• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail Golf V, Snitser en Sjoerd Team-up! Foto up-date

Snitser

Detailing chief
21 mei 2008
1.311
85
Vandaag (zondag 5 oktober 2008) afgesproken met Sjoerd om m’n eigen Golf V eens flink onder handen te nemen.
Man, man, wat een slecht weer was het. Getogen in een regenpak en laarzen toch de auto buiten maar gewassen. Toen ik op het punt stond te gaan foamen gaf de HD de geest, van de week maar even kijken voor een zwaardere variant.:schaam

Het wassen duurde dus wat langer dan gepland, inmiddels was het 08:30 toen Sjoerd arriveerde. Samen de auto gedroogd en bekeken met oa de Brinkmann.
Weinig tot geen swirls, wel wat ingedroogde vogelpoepplekken en krasjes.
De lak was vrij glad en besloten werd om niet te kleien. (Toen de auto afgeleverd werd door de vorige eigenaar is hij nog bij een poetsbedrijf geweest):-&

Hier onder ons stappenplan:
- auto gewassen met the Bone/washmitt, NTX shampoo en 2 emmer methode
- gehele auto met SSR2.5 icm Oranje LC, exentrisch
- gehele auto met PB Prof.Polish icm Witte LC, exentrisch
- gehele auto met Dodo Juice Lime Prime icm Zwarte LC, exentrisch
- gehele auto in de EX-P gezet,35 min laten kuren, handmatig aangebracht
- gehele auto in één laag Dodo Juice Rubbisch Boys gezet.:heart_eyes:
- banden met de PB bold en bright.
- ramen met Swissvax Glass Cleaner

Tijdens deze detail met de nieuwe Dodo Juice Fantastic Fur mogen werken die Sjoerd had meegenomen. Lekkere doek, maar voor residus van bv de SSR2.5 gebruik ik toch liever de PB DMT. Nu ik wat meer ervaring heb met de EX-P kan ik zeggen dat hoe langer deze kuurt, hoe makkelijker deze is af te nemen en de glans groter is.

Trims en interieur zijn al eerder behandeld deze week. Kon het niet laten om toch ff het interieur in te sprayen met de heerlijke GC watermelon geur!:party:
 
Dodo maakt geen polijstmiddelen dus misschien hebben ze die doeken gemaakt voor Lime prime achtige produkten en waxen?
 
Lijkt me idd wel mogelijk ja ;)

Voor een wax of een lime-prime werken ze geweldig!! zal er ongetwijfeld meer van willen :D
(voor de prof polish werkt hij wel weer goed trouwens:! )

Ja een poetsbedrijf..... :weetniet erg jammer dat hij daar is geweest.... :0 echt iemand niet aan het opletten geweest oid.
Zal morgen ook ff foto's erbij plaatsen (zijn er niet veel van mijn kant maar meer een idee :! )
 
Hey volgens mij mis ik wat jongens... je zegt weinig tot geen swirls over de hele auto, maar wat krasjes hier en daar. Toch heb je de gehele auto gedaan met een cuttingpad + medium grade compound?

Niet wat heftig dan? Ben benieuwd naar de fotowz
 
Jups.. vrij hard ja ;)

Klein stukje
IMG_1435-1.jpg
 
@Skybump,

We hebben het eerst geprobeerd met de PB Prof polish icm een witte LC,.dit gaf echter niet het gewenste resulaat. De SSR2.5 met oranje LC wel.
Zal nu bezig met de foto's!.

gr
 
Mooie ruimte! Zal ongetwijfeld goed zitten met de glans en swirls maar dat is op de foto's helaas niet te zien.
Tijd voor een betere camera ;)
 
@Karlok, tis even wat improviseren met verlichting etc. Misschien voor de winter ff een kacheltje zoeken oid. Verder moet je de hond, landelijke aroma's en de zwaluwtjes voor lief nemen,^^

@Dibbuz,.heb zelf wel de 350D,.echter gister niet bij me. Sjoerd heeft ook nog nice pics gemaakt. Had foto's buiten willen maken maar het heeft hier zo ongeveer 24 uur achter elkaar geregend:sob:
 
Goh, regende het daar...? Hier helemaal geen last van gehad... zolang ik binnen bleef tenminste. Pokkeweer... :-&

Maar jullie hebben de tijd goed besteed zie ik! Mooi resultaat, er ligt echt een fraaie glans over! Mooie kar ook trouwens! :cool:

De Rubbisboy's was de Juiced Edition neem ik aan? Hoe is die bevallen al met al?
 
FF een paar fototjes..

@ Sven S8: Jazeker ;) de originele is ff wat lastiger..

Zit zelf ook nog steeds te klooien met die 400D.. dit waren de minst beroerde :D :-"

IMG_1416.jpg

IMG_1418.jpg


IMG_1424.jpg

IMG_1425.jpg

IMG_1433.jpg

IMG_1443.jpg

IMG_1427.jpg

IMG_1436.jpg

IMG_1426.jpg

IMG_1434.jpg
 
Mooi resultaat mannen! :cool:
Lekker zo'n ruime schuur.

Mijn garage is net groot genoeg voor m'n Lupo en dan kun je nog niet om de wagen heen lopen...
Die andere bak van ons past er helemaal niet in :confused:
 
Looking Good.. :)^

Maar ik denk dat de belichting de ware glans niet naar boven brengt ,achja jullie zaten toch droog..;)
 
Dat we droog konden werken was idd het belangrijkste!!
Vandaag bij droog weer ff de auto bekeken en hij ziet er toch wel te gek uit zo.:party:
 
Heb je nou kleurverschil op de achterbumper en de rest van de auto of is t licht val? :confused:

IMG_1426.jpg