• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ford Fiesta ST-Line MK8

Marc O

Detailing guru
13 jul 2020
243
135
Afgelopen 2 dagen bezig geweest met voor mij een aantal nieuwe stappen.

Dag 1.
Banden schoongemaakt met 2 rondjes Gyeon Tire Cleaner.
Velgen gewassen met Meguiars Wash & Wax, behandeld met Monello Non Ferro en afgemaakt met Gyeon Wetcoat.
Auto gewassen met Dodo Juice Born To Be Mild, behandeld met Monello Non Ferro en gekleid met Monello Dolce Verde i.c.m. Dodo Juice Born Slippy, om vervolgens de auto nogmaals te wassen met Dodo Juice Born To Be Mild en gedroogd met de Microfiber Dry Me Crazy.

Dag 2.
Banden Ingewreven met Gyeon Tire.
Auto per paneel afgenomen met Poorboys Spray & Wipe, vervolgens behandeld met Dodo Juice Lime Prime Lite en Collinite 845 aangebracht.

Volgende op mijn lijstje is de ramen netjes afnemen en alle kunst stofdelen behandelen met Gyeon Trim.
Maar aangezien het kleien, de glaze en een wax al nieuwe stappen voor mij zijn wilde ik graag al een aantal foto's met jullie delen :blush:


921722C5-A9E3-40C4-B7FC-6492B16DCE43.jpeg

B5ECAA90-75BD-44E6-8716-FDBAB99AA956.jpeg

B5B3BF68-7831-4930-B8CB-6D0FA39E354F.jpeg
9E0E7D75-EFBE-45C0-AE2F-17C490C64D44.jpeg
472BDF0E-1C98-422A-94AF-AE6883924497.jpeg
 
Die staat er super netjes bij! Ik word vooral heel blij van de finish die je op de banden hebt gekregen. Dat is na Gyeon Tire? Kan zeker bij de dressing show off als het zo is ;)
 
  • Leuk
Reactions: Marc O
Gisteren een stap verder gegaan...

Wassen.
Ontijzeren.
Kleien.
Wassen.
Polijsten.
Gyeon Cancoat.
Gyeon Cure.

Moet hierbij opmerken dat het polijsten, Cancoat en Cure op slechts een gedeelte van de auto is toegepast.

Was voor mij een martelgang om zo veel uren in de auto te steken :joy:
In de ochtend om 07:30 begonnen en om 16:15 gestopt.
De achterklep, achterbumper, en aan de rechterzijde de dakrand, zijskirts en portieren zijn voor een andere keer.

Hierna alles opruimen en een hapje eten om vervolgens om 19:00 naar een publieke garage te rijden en hier heb ik de Cancoat aangebracht op de gepolijste delen. Vervolgens de auto een nachtje laten staan (ter bescherming tegen regen en dauw).
Vandaag opgehaald en een laagje Cure aangebracht op de behandelde delen.
IMG_8779.jpeg
IMG_8792.jpeg
IMG_8783.jpeg
IMG_8786.jpeg
 
Ziet er al goed uit! Voor al die hoeken, vouwen en krommingen is de PXE wel een uitkomst. Kost inderdaad veel tijd om dat goed aan te pakken, maar het resultaat geeft voldoening!

Welke combi heb je uiteindelijk gepakt? Is de paarse Scholl pad toegepast of heb je het met oranje af kunnen doen?

Je hebt in ieder geval een goede ervaring opgedaan op dat lijnenspel!
 
  • Leuk
Reactions: Marc O
Ziet er al goed uit! Voor al die hoeken, vouwen en krommingen is de PXE wel een uitkomst. Kost inderdaad veel tijd om dat goed aan te pakken, maar het resultaat geeft voldoening!

Welke combi heb je uiteindelijk gepakt? Is de paarse Scholl pad toegepast of heb je het met oranje af kunnen doen?

Je hebt in ieder geval een goede ervaring opgedaan op dat lijnenspel!
Had mij als doel gesteld om in ieder geval de motorkap, voorbumper, beide spatborden en de spiegelkappen aan te pakken.
Hier heb ik eerst lokaal de delen met lichte krasjes aangepakt met de PXE op roterend, steunschijf 30mm, Scholl paars en Menzerna 2400.
Vervolgens al het overige werk met de Scholl oranje i.c.m. Menzerna 3800. De grote vlakken met steunschijf 70mm, 12mm excentrisch en de moeilijkere stukken/randen met steunschijf 30mm en 50mm roterend.
 
  • Leuk
Reactions: RoCo