Een echte klassieker uit 1986 deze keer.
En omdat mensen bij de laatste foto's beslist gaan vragen waarom ik de banden niet heb gedaan
Ik heb de eigenaar ook dringend verzocht om deze exemplaren zo snel mogelijk te vervangen.
Deze keer begin ik maar eens met het interieur. Geen uitgewoond hok, maar toch al een aantal jaren geen verzorging gehad.
Na grondig reinigen met APC voor het kunststof en de Mothers leather wash voor het leer werden de materialen weer gevoed met Smartdressing en Mothers leather cream.
Let ook op de mooie chromen instaplijst die behandeld is met Chroom van Belgom.
En niet te vergeten de mooi 'kuip'stoeltjes achterin,
en de (helaas) niet geheel originele middenconsole.
Tsja en dan verder met de buitenkant. Het was niet echt een verrassing, krassen, veel krassen
Verweerde trims
en verweerd chroom bij de bumpers.
Het chroom werd aangepakt met de al eerder genoemde Chroom van Belgom en knapte geweldig op.
En na een testspot op het dak zagen we hoe slecht het dak (net als de motorkap en kofferklep trouwens) er aan toe was. Bovenste gedeelte ongepolijst, en hoe dat al opknapte na twee hits op het onderste stuk
Stappenplan: slechtste stukken werden 2 keer met Scholl S3 op de spiderpad gedaan de rest 1 keer.
Daarna S30 op de oranje pad en Monello Finale op de witte pad. Dat leverde een verbetering op van
naar dit
En dan wordt het totale plaatje toch weer erg mooi na 80-90% verbetering.
Na het wassen en een laatste verwenning met Collinite No. 845 krijg je toch weer en erg voldaan gevoel.
Met een zeer mooie reflectie op die karakteristieke sharknose.
En onder die krassen zat als verrassing ook nog wat metallic verscholen.
En natuurlijk de al eerder genoemde reflectie waar ik zo gek op ben.
Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer. En als afscheid.....
Groeten Martin.
En omdat mensen bij de laatste foto's beslist gaan vragen waarom ik de banden niet heb gedaan
Ik heb de eigenaar ook dringend verzocht om deze exemplaren zo snel mogelijk te vervangen.
Deze keer begin ik maar eens met het interieur. Geen uitgewoond hok, maar toch al een aantal jaren geen verzorging gehad.
Na grondig reinigen met APC voor het kunststof en de Mothers leather wash voor het leer werden de materialen weer gevoed met Smartdressing en Mothers leather cream.
Let ook op de mooie chromen instaplijst die behandeld is met Chroom van Belgom.
En niet te vergeten de mooi 'kuip'stoeltjes achterin,
en de (helaas) niet geheel originele middenconsole.
Tsja en dan verder met de buitenkant. Het was niet echt een verrassing, krassen, veel krassen
Verweerde trims
en verweerd chroom bij de bumpers.
Het chroom werd aangepakt met de al eerder genoemde Chroom van Belgom en knapte geweldig op.
En na een testspot op het dak zagen we hoe slecht het dak (net als de motorkap en kofferklep trouwens) er aan toe was. Bovenste gedeelte ongepolijst, en hoe dat al opknapte na twee hits op het onderste stuk
Stappenplan: slechtste stukken werden 2 keer met Scholl S3 op de spiderpad gedaan de rest 1 keer.
Daarna S30 op de oranje pad en Monello Finale op de witte pad. Dat leverde een verbetering op van
naar dit
En dan wordt het totale plaatje toch weer erg mooi na 80-90% verbetering.
Na het wassen en een laatste verwenning met Collinite No. 845 krijg je toch weer en erg voldaan gevoel.
Met een zeer mooie reflectie op die karakteristieke sharknose.
En onder die krassen zat als verrassing ook nog wat metallic verscholen.
En natuurlijk de al eerder genoemde reflectie waar ik zo gek op ben.
Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer. En als afscheid.....
Groeten Martin.