• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Forum naar nieuwe server

@Jacco89 Haha, wij gebruiken Microsoft Hyper-V om onze servers in onder te brengen. En juist die host dacht: weet je wat, even updaten en rebooten. En hoppekee, daar gingen 9 servers even down.
 
@Tim Ja schandalig eigenlijk hoe de updates van Microsoft tegenwoordig geforceerd worden. Op een PC of werkstation is het al erg vervelend, maar dat het op een productie server gebeurt is eigenlijk onacceptabel. En er zijn talloze verhalen van op internet te vinden...
 
Windows heeft Trump-trekjes. :p
Dit is weer eens een voorbeeld dat de wereld buiten de USA eens moet nadenken of men wel Amerikaanse software wil.
 
Hyper-V ftw! De host zelf zal niet uit zichzelf rebooten want een beetje beheerder heeft een hv core geïnstalleerd. De vm's moet je wel even goed zetten. Nog een tip zet in energiebeheer alles op high performance.
Daarnaast, heb je het niet in een cluster uutgevoerd? Dan verplaatst hij alles even snel naar de andere host.
 
Okee, ik ga nu even abracadabra praten voor sommigen:

Ik zie de meerwaarde van Core niet zo. De GUI heeft minimale overhead. De GPO was op een of andere manier niet toegepast, nu nogmaals gedaan. En nu ben ik wel handig hierin, vanwege mijn achtergrond als gepensioneerd MCSE, maar als het eenmaal draait maak ik te weinig gebruik van PowerShell om er echt handig en snel mee te blijven. Dan vind ik de GUI voor noodgevallen toch verstandiger.

Cluster of Replication moet nog ingeregeld worden. Helaas geeft dat met onze huidige backend was problemen. Er treden heel korte hicks op als replicatie wordt gestart. Waarschijnlijk door een VSS flush.

Maar overigens de W2K16 Core wil ook out of the box updates installeren heb ik vernomen. @MeneerKrab
 
Core vreet wat minder geheugen en beheer gebeurt bij ons merendeels met hyper-v manager en cluster manager. PS moet je wel vaak gebruiken wil je de kennis omhoog houden want al die commando's ben je zo kwijt. Succes met het instellen van het cluster.

Hicks hebben wij gelukkig nog niet meegemaakt bij klanten.

2016 ng geen ervaring mee, daar we nu de eerste klant naar aan het migreren.
 
  • Leuk
Reactions: GiuliettaQV
Het is natuurlijk ook gewoon een omgebouwd desktop OS... Ik kan me nog goed herinneren dat in Windows Server 2003 (en volgens mij ook in 2008) doodleuk Patience enzo meegeïnstalleerd werd. :p