• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Foamen

Nickkenny

Detailing addict
5 jan 2015
101
65
Auto Finesse Avalanche veilig of niet voor de wax ?

Auto Finesse Avalanche is gecreëerd op basis van dezelfde reinigende ingredienten als de populaire Citrus power. Op die manier krijgen we een zogenaamde 'snow foam' met goede reinigende eigenschappen maar die toch 100% veilig is voor wax en sealant!

Zie op jullie site dat het niet veilig is voor wax ?https://www.Carclean.com/product/Auto_Finesse/Avalanche_Snow_Soap_5000ml_AV5L_102364

Gebruik het toch regelmatig en zie dat mijn wax hetzelfde blijft .

Hey Hallo,

Citrus... Hmm... Lijkt me al niet lekker voor je wax, maar...

''Bevat natronloog en is niet geschikt voor PET-flessen. Let op: pH waarde is zeer hoog, niet veilig voor wax of sealant.''
pH-waarde van 13!

Das wel een verdomd hoge waarde. Misschien heeft het met jouw verhouding te maken?

Greetz

Kweenie welke foamfles je hebt, maar bij de Monello-versie is 1cm al snel tot het 1:10 streepje. (Even uit mijn hoofd)

Ik kan niet verklaren waarom jij merkt dat de foam niks negatiefs doet aan jouw bestaande waxlaag. CC zal daar vast meer van weten.

Greetz

Is een Autobrite foam lance , 100ml Auto Finesse Avalanche en 900ml water.
De ene zegt dat het geen kwaad kan voor de wax en de andere wel ???

Geplukt van het net .....
Auto Finesse Avalanche is gecreëerd op basis van dezelfde reinigende ingredienten als de populaire Citrus power. Op die manier krijgen we een zogenaamde 'snow foam' met goede reinigende eigenschappen maar die toch 100% veilig is voor wax en sealant!

Jah, ik snap je punt. Tot tweemaal toe, haha!

Als ik een beetje naar de ''feiten'' kijk, zou een pH-waarde van 13 (max 15) toch behoorlijk je wax kunnen verstoren.

Ikzelf gebruik de Monello - Artico Magico en die heeft een pH-waarde van 7,2. Dat is dus neutraal (Midden van de 0-15 schaal) En deze is dus veilig als je de juiste dosering gebruikt.
(1:10 voor normale vervuiling / 1:4 voor zwaardere vervuiling. Deze laatste zal uiteraard niet je wax verwijderen, maar misschien wel licht aantasten)

Maar goed, misschien dat iemand anders of CarClean zelf (@Tim) hier meer over weet.

Greetz

Citrus Power is ook niet veilig voor de wax. En met ook bedoel ik de Avalanche. Je merkt het pas als je een andere foam gebruikt. Dan zie je dat je beading veel langer blijft.

Ik had dit met de ValetPro Snow combo 2. Ook een hele hoge Ph waarde. Altijd gebruikt en dacht eigenlijk ook dat het geen "schade" aanrichten. Totdat je een andere foam gebruikt en ziet dat de beading beter blijft.

Kortom ik zeg niet dat het je wax na een foam beurt stript. Maar met zulke Ph waardes tast het wel je wax aan.

Avalanche heeft een pH waarde van 13, wat 9 wordt tijdens gebruik. Die hoge graad heeft géén invloed op de bescherming noch andere delen van de wagen!

2 maanden later... en dan ineens een reactie met daarin een opmerking waarover je eerst nog een vraag stelt...?

Ik weet niet hoe het zit met producten die een bepaalde pH-waarde hebben en of deze is berekend bij dosering/verdunning ervan, of juist bij puur gebruik.
Een voorbeeld is de Monello - Artico Magico die een pH-waarde heeft van 7,2 en dus neutraal te noemen is.

• pH 12: ovenreiniger
  • pH 11,5: huishoudammonia (verdunde ammonia)
  • pH 8,5: zeewater, darmsap (iets verhoogde pH door gal)
  • pH 7,4: menselijk bloed
  • pH 7: zuiver, gedestilleerd water (neutraal)
  • pH 6: natuurlijke regen, urine
  • pH 4: zure regen, tomatensap, bier

• Leuk
Reacties: tembaco
2 maanden later... en dan ineens een reactie met daarin een opmerking waarover je eerst nog een vraag stelt...?

Ik weet niet hoe het zit met producten die een bepaalde pH-waarde hebben en of deze is berekend bij dosering/verdunning ervan, of juist bij puur gebruik.
Een voorbeeld is de Monello - Artico Magico die een pH-waarde heeft van 7,2 en dus neutraal te noemen is.

• pH 12: ovenreiniger
  • pH 11,5: huishoudammonia (verdunde ammonia)
  • pH 8,5: zeewater, darmsap (iets verhoogde pH door gal)
  • pH 7,4: menselijk bloed
  • pH 7: zuiver, gedestilleerd water (neutraal)
  • pH 6: natuurlijke regen, urine
  • pH 4: zure regen, tomatensap, bier
Is maar om te helpen ??Dus volgens u zou ik moeten de Monello kopen ??

Hahaha, @Istnogferarie ! Dodo-verslaafde, hihihi.

Ik heb nog nooit goed geroken aan de Artico.

@Nickkenny - Een advies is om voor een product te gaan die sowieso nog wat van je wax overlaat. Gebaseerd op reviews en persoonlijke ervaringen met de Monello - Artico Magico.

Maar, er zijn meer veilige foams, dus dan word het een keuze maken aan dexhand van prijs / verwerking / geur / kleur / olifanten...

Greetz

• Leuk
Reacties: Istnogferarie
Misschien overdreven, maar je kunt met een ph-teststrip je oplossing natuurlijk meten? Weet je precies waar je aan toe bent. Ik heb nog nooit gefoamd, wordt er naast de oplossing uit de foamlance ook nog extra water mee gespoten?

Foamgebeuren staat in mijn cc-wensenlijst, maar ik ga voor safe. ;)

@jazzway Foamen is juist safe! En leuk om te doen bovendien. En er wordt inderdaad water meegespoten met het foam. De uiteindelijke verdunning ligt bij mij rond de 1:300 als ik me niet vergis. Dit hangt grotendeels af van de hogedrukreiniger die je gebruikt. Die van mij spuit ongeveer 10 L/min, maar de meeste wat minder.

On topic: Foam van Monello ruikt inderdaad naar kokos. Ik vind het super! Ik heb daarnaast ValetPro Snowfoam Combo (pH-waarde van 12,4) en ik kan je vertellen dat die een stuk minder vriendelijk is voor je wax. Natuurlijk zal je niet in één keer je waxlaag eraf halen, maar als je dat 2-3 gebruikt is het beste er wel vanaf lijkt me. Foam van Gyeon zal ik niet nemen, omdat het (1) kneiterduur is (momenteel in de aanbieding 50 euro voor 4L) en (2) vond ik deze ook niet al te vriendelijk voor mijn wax en (3) vond ik het foam een stuk minder in vergelijking met Monello.

@Istnogferarie Zou goed kunnen. Als dat zou was hadden ze dat er van mij graag bij mogen zetten. Nu wordt het gepresenteerd als een foam die voor elke wax/sealant/coating veilig is, terwijl het dat, in mijn ervaring, niet is.