• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nanolex - Ultra Glass ..VS.. RainX / Rain Kleer

Maar bathe+ is toch si2o en geen siliconen zoals in rain-x? Als het gladder is, zullen ze niet klapperen denk ik. Nu voelt mn ruit erg "ruw" aan van de siliconen.

Klopt, alleen heb je geen klapperende ruiten, maar ruitenwissers :), flauw grapje!
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Maar bathe+ is toch si2o en geen siliconen zoals in rain-x? Als het gladder is, zullen ze niet klapperen denk ik. Nu voelt mn ruit erg "ruw" aan van de siliconen.
siliconen worden juist vaak gebruikt omdat het glad is/smeert, denk aan producten als siliconenolie voor bijv. sloten maar ook toepassingen als siliconenwax, klapperende wissers hebben te maken met vorm van de ruit, ongelijke druk op de wissers in verschillende posities, of niet egaal aangebracht product (Rain-X, Rainkleer of ander product).

Opmerking naar andere reageerders in dit topic: Rainkleer is niet beter dan Rain-X, eerder iets minder (zijn volgens mij wel vergelijkende filmpjes van te vinden hier op het forum of op YouTube), net als Altos heb ik ook de ervaring dat bij pakweg 30 km/u de druppels al van de zijruiten waaien, en vanaf 40-50 km ook de voorruit. Die snelheden zijn ook afhankelijk van de windrichting en windkracht, vorm van de auto/voorruit en hoe schoon de ruiten zijn. Als het effect minder wordt, even de ramen wassen en het effect is weer in volle hevigheid terug.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Altos
Jup, in mijn zoektocht naar ''wat is beter en waarom dan wel'' kom je tegenstrijdige berichten tegen. Denk aan vele forumposts, filmpjes en teksten waarin veel meningen worden gegeven, maar eigenlijk word er maar frustrerend weinig onderbouwt. :D

Veel product vergelijkingen, zoals Ultra Glass / RainX ... Rainkleer / RainX ... Andere merken coatings / geen product ... Enzovoorts. Allemaal zonder onderbouwing en dingen als een uitleg van de voorbereiding of manier van aanbrengen.

Zoals @Cordoba al mooi aangeeft, zijn er veel factoren die de boel kunnen beïnvloeden. Sinds ik Bathe+ foam heb ik als bonus de hydrofobische werking op de voorruit en dat zette mij weer aan het denken. Ik meen mij te herinneren dat;

(1) Ik ooit RainX op mijn voorruit had en mij dit goed beviel, op de korte standtijd na.
(2) Mij toen RainKleer werd aanbevolen omdat dit ''beter'' zou zijn.
(3) RainKleer bracht ik aan en ik werd eigenlijk gek van de vele kleine druppels. Regendruppels leken kapot te slaan in kleine beading, zorgde van een muur van waterdruppels en ik zag daardoor niets meer.
(4) Ik begreep later dat de manier van aanbrengen en de factoren tijdens het aanbrengen van deze producten nogal een groot verschil kon maken..
(5) Deze ''willekeur'' zoals ik het zag, vond ik nogal... wisselvallig. Dus kwam ik uit op een coating. :D (Goede werking + standtijd)
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
En zo blijkt ook de Ultra Glass wisselvallig te zijn. :) (Of ikzelf, who knows)

Gisteren rond 15.00 uur aangebracht en tot net laten drogen. Ruim de 12 uur die vermeld word. Ook was het weer overdag droog en warm, in de avond ontstond er wat douw op alles wat buiten de tent stond. (Op de Ultra lag een droogdoek voor de zekerheid)

Eerste test -->



Ziet er veelbelovend uit! :)


De ruit voelde echter heel erg stroef en het leek mij voor de ruitenwissers niet bepaald lekker glijden. -->


Hmmm... Blijft dit zo stroef? Even met mijn hand voelen, want de wissers moeten er ook overheen kunnen. Het werd wel ietsjes gladder. Helaas wreef ik de coating er weer gedeeltelijk af?! :scream: -->



Lekker dan! Back to the drawingboard, I guess... :p Iemand een idee wat er mis kan zijn gegaan?
  1. Wassen
  2. Kleien
  3. Glasreiniger (Clearly Menthol - Demiwater)
  4. Polijsten (DAP900 - Raffini 3,5'' Geel - Glass Polish
  5. Afnemen met demiwater
  6. Ontvetten - EX
  7. Ontvetten - EX
  8. Uitdampen
  9. Ultra Glass op applicator. (Enkele druppels begonnen, uiteindelijk misschien wel zo'n 10-20 druppels gebruikt omdat je totaal niet ziet waar je het aangebracht hebt)
  10. 17 uur drogen - afgedekt met droogdoek om dauw neerslag te voorkomen.
  11. Test gedaan (Goede werking, maar erg stroef en na enkele keren wrijven met de hand is de sealant flink aangetast)
 
Ik heb op de zelfde manier aangebracht. Ik testte de coating pas na een dag of 4 met water, maar dat zou weinig uit moeten maken.
Wat gebeurd er als je de coating weer even schoon wast na een paar dagen?
had je niet extreem vette klauwen haha :)

Ik zou nog even wachten met het er weer af halen.
Doe de zelfde test over een paar dagen nog eens. Veeg je dan ook zo de coating er weer af?
Ook al lijkt het dat de coating eraf is, maar misschien verliest die zn eigenschappen door jou handen

Zijn opties. ik heb anders niet echt een idee.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
@ArnoldG -

Jah, 12 uur drogen zou genoeg moeten zijn, dus daar maak ik mij niet druk over. (17 uur gedroogd)
Of ik vette handen had? Tja, lijkt mij niet. Stapte kort daarvoor fris&fruitig onder de douche vandaan, haha!

Ok, misschien veegde ik de coating er niet af, maar legde ik juist een vettig laagje over de coating?
Onder die theorie zou ik nu dus ook effe een soppie erover kunnen halen en zou het goed moeten zijn.

Wat het bij jou ook zo bizar stroef? In het filmpje waarbij ik met mijn vinger erover beweeg, daar is het zó stroef dat mijn vinger heel snel begon te klapperen. (Message to self: Onthouden voor in de slaapkamer)
 
@Blade - Jah, gaat verdomde lekker! :p En heb toch al enkele keren coatings aangebracht, ook verschillende.

Het nawrijven deed ik met de bijgeleverde Lotus doek en had er een Senza Bordi bij om na te aaien. :D
 
Kan het ook zo zijn dat je met je handen er een laagje 'vet' opsmeert? Even afnemen met een glasreiniger en kijken of het weer werkt zou mijn volgende stap zijn....
 
Ok, misschien veegde ik de coating er niet af, maar legde ik juist een vettig laagje over de coating?

@Istnogferarie - Daar lijkt het momenteel wel op. Ik heb net namelijk de ruit afgenomen met Clearly Menthol en dan is de coating weer voor 90% hersteld. (Zo noem ik het maar even) Wanneer ik opnieuw met mijn hand/vinger over de ruit ga, dan opnieuw dezelfde klachten.

Het blijft verdomde stroef en vraag me af hoe dit zich houd op de voorruit. :) Binnenkort maar gewoon proberen.
 
Dat stroef zijn heb ik dus ook met rain-x en h2go. Mn vingers klapperen als ik over nat glas wrijf en de ruitenwissers nog veel meer :(
 
@Quantoxx Is de werking nog steeds in orde?

Ik zag dat op de website van CC staat dat de Nanolex een Si02 coating is, maar Nanolex zelf rept daar voor zover ik kan zien met geen woord over en ik meen me te herinneren dat deze tekst ook niet zo in de webshop stond toen ik dit product voor het eerst kocht. Is de formule sindsdien veranderd, was het altijd al een SiO2 coating, of is dit een foutje in de webshop?

Ik heb inmiddels een nieuw flesje en het maakt mij niet zo veel uit of het een SiO2 coating is of niet, behalve voor 1 ding en dat is het hergebruik van de doeken die ik gebruik tijdens het aanbrengen.

Weet iemand hoe het precies zit?
 
@Jansen - Ik heb het nog niet op de voorruit zitten, maar alleen nog gedeeltelijk op de achterruit.

Ik heb recent de auto gewassen en toen zag je nog duidelijk waar de Ultra Glass zit.

(Zal straks effe uploaden)
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Ik heb de vorige keer ook mijn doeken gewoon hergebruikt, maar de tekst in de webshop doet me nu vermoeden dat het product veranderd is.
 
Toen ik het vorig jaar kocht had ik hier gelezen dat je de doeken best meteen laat weken of je ze anders kon weg gooien. Dus doen we dat ook maar meteen.
 
De nanolex nog nooit gebruikt maar wel de glaco van soft99
Werkt super makkelijk met op de kop zittende vilt laag wat het lekker makkelijk uitsmeert
Je ziet na een seconde of 15 a 20 goed waar je geweest bent en is ook goed uit te wrijven
Zit er nu ruim een jaar op en heb nog steeds super goede werking ervan
Rij ongeveer 750 km per maand