Heya GlmKezen& GlansPoppen! 
Ik zou eigenlijk geen verslag maken van deze detail omdat ik hem niet zó bijzonder vond. Terwijl ik uren bezig was met het interieur, bedacht ik mij om maar wat meer foto's te maken omdat het allemaal tóch wel wat ranziger/moeilijker was als gedacht.
Het betreft dus een Ford Focus - Station die uit ooit de lease is gekomen en nooit liefde gezien had. Ook is de auto gebruikt als bedrijfswagen voor een handyman; een kameraad van mij die de auto van zijn ouders gebruikte. Zijn ouders zijn nu op vakantie en mijn kameraad gaat ze binnenkort in deze gloednieuwe bolide ophalen van Schiphol.
Wat een verassing!
...dat was ook wel te merken, dat de auto als familiehoer werd gebruikt, haha!...
Vele kleine defecten rondom de auto, zoals lange (key?) krassen en schaven. Deze heb ik, op 2 vieze diepe krassen na, 100% weggekregen. Yay!
Het interieur was bezoedeld door een JackRussel, de vele bouwmaterialen die in de auto gekwakt waren en de vele kringen en vlekken van drinken/natte scheten ofso...
Helaas heb ik een hoop foto's verwijderd omdat ze blurry waren. Jammer, want ik had bepaalde dingen juist gedetaileerd op de gevoelige plaat vastgelegd. :S Zo ben ik ook pas foto's gaan maken toen ik al was begonnen, dus mijn excuses voor het niet goed schetsen van een compleet beeld....
Met name de vele krassen/schaven die ik weg kreeg was ik erg blij mee, maar de foto's zaten mij die dag niet mee... Gelukkig de correctie wel!
*... Auto ná wassen + kleien + opschuren van kunststof/rubbers met Melamine en APC+D ...*
*... Spetterpoep over de achterbank
...*
*... Grauw en dof kunststof + bevlekte en vieze stoelen ...*
*... Uiteindelijk de bekleding ingespoten met APC+D 1:10, in laten trekken en geborsteld met een paardenhaar borstel. Elk stukje kunststof is opgeschuurd met melamine en APC+D en gevoed met Natural Look. (Nieuw product, is mij goed bevallen. Wat een geur!) ..*
Helaas was de interieur-foto van de achterbank blurry. De bekleding was dondersgoed gelukt...
*... Halverwege de schoonmaak van de kofferbak; Met Brillo en APC+D geboend. Alles had een vieze bruine koeklaag zoals onderstaand nog te zien is ...*
*... Tijdens de schoonmaak het reservewiel laten zitten, kon ik er nog op leunen. Vervolgens haal je deze weg en denk je; OK dan!? ...*
*... Uiteindelijk de boel branschoon, krikset schoon en in de wax, velg schoon en in de wax, Piepschuimbak schoon, reservewiel in de Gyeon - Tire, achterbank-rug en zijpanelen onthaard en schoon ...*
*... De motorruimte kostte aardig wat tijd. Deze is gereinigd met APC+D 1:4, kwasten, doeken en Brillo sponzen, afgespoeld en vervolgens gedroogd met de compressor. Uiteindelijk gedresseerd met AutoGylm - Vinyl & Rubber Care en het ''staal'' met wax beschermt ...*
*... Eerlijk gezegd vind ik lichte kleuren niet zo leuk om te doen in vergelijking met donkere kleuren. Een testspot wees uit dat er wel aardig wat reflectie te behalen viel. Toen ik eenmaal de helft van het dak en de gehele zijkant had gedaan, toen was ik aangenaam verrast toen ik even pauze nam en bij terugkomst de auto eens goed bekeek ...*
*... Ik was behoorlijk tevreden met het resultaat. Deze reflectie dacht ik niet te behalen op zo'n lichte kleur. Helemaal als je bedenkt dat de lak aardig hard was en ik alleen met mijn Rupes 21 + LC Orbital Blauw en S3 één uitgebreide hit heb gegeven en deze meteen heb doorgewerkt op een lagere stand ..* (Het interieur en mierenneuken kostte veel meer tijd, budget was niet meer toereikend)
*... Hieronder een filmpje waarbij de auto volledig is gepolijst en is afgespoeld om het polijststof weg te spoelen (Auto is dus nog nat) ...*
*... Ook van het resultaat ná het waxen met Collinite 476s had ik blurry foto's en heb deze dus meteen verwijderd. Hieronder een aantal die wat beter zijn ...*
*... Zondag nog eventjes de boel opnieuw stofzuigen en Gyeon - Trim op al het exterieur kunststof aanbrengen ...*
Greetz
Ik zou eigenlijk geen verslag maken van deze detail omdat ik hem niet zó bijzonder vond. Terwijl ik uren bezig was met het interieur, bedacht ik mij om maar wat meer foto's te maken omdat het allemaal tóch wel wat ranziger/moeilijker was als gedacht.
Het betreft dus een Ford Focus - Station die uit ooit de lease is gekomen en nooit liefde gezien had. Ook is de auto gebruikt als bedrijfswagen voor een handyman; een kameraad van mij die de auto van zijn ouders gebruikte. Zijn ouders zijn nu op vakantie en mijn kameraad gaat ze binnenkort in deze gloednieuwe bolide ophalen van Schiphol.
...dat was ook wel te merken, dat de auto als familiehoer werd gebruikt, haha!...
Vele kleine defecten rondom de auto, zoals lange (key?) krassen en schaven. Deze heb ik, op 2 vieze diepe krassen na, 100% weggekregen. Yay!
Het interieur was bezoedeld door een JackRussel, de vele bouwmaterialen die in de auto gekwakt waren en de vele kringen en vlekken van drinken/natte scheten ofso...
Helaas heb ik een hoop foto's verwijderd omdat ze blurry waren. Jammer, want ik had bepaalde dingen juist gedetaileerd op de gevoelige plaat vastgelegd. :S Zo ben ik ook pas foto's gaan maken toen ik al was begonnen, dus mijn excuses voor het niet goed schetsen van een compleet beeld....
Met name de vele krassen/schaven die ik weg kreeg was ik erg blij mee, maar de foto's zaten mij die dag niet mee... Gelukkig de correctie wel!
*... Auto ná wassen + kleien + opschuren van kunststof/rubbers met Melamine en APC+D ...*
*... Spetterpoep over de achterbank
*... Grauw en dof kunststof + bevlekte en vieze stoelen ...*
*... Uiteindelijk de bekleding ingespoten met APC+D 1:10, in laten trekken en geborsteld met een paardenhaar borstel. Elk stukje kunststof is opgeschuurd met melamine en APC+D en gevoed met Natural Look. (Nieuw product, is mij goed bevallen. Wat een geur!) ..*
Helaas was de interieur-foto van de achterbank blurry. De bekleding was dondersgoed gelukt...
*... Halverwege de schoonmaak van de kofferbak; Met Brillo en APC+D geboend. Alles had een vieze bruine koeklaag zoals onderstaand nog te zien is ...*
*... Tijdens de schoonmaak het reservewiel laten zitten, kon ik er nog op leunen. Vervolgens haal je deze weg en denk je; OK dan!? ...*
*... Uiteindelijk de boel branschoon, krikset schoon en in de wax, velg schoon en in de wax, Piepschuimbak schoon, reservewiel in de Gyeon - Tire, achterbank-rug en zijpanelen onthaard en schoon ...*
*... De motorruimte kostte aardig wat tijd. Deze is gereinigd met APC+D 1:4, kwasten, doeken en Brillo sponzen, afgespoeld en vervolgens gedroogd met de compressor. Uiteindelijk gedresseerd met AutoGylm - Vinyl & Rubber Care en het ''staal'' met wax beschermt ...*
*... Eerlijk gezegd vind ik lichte kleuren niet zo leuk om te doen in vergelijking met donkere kleuren. Een testspot wees uit dat er wel aardig wat reflectie te behalen viel. Toen ik eenmaal de helft van het dak en de gehele zijkant had gedaan, toen was ik aangenaam verrast toen ik even pauze nam en bij terugkomst de auto eens goed bekeek ...*
*... Ik was behoorlijk tevreden met het resultaat. Deze reflectie dacht ik niet te behalen op zo'n lichte kleur. Helemaal als je bedenkt dat de lak aardig hard was en ik alleen met mijn Rupes 21 + LC Orbital Blauw en S3 één uitgebreide hit heb gegeven en deze meteen heb doorgewerkt op een lagere stand ..* (Het interieur en mierenneuken kostte veel meer tijd, budget was niet meer toereikend)
*... Hieronder een filmpje waarbij de auto volledig is gepolijst en is afgespoeld om het polijststof weg te spoelen (Auto is dus nog nat) ...*
*... Ook van het resultaat ná het waxen met Collinite 476s had ik blurry foto's en heb deze dus meteen verwijderd. Hieronder een aantal die wat beter zijn ...*
*... Zondag nog eventjes de boel opnieuw stofzuigen en Gyeon - Trim op al het exterieur kunststof aanbrengen ...*
Greetz