Bij deze een show-off van mijn Peugeot 207 XS-Pack, die ik als eerste eigenaar in januari 2008 in gebruik genomen heb. Toentertijd afleverd met een Waxoyl behandeling
. Weet nog dat ik hem kwam afhalen: de Peugeot stond helemaal klaar in de showroom, toen de verkoper erachter kwam dat de auto nog niet de Waxoyl-behandeling had gekregen. In allereil werd de auto elders op het industrieterrein alsnog voorzien van de Waxoyl behandeling, en was binnen 10 minuten weer terug. Had toen al mijn bedenkingen. Kostte ook nog eens €195,- ex. Moet zeggen dat de eerste 3 maanden de auto redelijk makkelijk schoon te houden was, en flink glom, maar daarna was er weinig meer van te merken. Het is ook veelzeggend dat toen het dealerschap werd overgenomen de Waxoyl behandeling uit het assortiment verdween.
Plan van aanpak:
Peugeot gewassen met een overmaat shampoo van Sonax, en deursponningen met sprayer + Meg's APC-plus+kwast behandeld. Motorruimte ook behandeld met APC-plus, gedroogd, en plastic delen behandeld met Chemical Guys Natural Look Dressing.
Vervolgens gekleid met de Meg's consumenten klei+ Meg's Quick Detailer. Hier kwam weinig vanaf daar de auto een paar maanden ervoor al goed gekleid was.
Zijkanten van de auto onder de sierlijsten nog ingespoten met Meg's BodySolvent.
Velgen behandeld met Meg's Hot Rims All Wheel Cleaner, en daarna met Iron-X:-& :-& :-& Verbeterde versie (squashed flowers8-o 8-o
Daarna de auto opnieuw gewassen met Dodo Juice Sour Power
kado van CC
^
Omdat er weinig tot geen krassen en/of swirls te bekennen waren, maar ik toch de lak iets meer brilliance wou geven, de lak gepolijst met Meg's M-205 Ultra Finishing Polish op een lichtgroene 6 inch Kompressor pad op de DAP 900. Vervolgens de lak afgenomen met Meg's Final Inspection.
Daarna de lak gecleaned en gevoed met de Dodo Juice Lime Prime op de zwarte Monello SmartPads CCS 5.5 inch Black Finishing Pad. Wat een wereldspul dat Lime Prime!!!.
Vervolgens de horizontale delen van de auto (dak, spoiler,motorkap) behandeld met Meg's M 21 Synthetic Sealant 2.0.
Daarna handmatig de Dodo Juice Banana Armour aangebracht en de week daarna afgetopt met Dodo Juice Orange Crush (uiteraard na de auto gewassen te hebben met DJ Sour Power)'
Glas gedaan met Meg's NXT Glasscleaner. Trims gedaan met Poorboy's World Trim Restorer.
Interieur uitgezogen, en kunstof delen behandeld met Meg's Quick Interior Detailer.
Velgen gedaan met Chemical Guys Jetseal 209 (velgen vóór 2X) en afgetopt met WheelWax.
Banden gedaan met Meg's Hot Shine Tire Gel.
Ongeveer 15 MF doeken gebruikt van Poorboy's en Meguiar's.
De foto's:
Motorruimte voor:
Na:
gebruik van Iron-X:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Na Iron-X:
Gepolijst met Meg's M-205:
Na Dodo Juice Lime Prime en Dodo Juice Banana Armour:
After foto's na Dodo Juice Orange Crush:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Nicknamelessje:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Een deel van de gebruikte produkten:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Een nadeel van een moie verzorgde auto is dat je ook werkelelijk alles erop ziet:
Ik hoop dat dit er nog uit te lepelen is.]-0 ]-0 ]-0
Bedankt voor het kijken en tot de volgende show-off!
Plan van aanpak:
Peugeot gewassen met een overmaat shampoo van Sonax, en deursponningen met sprayer + Meg's APC-plus+kwast behandeld. Motorruimte ook behandeld met APC-plus, gedroogd, en plastic delen behandeld met Chemical Guys Natural Look Dressing.
Vervolgens gekleid met de Meg's consumenten klei+ Meg's Quick Detailer. Hier kwam weinig vanaf daar de auto een paar maanden ervoor al goed gekleid was.
Zijkanten van de auto onder de sierlijsten nog ingespoten met Meg's BodySolvent.
Velgen behandeld met Meg's Hot Rims All Wheel Cleaner, en daarna met Iron-X:-& :-& :-& Verbeterde versie (squashed flowers8-o 8-o
Daarna de auto opnieuw gewassen met Dodo Juice Sour Power
Omdat er weinig tot geen krassen en/of swirls te bekennen waren, maar ik toch de lak iets meer brilliance wou geven, de lak gepolijst met Meg's M-205 Ultra Finishing Polish op een lichtgroene 6 inch Kompressor pad op de DAP 900. Vervolgens de lak afgenomen met Meg's Final Inspection.
Daarna de lak gecleaned en gevoed met de Dodo Juice Lime Prime op de zwarte Monello SmartPads CCS 5.5 inch Black Finishing Pad. Wat een wereldspul dat Lime Prime!!!.
Vervolgens de horizontale delen van de auto (dak, spoiler,motorkap) behandeld met Meg's M 21 Synthetic Sealant 2.0.
Daarna handmatig de Dodo Juice Banana Armour aangebracht en de week daarna afgetopt met Dodo Juice Orange Crush (uiteraard na de auto gewassen te hebben met DJ Sour Power)'
Glas gedaan met Meg's NXT Glasscleaner. Trims gedaan met Poorboy's World Trim Restorer.
Interieur uitgezogen, en kunstof delen behandeld met Meg's Quick Interior Detailer.
Velgen gedaan met Chemical Guys Jetseal 209 (velgen vóór 2X) en afgetopt met WheelWax.
Banden gedaan met Meg's Hot Shine Tire Gel.
Ongeveer 15 MF doeken gebruikt van Poorboy's en Meguiar's.
De foto's:
Motorruimte voor:
Na:
gebruik van Iron-X:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Na Iron-X:
Gepolijst met Meg's M-205:
Na Dodo Juice Lime Prime en Dodo Juice Banana Armour:
After foto's na Dodo Juice Orange Crush:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Nicknamelessje:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Een deel van de gebruikte produkten:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Een nadeel van een moie verzorgde auto is dat je ook werkelelijk alles erop ziet:
Ik hoop dat dit er nog uit te lepelen is.]-0 ]-0 ]-0
Bedankt voor het kijken en tot de volgende show-off!