• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Foam van wasbox.

superduck1

Detailing addict
13 jun 2011
43
52
Omdat het zo een mooie dag is vandaag ga ik dadelijk de wagen weer een grondige beurt geven.
Ik lees vaak dat jullie de wagen eerst in Foamen met de HD.
Omdat ik deze mogelijkheid niet heb ( thuis geen HD, en gaat niet op straat ) vroeg ik me af
of ik dit kon doen in de wasbox.
Als ik de wagen was ga ik namelijk eerst altijd naar de wasbox de wagen met de HD afspuiten met gewoon water.
Hier hebben ze een aparte lance met Foam, ik heb al gezien dat dit een mooie dikke laag achter laat
zoals bij jullie ( op de foto's wat ik al gezien heb. )

Maar ik weet wel niet of dit product goed is voor de wax, had al geprobeerd een mailtje te sturen maar geen reactie.

Enige tips hierover?

Alvast bedankt.
 
Ik persoonlijk gebruik nooit de schuim functie uit de wasbox.

Ik ga er van uit dat ze "agressieve" schuim gebruiken aangezien ze een auto moeten 'ontvetten' en 'schoon' maken (voor de leek dan).

Liever gewoon afspuiten met een hoge druk straal en thuis wassen. Nog mooier is wassen met je eigen spullen bij de wasbox, indien er een mogelijkheid is.
 
Ik maak ook gebruik van een wasbox maar ik gebruik alleen het water. Het schuim is meestal te agressief en daarom doe ik mijn wasgerief zelf mee. Zelfs het vlekvrij naspoelen gebruik ik niet, als je wagen goed in de wax staat is dat zelfs niet nodig. En ik heb gehoord dat je daardoor waterspots krijgt op je auto.
 
Ik heb bij de plaatselijke waxbox ook de ervaring dat hij de waxlaag stript.

Vroeger had ik minder problemen ermee, maar de laatste 2x heeft hij mijn paar weken oude ex-p laag gestript en de ander keer een week oude purple haze pro laag :klap

Daar ging men winterbescherming ;)
 
Inderdaad, niet doen.
Was mijn wagen ook altijd in de box, maar niet meer met de foam.
Gebruik alleen nog het water voor af te spoelen en als laatste stap osmose (is waar ik ga werkelijk goed, droogt op zonder vlekken).
Als je wagen echt vuil is kan je zelf foam maken door drukspuit te gebruiken met zelfgemaakt mengsel.
Ik heb een drukspuit van 2L, dit is juist genoeg voor mijn Golf Variant.
Dit werkt vrij goed, al kan je het schuim niet vergelijken met het schuim uit een echte foamlans...