• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Foam weekt vuil niet goed los.

Toch nog wel wat road film na de foamsessie. Wellicht een tikje sterker maken? BH claimt vanaf 4% PIR een bijna contactloze wash, maar dan is het verbruik wel heftig. Nu heb jij een witte auto, dus swirls vallen niet zo gauw op, maar als ik zie hoeveel viezigheid er nog op zit, haal ik daar niet graag mijn mitt/washpad overheen.

Wel een leuk voorbeeld, met duidelijk verschil! Wanneer mijn artico op is komt de BH foam ook in huis.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk wat jij als TF ziet dat het weerspiegeling is, maar op de achterkant van een golf verzamelt zich wel het meeste vuil.
En misschien had ik iets langer moeten wachten met afspuiten, maar het werkt echt top dit spul. Je sticker klopt ook niet want aan de rechterkant van de achterklep is niks gedaan alleen afgespoten met HD zonder BH. Heb puur alleen de linker zijde van de achterklep gedaan.
 
  • Leuk
Reactions: RoCo
@schaef

Even uit de oude doos... Maar moest er even aan denken toen ik je GTI zag.

Je zou de Kenotek foam een keer kunnen proberen... Dat is toch wel mijn favo.

Misschien had ik beter kunnen doen qua voorafje.. Maar als je goed na de bumper krijgt, heb je een idee.

(GTI was wel goed beschermd)

 
Dus ehhh, wassen hoef ik tegenwoordig niet meer haha! Bijzonder dat een formule gemaakt kan worden zodat een auto echt nagenoeg weer schoon is zonder aanraken.

Wie durft er een droogdoek over de auto te halen nadat er alleen BH of Kenotek overheen gedaan is? Best een witte doek, kijkwn wat er achtergebleven is..
 
Bij mij was het water zo goed als "schoon" de vorige keer. Misschien moet ik het zelf maar eens proberen, daarna maar polijsten dan gok ik haha
 
Dus ehhh, wassen hoef ik tegenwoordig niet meer haha! Bijzonder dat een formule gemaakt kan worden zodat een auto echt nagenoeg weer schoon is zonder aanraken.

Wie durft er een droogdoek over de auto te halen nadat er alleen BH of Kenotek overheen gedaan is? Best een witte doek, kijkwn wat er achtergebleven is..
Het blijft een voorwas natuurlijk...

Maar alle kleine beetjes helpen ;)
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Bevat natronloog en is niet geschikt voor PET-flessen. Let op: pH waarde is zeer hoog, niet veilig voor wax of sealant.

staat bij de beschrijving van BH ...
 
Ik zie het staan op de CC site ja, vreemd, aangezien BH zelf stelt:


BH stelt dat het vallen over de PH waarde een foute gedachte is omdat andere factoren juist veelzeggender zijn. De test van Forensic Detailing Channel heeft hier op doorgepakt en onderstreept die denkfout ook:


@Dibbuz vanwaar de delta?
 
Bevat natronloog en is niet geschikt voor PET-flessen. Let op: pH waarde is zeer hoog, niet veilig voor wax of sealant.

staat bij de beschrijving van BH ...
Ja dat heb ik ook gelezen. Ik heb zelfs een halve vulling in mijn foamfles laten zitten omdat ik aan een halve genoeg had voor de hele auto. Fles is nog steeds heel en niet gesmolten ouzo. Merk ook dat de bescherming aangebracht met Bath+ gewoon blijft zitten na het foamen met BH. Dus in mijn ogen kan het geen kwaad. Maar goed je moet natuurlijk geheel zelf bepalen welke producten je op je lak spuit. Waar het mij voornamelijk om ging is dat de Traffic Film laag er af gaat. En dat doet BH.
 
Ja

Ok wil het zeker niet beter weten (ga overigens binnenkort vvor de eerste keer foamen) maar durven jullie de BH aan op een wax ? Die is nog sneller verdwenen dan een coating vermoed ik dan ?
Zonder ook maar iets ervan af te weten zou mijn voorkeur uitgaan naar monello of bath+.
Nu weet ik het ook ff nimeer moet ik toegeven.
 
@Wallace - De foamshampoo van Monello (Artico Magico) is dus een foamshampoo en de Bathe+ is een normale shampoo met toevoeging die je toevallig kan foamen.

Artico Magico foamen is bedoeld als voorwas, Bathe+ als beschermlaag.

Buiten dit alles om, heb ik in dit topic kunnen opmaken dat de BH foamshampoo misschien een beschermlaag licht aantast of vrijwel niet, maar men dit voor lief neemt. (Wel of geen aantasting)

Het enige wat je kan doen is het zelf uitproberen. ;)
 
Dit is een heel interessant onderwerp.

In de zomer al eens met Purifica en Primus van Labocosmetica aan de gang geweest omdat het juist niet de coating op onze buitenslapende Corolla zou aantasten. Die zeggen zelf wel dat het hoog PH is maar dat het LSP veilig zou zijn. Nou, proberen dan maar!

Het vastzittende vuil kwam idd wél goed los ermee, iets wat echt niet lukte met onze voorwas (Arctico foam) en BTBM shampoo.
Lak was erna weer goed glad in ieder geval. Zonder boenen. Of er een deel van de coating is gestript is door mij niet vast te stellen.

Wil beetje van beide Labocosmetica flessen eventueel wel beschikbaar stellen voor wie het wil testen en/of een review wil maken!
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en schaef
Ik ga nu voor de Kenotek snow foam.

De Gyeon Q2 foam die ik nu had is bijna op en reinigt mij niet goed genoeg. Gisteren beide auto’s gewassen (witte Up en dakotagrey A6) zeker op die witte Up kan je goed zien of het effect heeft. Er verdwijnt nagenoeg niets tijdens het foamen. Het gaat er met het wassen wel zeer eenvoudig vanaf dus het weekt wel goed los. Maar zou graag minder met de wash mitt willen verwijderen.
 
  • Leuk
Reactions: schaef en RoyR