• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ford mustang 1966 polijsten

Remke

Detailing addict
10 jan 2016
187
70
Beste mede poetserss...

Ik ga komende zaterdag aan een ford mustang uit 1966 beginnen.
eerste lak... geen idee..
dikte van de lak.... geen idee...
nog op te herstellen... geen idee...

haha genoeg gekkigheid..

ik denk dat ik begin met mezzo op wit...
echter denk ik ook dat dit niet genoeg zal zijn want de krasjes zijn een stap erger als swirls..

toch begin ik voorzichtig i.v.m. onwetendheid qua dikte lak..
ik denk dat ik met de dap niet veel schade aan kan richten maar toch..

iemand nog tips en trick mbt tot een lak van ik denk 1966..?? (zou toch goed kunnen dat deze vast eens is overgespoten..)

Qua wassen.. ik ga zaterdag een testspot maken op het kofferdeksel. echter deze is een en al kras.. moet ik deze van tevoren goed wassen of ik afnemen met S&W voldoene waarna ik hem klei?
swirls maken is het probleem niet..

Foto's zal ik zeker posten..

Mvg,
Remy

• Leuk
Reacties: N@vigator
indien je iemand kent met een lakdikte meter kan je die eventueel wat metingen laten doen
echter, die metingen zijn dan wel plaatselijk maar zo heb je een globaal idee.

Ik zou zoveel mogelijk info van de klant trachten te bekomen ivm herspoten en eventueel al gepolijst geweest.
Verder voorzichtig te werk gaan ;-)

• Leuk
Auto is van een bekende.. klant wil ik het niet echt noemen.. hoef hier echt geen euro op te verdienen..
is nog nooooit gepolijst geweest. dat zei hij wel.. en de lak moet ik nog een navragen.. hij weet dit zelf volgens mij ook niet helemaal zeker hoe en wat..

inderdaad ZEER voorzichtig tewerk gaan.

Wassen, kleien en PP om de porieen schoon te krijgen
Daarna voorzichtig beginnen en opbouwen / afbouwen
Bij oude lak in ieder geval geen APC op de lak gebruiken

• Leuk
Ja klopt heb ik niet gemaakt ben ik vergeten en er zit wel blanke lak op. Zal vragen of hij foto voor me kan maken.

Wel of geen blanke laklaag er nog op: bedenk dat je wel met een onderliggende laag uit 66 te maken hebt.
Geen idee wanneer de blanke lak er op gezet is maar is sowieso een verschil tussen een tesla-tje van nu en een mustang van toen benaderen.

Ik ga dit even volgen! Ik heb zelf ook nooit écht oude auto's onder de machine gehad, maar binnenkort staat een Mercedes uit begin jaren 70 op het programma.. Maakt het toch wel extra spannend!

image.webp
image.webp
image.webp

Testspot, de rest is bijzaak. :P

Prof Polish om de lak re reinigen is een prima stap, maar écht defecten verwijderen zal je uiteraard met polijsten moeten doen, dus mild beginnen en wanneer nodig opschalen.

Better safe then sorry, dus beter 2x met een lichte combi als 1x teveel met een grove.

Greetz