Gisteren een leuke klus gehad. Een Ford Focus station waarvan het lakwerk verprutst was door iemand die niet wist waar hij mee bezig was. De auto zat vol hologrammen, swirls, krassen etc. Een complete exterieur detail wou de eigenaar niet, dus het ging om alleen het lakwerk, maar natuurlijk pak ik de trims etc. ook even mee.
Toen ik die ochtend begon stond hij er zo bij.
Vervolgens begonnen met foamen met de SSF.
Auto 2 keer gewassen en afgespoeld, hiervoor heb ik PB's SS&S en de Carrand Microfiber MAX Total Clean All Over Wash Mitt voor gebruikt Dit was de eerste keer dat ik deze wash mitt heb kunnen gebruiken, maar ik vind hem echt heerlijk werken.
Daarna ben ik gaan kleien met Meguiar's Quik Clay Detailing System.
Foto na het kleien. De motorkap lijkt nog erg vies, maar dit zat gewoon in de lak.
Auto inspecteren in het zonlicht.
Echt een ramp zoals je kan zien.
De auto weer naar binnen gereden, en begonnen met een testspot.
50/50
Dit was na 1 pass met de gele So1o woolpad en M86
1 pass met gele so1o foampad en M86
1 pass met een D/A machine LC witte pad en ssr1.
(die 2 dikke witte krasjes was niets aan te doen)
Vervolgens de auto afgenomen met Isopropanol.En tot slot nog een pass met Pb's profesional polish en een LC zwarte pad.(Volgende keer toch maar lime prime aanschaffen gezien me dat nog wat tijd had kunnen schelen)
De auto vervolgens weer naar buiten gereden en hem in de Pb's BH gezet. Helaas was de zon al weg
Daarna werd het te donker en heb ik de auto weer binnen gezet en hem voorzien van een laag collinite 845. Uiteindelijk toch de trims, ramen en banden behandeld. Trims met Pb's natural look, banden met Meg's tire gel, ramen met Pb's spray and wipe.
Nog een paar reflectie foto's
Uiteindelijk was de eigenaar er erg tevreden mee. Meteen nog een klus via hem geregeld
En toen was het tijd voor een wel verdient biertje.
Sorry voor de slechte kwaliteit foto's, maar dit was de camera van mijn vriendin en ik had niet in de gaten dat de resolutie zo hoog stond. Ook kreeg ik er de auto niet mooi op de foto, al weet ik niet of dat aan mij of aan de camera lag.
Greetz Dirk
Toen ik die ochtend begon stond hij er zo bij.
Vervolgens begonnen met foamen met de SSF.
Auto 2 keer gewassen en afgespoeld, hiervoor heb ik PB's SS&S en de Carrand Microfiber MAX Total Clean All Over Wash Mitt voor gebruikt Dit was de eerste keer dat ik deze wash mitt heb kunnen gebruiken, maar ik vind hem echt heerlijk werken.
Daarna ben ik gaan kleien met Meguiar's Quik Clay Detailing System.
Foto na het kleien. De motorkap lijkt nog erg vies, maar dit zat gewoon in de lak.
Auto inspecteren in het zonlicht.
Echt een ramp zoals je kan zien.
De auto weer naar binnen gereden, en begonnen met een testspot.
50/50
Dit was na 1 pass met de gele So1o woolpad en M86
1 pass met gele so1o foampad en M86
1 pass met een D/A machine LC witte pad en ssr1.
(die 2 dikke witte krasjes was niets aan te doen)
Vervolgens de auto afgenomen met Isopropanol.En tot slot nog een pass met Pb's profesional polish en een LC zwarte pad.(Volgende keer toch maar lime prime aanschaffen gezien me dat nog wat tijd had kunnen schelen)
De auto vervolgens weer naar buiten gereden en hem in de Pb's BH gezet. Helaas was de zon al weg
Daarna werd het te donker en heb ik de auto weer binnen gezet en hem voorzien van een laag collinite 845. Uiteindelijk toch de trims, ramen en banden behandeld. Trims met Pb's natural look, banden met Meg's tire gel, ramen met Pb's spray and wipe.
Nog een paar reflectie foto's
Uiteindelijk was de eigenaar er erg tevreden mee. Meteen nog een klus via hem geregeld
En toen was het tijd voor een wel verdient biertje.
Sorry voor de slechte kwaliteit foto's, maar dit was de camera van mijn vriendin en ik had niet in de gaten dat de resolutie zo hoog stond. Ook kreeg ik er de auto niet mooi op de foto, al weet ik niet of dat aan mij of aan de camera lag.
Greetz Dirk