• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

FlyBy30 vs RainX

Hi Avi, thanks for your advice. I will check this evening the status of the bottle.

Here a picture from the bottle. I thinks it's clear this is still the first version. It is indeed milky ...
20130522_190922_zps45ed3fd5.webp

I will contact CarPro.UK were I bought it (as it was not availabe in Benelux at that time).

Thanks for your help.

yes, thats exactly what i thought.
CarPro Uk will receive new versions soon, so if you would like he will replace you ofcourse,

ik ben ook niet echt tevreden over dit product jammergenoeg, veel van verwacht.
1 keer schoon gemaakt met AG Fastglass en toen leek het product niks meer te doen:s
edit: ik heb trouwens de versie met de druppelaar ala Cquartz, ik had ook de versie met de andere druppelaar maar ik had ook witte troep in het flesje.

Ik wacht voorlopig op een antwoord van Carpro UK, maar daar blijft het voorlopig heel stil ... Als ik een nieuwe versie ontvang post ik hier zeker mijn bevindingen.

Ik heb vandaag voor het eerst kennis gemaakt met de flyby30 tijdens motregen.
En ik moet zeggen, ik ben aangenaam verrast.

De Flyby zit er nu een kleine 2 weken op en heeft door de zon tijd genoeg gehad om uit te harden.

Insecten spatten uit elkaar en laten zeer weinig sporen na.
Na een weekje toch even de S&W erbij genomen om de voorruit terug proper te krijgen.

Deze morgen was het lichtjes aan het motregenen en toen begon de rolloff vanaf 60 km/u.
Zwakjes maar het begon. Vanaf 70 vlogen ze eraf gelijk niets.

Ik heb ondertussen toch enkele jaren ervaring met rain-x, doch de flyby werkt voor mij beter.
Bij dergelijke motregen deed rain-x niets af.
Let wel, ik spreek nu over motregen. Een echte regenbui moet ik nog afwachten. Wellicht dat de werking hier sneller in gang treedt.

Ik heb geprobeerd te filmen, doch ben snel gestopt hiermee. Ik concentreer me liever op de baan.
Als ik bij gelegenheid eraan denk, laat ik een bijrijder even filmen.

Ik zelf heb heel lang RainX gebruikt maar vond het grootste nadeel dat de ruit s'morgens bij fris en vochtig weer gewoon een witte waas gaf die je echt wel moest wegwissen om veilig te kunnen rijden.
Sinds enige tijd gebruik ik Turtle Wax - Clearvue Rain Kleer en deze werkt uitstekend en is gemakkelijk aan te brengen.
Kost 11.50 euro maar je krijgt hier wel 300 ml en je hebt echt niet veel nodig.
Vind hem super:cool