• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Foamen - Bathe+ als Stand Alone

@Kees-sw - Wauw, ik denk dat ik mij verkeerd verwoord ofso.. :)

Ik weet dus niet precies waarom deze ene keer er wél kalkvlekken achterbleven. Ik heb nu zo'n 5-6x gefoamed met Bathe+ en niet gedroogd, maar deze keer had ik ineens kalkvlekken.

Ja, de auto afspoelen met kraanwater en vervolgens niet drogen betekent kalk wat achterblijft in de druppels.
Ja, ik droog normaliter de auto met een vaste waterstraal zodat ik gebruik kan maken van de sheeting, sinds Bathe+ niet meer.
Ja, sinds ik de Bathe+ foam en de auto zeiknat laat staan na het wassen, heb ik 5-6x GEEN kalkvlekken nadien gehad.
Ja, de laatste keer ineens wel. :)


Ooh, en die foto's zijn inderdaad van de beading. Nogal lastig ok sheeting vast te leggen op een foto, haha! Maar, gekukkig staat er een filmpje in de eerste post. ;)
 
  • Leuk
Reactions: Dieter
Ook mijn volgende bestelling komt de Bathe+ in de collectie:D
Ik breng hem dan wel handmatig aan na het wassen ik heb niet
de mogelijkheid om de auto aan te vallen met een HD.
 
Het lijkt me dat dit ook moet kunnen met Gyeon WetCoat en/of Monello Acquafobia, of zit het verschil in de "foambaarheid" van de producten?
 
De ontwikkeling in de chemie gaat razend snel, maar ik geloof niet dat ze al zover zijn dat het product water uit een HD van de straal uit een tuinslang kan onderscheiden

Overigens heb je wel een slang nodig die aan de waterleiding is aangesloten, niet elke tuin slang is bruikbaar
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
Afspuiten met een HD zou wel mijn voorkeur hebben, omdat dat sneller en grondiger gaat, dus het product heeft dan minder kans om te drogen en vlekken te veroorzaken.
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
De ontwikkeling in de chemie gaat razend snel, maar ik geloof niet dat ze al zover zijn dat het product water uit een HD van de straal uit een tuinslang kan onderscheiden

Het product weet niet waar het uit komt maar kan wel het verschil voelen tussen een pisstraal of een hogedrukstraal. Activatie of juist stoppen met reageren kan behoorlijk druk gevoelig zijn. Na het lezen blijkt inderdaad dat @tembaco gelijk heeft. Aquafobia en WetCoat kun je afspuiten met een hd reiniger of een harde waterstraal. Geen open slang dus ;)
 
  • Leuk
Reactions: StijnV en tembaco
Ik heb het nog niet getest, omdat ik er eigenlijk nooit aan dacht, maar Bathe+ foamen en AFSPOELEN is denk ik wel mogelijk zonder vlekken of wat dan ook te veroorzaken. (De boel is immers al flink verdund door het foamen)

Bathe+ met de mitt aanbrengen en alleen afspoelen; Geen idee wat dit doet. Ik denk dat het gaat vlekken, maar dat basseer ik op 1 gevak waarbij ik het handmatig aanbracht op een halve motorkap, meteen afspoelde met de HD, veel naspoelen en alsnog vlekken die ik met drogen weg moet wrijven.

Wetcoats in de foamfles?! :) Geeb idee of dit werkt, haha!
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
Even een update - Ik heb gisteren een zwarte Ibiza gewassen en gefoamed met Bathe+. Auto stond er weer strak bij.

Helaas de volgende dag blijkbaar witte/vette vlekken op de gehele auto! Vettige wazen, zeg maar...

De auto is inmiddels opnieuw gewassen door de eigenaar, maar ik wil wel graag de oorzaak weten. (Gebruik Bathe+ vaak, nooit geen problemen)

Factoren:

* WaxGuard als LSP. (Eerder al puur Bathe+ aangebracht, geen rare fratsen)
* Gedroogd met meer Spray&Wipe als normaal, sprayde het ook op de lak i.p.v. enkele pufjes op de droogdoek.
* Vettige waas, met vinger en/of doek weg te wrijven. Vettigheid tussen de vingers.


Iemand die even mee wilt denken?


Ik vermoed dat de S&W teveel is geweest?




Greeetz
 
  • Leuk
Reactions: RedCat
... Ik vermoed dat de S&W teveel is geweest? ...

Dat vermoeden heb ik ook.

Bathe+ is mooi spul, maar de werking is sterk afhankelijk van de (schone) ondergrond, de concentratie / mengverhouding, temperatuur en inwerktijd.
En als het dan al hecht, moet je het eigenlijk wel met rust laten.

Had hier ooit een buurman die Glansprotector leende en het uitwreef met een T shirt
Niets als vettigheid ... uit dat schone T shirt. Maar wel genoeg om de werking bijna teniet te doen.

Foamen is leuk en makkelijk maar door de enorme oppervlakte (alle belletjes) raakt je product amper de oppervlakte
En daarbij is de concentratie natuurlijk ook zwakker dan direct aanbrengen.

Dat gezegd, ook met direct aanbrengen moet je enorm oppassen dat je geen dikke strepen trekt
Dus niet in rechte lijnen maar een beetje ronddraaien (My2Cents)
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
@RedCat - Thanx kerel! De enige veranderde factor is inderdaad de S&W en dit heb ik rijkelijk gebruikt. (Liet buren wst dingen zien)

Bij puur aanbrengen had ik juist problemen nadien. (Vlekken die ik met drogen weer wegkreeg) Alles wijst er dus op dat het de S&W is die met de Bathe+ heeft lopen kloten. ;)
 
Ik gebruik regelmatig S&W na het foamen met Bathe+ en ik heb nog nooit probelemen gehad met die combi.
Ik neem aan dat jij het ook lichtelijk op je doek sprayed en niet op de lak, Jan?

Bathe+ wel goed afgespoeld? TE veel S&W gebruikt en/of niet goed uitgewreven?
Spoelen doe ik altijd overdadig. Eigenlijk 50% omdat ik de beading/sheeting zo geil vind en 50% om de boel goed na te spoelen. :p

Ik denk toch dat de S&W dan te gortig is gebruikt.

Maja, dan hebben we weer wat geleerd, haha! :D
 
Zojuist heb ik een kleine start gemaakt voor de ZomerPrep. :D

De auto staat eigenlijk niet meer in een LSP. Althans, laatste waxbeurt was 05-2016 met Collinite 915 en daarna ben ik verliefd geworden op de Bathe+. Dus, ik wilde de boel eens flink reinigen en kleien omdat ik dacht dat met name het kleien wel nodig was.

Prewash --> (Valet Pro - SFC en APC+D in Drukpomp. Had ik nog staan, weet de verhoudingen niet meer, maar zijn flink aan de hoge kant)
...Afspoelen HD...
Foamen --> Artico Magico 1:4
...Afspoelen HD...
Foamen --> Dreft 1:1
Handwas met het foam :D
Foamen --> Artico Magico 1:10
...Afspoelen HD...

(Ja, ik heb veel lopen spelen met schuim... :p )

Kleien - Dolce Verde en Born Slippy
... Afspoelen HD...


Ik wist het niet meer precies, maar volgens mijn laatste foto's heb ik de Bathe+ op 19 mei aangebracht. Zo was de staat vandaag -->



Foamen met Dreft - Da's pas vadsig schuim! XD


Nog effe lekker met Artico Magico 1:10 zachtjes naweken :D -->

20170629_171733.jpg




Nu zou de weken oude Bathe+ toch wel flink naar de knoppen moeten zijn, dacht ik zo...

20170629_172543.jpg




Donders... Nog steeds?

@Maaike - Fiesta in de kleur Blauw die ik bedoelde! :D

Gek genoeg is de Bathe+ nog best wel aanwezig na al die middeltjes. Nóg gekker is dat de auto een heel stuk schoner is en er bizar goed uitziet. :p

 
  • Leuk
Reactions: tembaco en RoyR
Bathe+ kan dus heel wat pH tolerantie hebben.... Strange.
Hah! Blijf het mooi spul vinden. Zo hardnekkig als de probleem kunnen zijn, zo hardnekkig blijft het blijkbaar ook zitten. :p

Nou rijdt ik minder km's als gemiddeld, dat zal ook vast en zeker een factor zijn. Maar Prewash, Dreft foamen en wassen, foamen met Artico Magico op twee verschillende verhoudingen... Dat doet meestal wel wat. :p