• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Foamen - Bathe+ als Stand Alone

Misschien een domme vraag, maar waarom met Dreft als ik vragen mag?

Omdat het kan! :p

Dreft reinigt goed en ontvet als een malle. Liever gebruik je dit niet als onderhoud, maar ik foam Dreft als ik daarna toch nog alle andere stappen doe. :)

Sterker nog; Sommige mensen foamen/wassen met Dreft omdat het goed ontvet alvorens een coating. ;)
 
  • Leuk
Reactions: Maaike
Omdat het kan! :p

Dreft reinigt goed en ontvet als een malle. Liever gebruik je dit niet als onderhoud, maar ik foam Dreft als ik daarna toch nog alle andere stappen doe. :)

Sterker nog; Sommige mensen foamen/wassen met Dreft omdat het goed ontvet alvorens een coating. ;)

Wassen met APC en of een overdosis dreft vooraleer te starten met een detail kwam een aantal jaren ook vaak voor.
+1 voor Dreft :cool:
 
maar voor een leek die nog nooit met bath+ heeft gewassen cq heeft gefoamed is het wel oppassen. bath+ kan vlekken als je het laat opdrogen of niet snel genoeg afspuit:D. Voor de rest wil ik bath+ niet missen. foam er regelmatig mee.
 
@Quantoxx : thumbs up voor deze review. Was net op zoek of ik via foamen een bescherming kon aanbrengen tijdens de wintermaanden. Ik gebruik nu Turtle Wax Dry & Shine, op zich niks mis mee, maar ik heb het gevoel dat het verbruik toch redelijk hoog ligt, vnml. als ik de bumpers, velgen inspuit zijn dat redelijk wat pufjes uit de fles om alles gedekt te krijgen (het produkt verdelen over onregelmatige onderdelen is niet zo evident).
Met Bathe+ is het dus kinderspel om alles redelijk snel gedekt te krijgen.

Hoeveel weken bescherming denk je eruit te krijgen met 1 behandeling ? Met TW D&S haal ik 3a4 weken.
 
@Guest007 - Zoals bij veel dingen ligt het maar net aan hoeveel de auto gebruikt wordt, hoe de voorbereiding was, gebruik je het als standalone, hoe was je, etc etc. ;)

Gemiddeld zou ik het houden op een maand. Maar, meestal gebruikte ik het elke 2-3 weken om de laag lekker "dik" te houden.
 
  • Leuk
Reactions: Guest007
Even dit topic omhoog halen:

Ik loop al enige tijd met een idee in mijn hoofd, na aanleiding van het berekenen van de PIR voor mijn foamlans. Hier bleek uit dat de effectieve PIR waarmee ik Bathe+ foamde minder dan 1% was (0,8). Ik foamde Bathe+ op de verhouding 1:10 met de stelknop vol op de "-"; PIR is bij mij dan 8,7% delen door de verdunning in de fles (11 delen) maakt 0,8% Bathe+ wat in eindeffect het paneel raakt.

Aangezien deze verhouding een bescherming gaf van grofweg 3-4 weken was ik benieuwd naar het effect als je dit gebruikt in een handfoamer. Mijn vraagstelling is:

Werkt Bathe+ (net zo) goed wanneer je het vanuit een handfoamer aanbrengt met een verhouding van 1:99 (1%)?

Als dit waar is, dan heb je een rete goedkope standalone wasbox-krijger-proof bescherming te pakken namelijk.

Er is niets makkelijker dan Bathe+ foamen en dan bij het afspoelen een bescherming aangebracht hebben. De wiskunde klopt, maar de praktijk toetsing kan ik helaas niet zelf doen omdat ik geen handfoamer heb.

Is er een vrijwilliger in de zaal die dit wilt toetsen?

Mocht dit werken dan is het ideaal voor de mensen zonder HD/Foamlans of voor mensen die gebruik maken van de wasboxen. Ik zou dat dan graag mee willen nemen in de adviezen die hier gegeven worden om veilig wassen zo laagdrempelig mogelijk te maken!
 
@RoCo als ik er aan denk kan ik het met de volgende wasbeurt voor je testen. Auto staat echter in prima bescherming al…
En welke wil je dat ik test? De grote kwazar of de kleine kwazar foamer? (Grote geeft over het algemeen beter foam)
 
  • Leuk
Reactions: RoCo
Het is sowieso al waterig als het 1:10 uit de HD komt, dus doe zo simpel mogelijk.

Het gaat ook meer om de menging hoop ik, maar een gewone spray bottle ga je niet de hele auto mee rond.
 
Handfoamer gaat ook hoor
Maar het werkt het best als je het schuim en de lak dan nog ff aanraakt
Beetje inwerken en dan afspuiten
 
@RoCo gisteren de auto gewassen in de box en even gekeken naar de bathe+

Eerst is de auto volledig gewassen maar niet gedroogd.
Ik had een pompsprayer (2L) bij mij van Kwazar en gevuld met 1L Demi water. Hier heb ik 10ml Bathe+ aan toegevoegd en begonnen met sprayen van de rechter helft van de auto.
IMG_8585.jpeg

IMG_8587.jpeg
IMG_8588.jpeg


Hierna de auto afgespoten van de niet behandelde zijde naar de zijde met bathe+ er op, zodat ik neit per abuis de linkerzijde aan het beschermen was.
Als laatste gekeken naar het gedrag van het water. Hieronder het resultaat.

Onbehandeld:
IMG_8592.gif

Behandeld:
IMG_8593.gif


Conclusie:
Moeilijk te zien maar het lijkt wel bescherming te hebben toegevoegd. Het viel mij vooral ook op dat de mix toch vrij schuimend uit de sprayen kwam. de fles was goed schoongemaakt vooraf maar het zou kunnen zijn dat er nog een restje zeep in de maatbeker zat die nu een vertekenend beeld geeft. Indien dat niet het geval was/is dan lijkt het mij prima te gebruiken zo.