• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Ford Crown Victoria Police Interceptor

Poetsdoek99

Detailing addict
20 mrt 2018
7
55
Achterhoek
Goedenavond mede-poetsers,
Vandaag had ik een bijzonder project op de oprit staan. Een heuze Ford Crown Victoria Police Interceptor (P7B, voor de kenners), die net vers uit de container vanuit Los Angeles komt. De wagen heeft van 2011 tot en met 2020 dienst gedaan als patrouillewagen bij de San Diego Police Department. Hierna heeft de auto nog een tijdje gereden als auto voor filmproducties in Hollywood, waar deze is voorzien van Los Angeles Police Department bestickering en opbouw, en hij via via nu hier terecht is gekomen. Onder de kap rust een heuze 4,2 liter V8 motor van Ford, speciaal gebouwd voor het ruigere Amerikaanse politiewerk.

De auto bij aanvang:
WhatsApp Image 2022-06-02 at 9.12.40 PM.jpeg


De auto had van buiten wat aandacht nodig, omdat de lak erg dof was geworden door de jaren heen. Ik ben begonnen met de auto te foamen, hierna alles bewerkt met een kwastje en met de twee-emmer methode gewassen, om deze daarna met een clay mitt onder handen te nemen. Het leek wel alsof ik over een stoeptegel aan het wrijven was, zo ruw was de lak.

WhatsApp Image 2022-06-02 at 5.03.47 PM (1).jpeg

WhatsApp Image 2022-06-02 at 5.03.05 PM (1).jpeg

WhatsApp Image 2022-06-02 at 8.43.22 PM (1).jpeg

WhatsApp Image 2022-06-02 at 8.43.24 PM.jpeg


(De claymitt komt van een webshop die ik hier niet ga noemen, maar die had ik nog liggen....)

Eenmaal gewassen en gekleid was de lak een stuk beter zichtbaar zonder alle vuiligheid en stof die er in de loop van de jaren in was gebrand ( in LA regent het niet vaak). Met de excentrische polijstmachine en Menzerna Heavy Cut 400 de lak onder handen genomen. Het verschil was direct zichtbaar, en de lak bleek nog mooi zwart tussen alle krassen door.

WhatsApp Image 2022-06-02 at 8.43.21 PM (1).jpeg

WhatsApp Image 2022-06-02 at 8.43.23 PM.jpeg
WhatsApp Image 2022-06-02 at 8.43.21 PM.jpeg



Na het polijsten de wagen voorzien van een goede laag Collinite 845 waardoor de glans nog mooier tot zijn recht komt. Nieuw zal de lak zeker niet worden, door de jaren heen is deze dusdanig beschadigd dat overspuiten de enige oplossing zal bieden. Maar een die sporen met een verhaal, hebben ook wel wat, al zeg ik het zelf. De banden en kunststof delen heb ik voorzien van een laagje KochChemie Plaststar. Voor jullie dus oppassen geblazen als jullie binnenkort opeens een glimmende Amerikaan achter jullie zien verschijnen :p:cool:

Hier nog een paar shots van het eindresultaat:

WhatsApp Image 2022-06-02 at 8.43.19 PM.jpeg
WhatsApp Image 2022-06-02 at 8.43.19 PM (1).jpeg



Een fijne avond en tot de volgende!
 
Heel bijzonder om te zien deze voormalige cop car, de uren goed besteed hij steed goed te blinken mooi resultaat :cool:.