• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full detail Peugeot 207 XS 1.6Vti (2008)

freddyevo2

Detailing chief
10 okt 2010
410
78
58
Almere
Bij deze een show-off van mijn Peugeot 207 XS-Pack, die ik als eerste eigenaar in januari 2008 in gebruik genomen heb. Toentertijd afleverd met een Waxoyl behandeling:D . Weet nog dat ik hem kwam afhalen: de Peugeot stond helemaal klaar in de showroom, toen de verkoper erachter kwam dat de auto nog niet de Waxoyl-behandeling had gekregen. In allereil werd de auto elders op het industrieterrein alsnog voorzien van de Waxoyl behandeling, en was binnen 10 minuten weer terug. Had toen al mijn bedenkingen. Kostte ook nog eens €195,- ex. Moet zeggen dat de eerste 3 maanden de auto redelijk makkelijk schoon te houden was, en flink glom, maar daarna was er weinig meer van te merken. Het is ook veelzeggend dat toen het dealerschap werd overgenomen de Waxoyl behandeling uit het assortiment verdween.

Plan van aanpak:
Peugeot gewassen met een overmaat shampoo van Sonax, en deursponningen met sprayer + Meg's APC-plus+kwast behandeld. Motorruimte ook behandeld met APC-plus, gedroogd, en plastic delen behandeld met Chemical Guys Natural Look Dressing.
Vervolgens gekleid met de Meg's consumenten klei+ Meg's Quick Detailer. Hier kwam weinig vanaf daar de auto een paar maanden ervoor al goed gekleid was.
Zijkanten van de auto onder de sierlijsten nog ingespoten met Meg's BodySolvent.
Velgen behandeld met Meg's Hot Rims All Wheel Cleaner, en daarna met Iron-X:-& :-& :-& Verbeterde versie (squashed flowers8-o 8-o :D
Daarna de auto opnieuw gewassen met Dodo Juice Sour Power :)kado van CC :)^
Omdat er weinig tot geen krassen en/of swirls te bekennen waren, maar ik toch de lak iets meer brilliance wou geven, de lak gepolijst met Meg's M-205 Ultra Finishing Polish op een lichtgroene 6 inch Kompressor pad op de DAP 900. Vervolgens de lak afgenomen met Meg's Final Inspection.
Daarna de lak gecleaned en gevoed met de Dodo Juice Lime Prime op de zwarte Monello SmartPads CCS 5.5 inch Black Finishing Pad. Wat een wereldspul dat Lime Prime!!!.
Vervolgens de horizontale delen van de auto (dak, spoiler,motorkap) behandeld met Meg's M 21 Synthetic Sealant 2.0.
Daarna handmatig de Dodo Juice Banana Armour aangebracht en de week daarna afgetopt met Dodo Juice Orange Crush (uiteraard na de auto gewassen te hebben met DJ Sour Power)'
Glas gedaan met Meg's NXT Glasscleaner. Trims gedaan met Poorboy's World Trim Restorer.
Interieur uitgezogen, en kunstof delen behandeld met Meg's Quick Interior Detailer.
Velgen gedaan met Chemical Guys Jetseal 209 (velgen vóór 2X) en afgetopt met WheelWax.
Banden gedaan met Meg's Hot Shine Tire Gel.
Ongeveer 15 MF doeken gebruikt van Poorboy's en Meguiar's.

De foto's:
dscn1214w.jpg

dscn1213f.jpg

dscn1215ny.jpg

dscn1217.jpg

Motorruimte voor:
dscn1220l.jpg

Na:
dscn1224v.jpg

gebruik van Iron-X:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
dscn1239i.jpg

Na Iron-X:
dscn1244v.jpg

Gepolijst met Meg's M-205:
dscn1246b.jpg

dscn1257.jpg

dscn1259n.jpg

dscn1260y.jpg

dscn1263t.jpg

dscn1268k.jpg

dscn1278j.jpg

dscn1279.jpg

Na Dodo Juice Lime Prime en Dodo Juice Banana Armour:
dscn1292b.jpg

dscn1293n.jpg

dscn1294i.jpg

dscn1295q.jpg

dscn1296yp.jpg

After foto's na Dodo Juice Orange Crush:
dscn1327kh.jpg

dscn1329q.jpg

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
dscn1336i.jpg

dscn1338x.jpg

Nicknamelessje:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
dscn1346h.jpg

dscn1352u.jpg

dscn1354f.jpg


dscn1349.jpg

Een deel van de gebruikte produkten:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Een nadeel van een moie verzorgde auto is dat je ook werkelelijk alles erop ziet:
dscn1272j.jpg

Ik hoop dat dit er nog uit te lepelen is.]-0 ]-0 ]-0

Bedankt voor het kijken en tot de volgende show-off!
 
Super strak resultaat zeg en ook een mooie kleur vor de 207! Zonde wel van de schade, misschien valt er nog eer te behalen met restylen?
 
mooie auto met een mooie kleur en een mooi detail resultaat.:)^

de spoiler is niet mijn ding, maar dat is persoonlijk
 
mooie detail!
hij ziet er weer beter als nieuw uit!
jammer van het deukje, maar die is er zowieso wel uit te krijgen.
zit nog geen knik in het plaatmateriaal.
 
Erg mooi resultaat! De kleur is gelijk aan DJ LP! Zonde van de deukjes, maar die zijn er met re-style er zo uit te halen lijkt mij. Heerlijke flake pop op de nicknameless foto!
 
de 207 staat er weer super bij. Had van de week de 207 van m'n vrouw van een 2de laag sn voorzien en wat dan echt goed op valt is dat de lak echt een sinaasappel effect heeft.
Bij jou is dat zo te zien niet het geval :cool: