• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail Ford Focus (SW)

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
14.934
193
34
Leersum (Utrecht)
Heya GlmKezen& GlansPoppen! :p

Ik zou eigenlijk geen verslag maken van deze detail omdat ik hem niet zó bijzonder vond. Terwijl ik uren bezig was met het interieur, bedacht ik mij om maar wat meer foto's te maken omdat het allemaal tóch wel wat ranziger/moeilijker was als gedacht.

Het betreft dus een Ford Focus - Station die uit ooit de lease is gekomen en nooit liefde gezien had. Ook is de auto gebruikt als bedrijfswagen voor een handyman; een kameraad van mij die de auto van zijn ouders gebruikte. Zijn ouders zijn nu op vakantie en mijn kameraad gaat ze binnenkort in deze gloednieuwe bolide ophalen van Schiphol. :p Wat een verassing!

...dat was ook wel te merken, dat de auto als familiehoer werd gebruikt, haha!... :D

Vele kleine defecten rondom de auto, zoals lange (key?) krassen en schaven. Deze heb ik, op 2 vieze diepe krassen na, 100% weggekregen. Yay! :D
Het interieur was bezoedeld door een JackRussel, de vele bouwmaterialen die in de auto gekwakt waren en de vele kringen en vlekken van drinken/natte scheten ofso...

Helaas heb ik een hoop foto's verwijderd omdat ze blurry waren. Jammer, want ik had bepaalde dingen juist gedetaileerd op de gevoelige plaat vastgelegd. :S Zo ben ik ook pas foto's gaan maken toen ik al was begonnen, dus mijn excuses voor het niet goed schetsen van een compleet beeld....

Met name de vele krassen/schaven die ik weg kreeg was ik erg blij mee, maar de foto's zaten mij die dag niet mee... Gelukkig de correctie wel! :p

*... Auto ná wassen + kleien + opschuren van kunststof/rubbers met Melamine en APC+D ...*

20160525_153644.jpg



*... Spetterpoep over de achterbank :p ...*

20160525_172623.jpg



*... Grauw en dof kunststof + bevlekte en vieze stoelen ...*

20160525_172634.jpg



*... Uiteindelijk de bekleding ingespoten met APC+D 1:10, in laten trekken en geborsteld met een paardenhaar borstel. Elk stukje kunststof is opgeschuurd met melamine en APC+D en gevoed met Natural Look. (Nieuw product, is mij goed bevallen. Wat een geur!) ..*

Helaas was de interieur-foto van de achterbank blurry. De bekleding was dondersgoed gelukt...

20160526_144342.jpg




*... Halverwege de schoonmaak van de kofferbak; Met Brillo en APC+D geboend. Alles had een vieze bruine koeklaag zoals onderstaand nog te zien is ...*

20160526_104620.jpg



*... Tijdens de schoonmaak het reservewiel laten zitten, kon ik er nog op leunen. Vervolgens haal je deze weg en denk je; OK dan!? ...*

20160526_105124.jpg



*... Uiteindelijk de boel branschoon, krikset schoon en in de wax, velg schoon en in de wax, Piepschuimbak schoon, reservewiel in de Gyeon - Tire, achterbank-rug en zijpanelen onthaard en schoon ...*

20160526_121211.jpg



*... De motorruimte kostte aardig wat tijd. Deze is gereinigd met APC+D 1:4, kwasten, doeken en Brillo sponzen, afgespoeld en vervolgens gedroogd met de compressor. Uiteindelijk gedresseerd met AutoGylm - Vinyl & Rubber Care en het ''staal'' met wax beschermt ...*

20160525_121418.jpg

20160525_151446.jpg

20160525_151452.jpg




*... Eerlijk gezegd vind ik lichte kleuren niet zo leuk om te doen in vergelijking met donkere kleuren. Een testspot wees uit dat er wel aardig wat reflectie te behalen viel. Toen ik eenmaal de helft van het dak en de gehele zijkant had gedaan, toen was ik aangenaam verrast toen ik even pauze nam en bij terugkomst de auto eens goed bekeek ...*

20160603_135722.jpg


*... Ik was behoorlijk tevreden met het resultaat. Deze reflectie dacht ik niet te behalen op zo'n lichte kleur. Helemaal als je bedenkt dat de lak aardig hard was en ik alleen met mijn Rupes 21 + LC Orbital Blauw en S3 één uitgebreide hit heb gegeven en deze meteen heb doorgewerkt op een lagere stand ..* (Het interieur en mierenneuken kostte veel meer tijd, budget was niet meer toereikend)


*... Hieronder een filmpje waarbij de auto volledig is gepolijst en is afgespoeld om het polijststof weg te spoelen (Auto is dus nog nat) ...*



*... Ook van het resultaat ná het waxen met Collinite 476s had ik blurry foto's en heb deze dus meteen verwijderd. Hieronder een aantal die wat beter zijn ...*

20160603_210410.jpg


20160603_210420.jpg


20160603_210449.jpg


20160603_210457.jpg



*... Zondag nog eventjes de boel opnieuw stofzuigen en Gyeon - Trim op al het exterieur kunststof aanbrengen ...*




Greetz
 
Mooi resultaat gehaald hoor! Ik herken het gevoel wel over licht gekleurde auto's, voor je eigen idee haal je daar minder voldoening uit, maar toch is het je heel aardig gelukt een mooie reflectie te creëren. Hoe bevalt de collinite 476 wax?
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Sodejus Q.

Een leuke klus die echt dankbaar moet zijn.
Die motorruimte ziet er fantastisch uit, en ik ga niet beginnen over de Tire dressing op het reservewiel.... :p
Dashboard glimt weer mooi, maare wat is er gebeurd op die stoelen. Was dit een rijdende sex-mobiel ofzo.

Puik werkje man.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
De reflectie zal iets minder zijn dan op donkere kleuren, maar dit ziet er goed uit man!
Jah, lichte kleuren die trekken mij nooit zo aan. :p

Hoe bevalt de collinite 476 wax?

De 476s is een uitmuntende wax qua lichte glans, maar goede standtijd. Echter ben ik nogal een hals en smeer het op lichte kleuren altijd te dik op en dan poets je jezelf een ongeluk. Op donkere kleuren kan je nog zien wat je doet en kan je hem lekker dun uit blijven spreiden.

Op de foto's lijkt ook wat minder reflectie maar zal in het echt zeker wel glanzen
Op de foto's stond hij in de schaduw, dat werkte ook niet mee voor de glans, haha! :p

maare wat is er gebeurd op die stoelen. Was dit een rijdende sex-mobiel ofzo.
...Ik wil het eigenlijk niet weten... :D

ik heb geeneens een reservewiel! :eek:
scheelt weer tire dressing :p
Hah! Da's waar... :D
 
Dat mensen hun auto van binnen zo smerig kunnen krijgen en er dan zonder problemen ook mee blijven rijden. Ik neem aan dat het in de auto ook niet al te fris rook:poop: