees.

Wij hebben de conceptversie van FlyBy30 inmiddels bijna een jaar op een klantenauto zitten en dat is alsof het gisteren is aangebracht.
 
Vond het ook vreemd. Op Tim zn ander forum zit er een persoon/shop die er zeer tevreden over is.
Ik was van plan de gok te wagen vanwege oa. de goede prijs voor de kit.
 
Het is lastig om te beoordelen, maar ik zal hier ook eens zo'n test opzetten. Ik vermoed dat er iets mis is geweest met de verpakking of inhoud en/of dat wellicht de ondergrond van de ruit roet in het eten heeft gegooid. Silicium producten hechten namelijk zo goed op glas, dat het veel duurzamer moet zijn dan dit.
 
Alle tips zijn welkom. Zoals beschreven in mijn eerste post heb ik het product zo goed mogelijk aangebracht volgens de instructies op de verpakking. Omgevingstemperatuur in de garage lag rond de 13-14 gr. Ik wil het gerust nog een keer testen, dus laat maar weten waarop ik moet letten ....

De vraag is natuurlijk of ik het ooit goed kan aanbrengen met het oude type druppelteller ....
 
Je zou het niet verwachten van een merk als Car.Pro, welke over het algemeen zeer bekend staat om zijn kwaliteit.

Als ik de reactie van Avi lees, zal het ongetwijfeld wel goed gaan komen.
 
BC911;329242 zei:
Alle tips zijn welkom. Zoals beschreven in mijn eerste post heb ik het product zo goed mogelijk aangebracht volgens de instructies op de verpakking. Omgevingstemperatuur in de garage lag rond de 13-14 gr. Ik wil het gerust nog een keer testen, dus laat maar weten waarop ik moet letten ....

De vraag is natuurlijk of ik het ooit goed kan aanbrengen met het oude type druppelteller ....
I trust you did well, thats why i say it might be the problem from us the liquid inside that bottle.
check out if it became "milky haze" inside , kind of gel. if yes its completely not good.
contact the shop you bought it from and they will credit you.
new version will dry faster on the glass , specially at low temps.
if you can still use your bottle, and temp is low , try to wait longer for curing, even 5 min. then wipe off.
second layer will be great too, after 30 min you wiped first layer.
hope this help.