Gisteren nog even de eindversie van de Monello Artico Magico Snow Foam getest tegenover de AB Magifoam.
Ik heb er weer video's van gemaakt, waaronder ik deze keer een muziekje heb gezet, vanwege nieuwsgierige (en babbelende) buurtbewoners.
Als eerste de Monello Artico Magico Snow foam;
Gevolgd door de AB Magifoam;
Zoals jullie zien is de Monello foam behoorlijk verbeterd, maar is de Magifoam nog steeds aan de winnende hand wat betreft het blijven hangen van de schuimlaag en het reinigende vermogen.
Ik moet er wel bij zeggen dat mijn wagen meer als zes weken niet gewassen was, en meer vettig vuil was, waardoor beide foammiddelen moeite hadden met reinigen.
Tim heeft al eerder vermeld, dat er bij de Monello foam bewust is gekozen om deze PH neutraal te houden en dat Magifoam gebruik maakt van caustic soda.
Middelen met een hoge PH zullen makkelijker schuimen en caustic soda heeft een groot reinigend vermogen.
Nadeel van caustic soda is echter dat deze wax en sealant lagen kan aantasten en kringen + watervlekken kan veroorzaken in coatings.
Mijn eigen keuze zou dus zijn; om de Monello foam te gebruiken om een auto te onderhouden en de Magifoam alleen maar te gebruiken, wanneer er daarna ook gedetailed wordt.