• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full detail Seat Ibiza FR 2004

PoetsenPoetsen

Detailing addict
16 mrt 2009
947
62
Omdat ik wat spulletjes had binnengekregen van Carclean wilde ik een full detail gaan doen.

Dit keer was het mijn eigen auto die eraan moest geloven. Ik had een nieuwe foam aangeschaft die ik direct kon testen. De review kan je hier lezen: https://forum.Carclean.com/cc_postst6531/Review-ValetPro-Snow-Foam-Combo--5L.aspx

Goed... ik ben zaterdag 8 mei en zondag 9 mei bezig geweest met de detail.

Zaterdag 8 mei:
- foamen met de ValetPro Snow Foam
- wassen met Poorboy's Slick & Suds
- kleien met de Mother klei en Poorboy's Spray & Wipe 1:1 verdund (deze klei werkt toch wel heerlijk)
- wat krassen uit de auto verwijderd met Monello Mezzo en Finale op oranje en witte pad. Grote kras met Inizio op geel.

Zondag 9 mei:
- opnieuw wassen
- lak gevoed met Poorboy's Black Hole op zwarte handpad
- waxen met Poorboy's Natty's Past Wax Blue
- trims en deel spiegelkappen met Poorboy's Trim Restorer

Foamen:
SDC10572.jpg


SDC10574.jpg


SDC10575.jpg


De wax aan het curen:
SDC10595.jpg


SDC10591.jpg


SDC10597.jpg


Resultaten:

De kras
SDC10565.jpg


Was even werken maar heb hem er helemaal uit:
SDC10600.jpg


SDC10587.jpg


Eindresultaat:

Ik ben er best tevreden over.

SDC10586.jpg


SDC10585.jpg


SDC10582.jpg


SDC10590.jpg


Hier zie je dat 1 van mijn trims een afwijkende kleur heeft. Ik denk dat ik ze laat vervangen bij de dealer.
SDC10581.jpg


Beading van vandaag:

SDC10604.jpg


SDC10603.jpg


SDC10606.jpg


SDC10605.jpg


Nog even een vraagje voor de kenners. Ik wist niet precies meer hoe je blackhole verwerkt. Ik heb een zwarte pad gebruikt en een dun laagje op de auto aangebracht. Toen ik de auto voor de helft klaar had ben ik begonnen met uitpoetsen vanaf de plek waar ik begonnen ben.
Daarna de andere helft behandeld en toen ik klaar was vanaf het begin weer uitgepoetst. Ik heb het net zo gedaan als met het waxen. Dus een dun laagje op de lak. Op het forum las ik ergens dat je zo moet aanbrengen dat de lak eerst dof wordt en net zo lang poetsen totdat deze begint te glimmen, maar dit lukte me niet. Vandaag aanbrengen, even laten curen (minuut of 10) en dan uitpoetsen.
Doen jullie het ook zo?
 
Ik weet het niet. Het was al zo toen ik de auto kocht, alleen viel het me toen niet op. Waarschijnlijk omdat de trims gezwart zijn.
Toen ik vorig jaar met mijn detailhobby begon viel me met kleien al op dat er veel swirls en steenslag tevoorschijn kwam. Ook zag ik dus dat de trims verschillen van kleur. Nieuwe trims kosten een paar tientjes dacht ik.
 
Zo die kras was aardig diep!:eyes:
Lijkt wel of al ie helemaal door de lak heen was.

Mooi gelukt hoor en mooie auto!:cool:
 
Ik breng de Black Hole altijd aan met een zwarte pad en doe dan de hele auto.. meestal ff wat drinken en dan na een swipe test uitpoetsen
 
emilio zei:
Zo die kras was aardig diep!:eyes:
Lijkt wel of al ie helemaal door de lak heen was.

Mooi gelukt hoor en mooie auto!:cool:
Op de foto leek hij wel breed, maar hij is van voren iets dunner zeg maar.
Eerst mezzo op oranje 2 hits, toen 1 hit inizio op geel, daarna 1 hit oranje op mezzo en 1 hit finale op een witte pad.
 
Ik meende dat Cees (Goku) ooit schreef over de Black Hole, zwarte pad, standje 2-3, poetsen tot ie lichtjes gaat glimmen, en je hoeft m in princiepe niet te laten curen.
Waxen is gewoon wederom aanbrengen, niet doorpoetsen, curen, afnemen.

Ojaah, wel ff lekker voelen aan je gladde lak he?!:grinning:

Heb je ook nog geprobeerd om te finishen met Finale op zwart of lichtgroen?

Al met al keurig resulaat, zeker op de krassen. Nette beading ook!

Dat van die trims zie je veel vaker op Ibiza's hoor.
Onze Ibi heeft geen verschillen, maar is wel gruwelijk droog, Trim Restorer is na een week compleet weg, Meg's All Season Dressing begint na 2 weken minder te worden. Heb nog steeds geen topper gevonden voor dit spul op de Seat.
 
Bedankt voor je antwoord Eelco.
De trim restorer blijft bij mij ongeveer een maandje zitten (ik breng 2 laagjes aan). Aan de andere kant van de auto is er geen verschil. Het valt juist op als de auto tip top schoon is.
Ohhh dat is wat ik vergeten ben. Ik wilde finishen op een zwarte pad, die heb ik wel in het bezit. Heb geel, oranje, wit, zwart en een gouden pad. Maakt het veel verschil als je finished met wit of zwart?

Oh en inderdaad heb ik gevoelt aan de lak, wat lekker zacht. De doeken op de motorkap wilden niet lekker blijven liggen door de gladheid, dus die vielen op de grond en konden meteen de was in.
Vreemde is wel dat de kras er prima uitging. Op mijn bumper gelijk onder de achterklep had ik lichtere krasjes maar die kreeg ik er gewoon niet uit (plastic). Ik zag wel dat ik daar op een randje door de lak gegaan ben, daar schuurde de pad tegenaan. Gelukkig zit hij aan de binnenkant onder het afsluitrubber van de achterklep.
 
Probeer black wow eens,duur maar ongelooflijk super spul en zuinig in gebruik.
Wat betreft de black hole; van Mark heb ik geleerd; dun opbrengen,net zo dat je denkt het is te weinig en dan krijg je het `glim` effect wel.
Zwarte of gouden pad stand drie doe ik en snel heen en weer,gewoon verdelen niet `polijsten`
Hij ziet er verder weer super uit hoor!Die fr`s rijden trouwens super,net een kart! Heb eens met de diesel versie gereden,nou dat gaat serieus van z`n plek zeg,ongelooflijk.Misschien gechipped ofzo,ik weet het niet,maar boven verwachting!
 
Ik probeer meestal met de Dap op lichtgroen of zwart finishen.
Als je nog een hele lichte correctie wilt doen kan lichtgroen prima, die werkt ook al heel netjes af in veel gevallen.

Als er echt verschil is zul je het op jou donkere lak wel iets gaan zien denk ik.
Volgende keer gewoon ff 3 testspotjes maken van 50x50 ofzo, eentje met wit, zwart en lichtgroen.
Daarna ff goed beoordelen met een Brinkmann oid op marring (korte minikrasjes) en kijken of je op iets meer afstand de een iets meer helder vind dan de andere.
Wat het best op jou lak werkt is vooraf moeilijk te zeggen, blijft gewoon: Proberen = leren.
 
Goede detail! Zwart is een mooie kleur, zeker na het harde werken..!

Maak je niet druk om de strippen. Bijna alle ibiza`s hebben dit euvel. Ook die van mijn vriendin..

Robert
 
Mooi werk!


Eelco zei:
Heb nog steeds geen topper gevonden voor dit spul op de Seat.

Ik wel. Nieuw setje strips bestellen en in kleur laten spuiten ;)

Werd er zelf ook gek van. Trim restorer was na 1 week alweer ingetrokken. Heb ook nog een tijdje de Wolfgang Tyre Gel hiervoor gebruikt. Hier worden je trims ook echt mooi donker van. Echter was dat niet echt regenbestendig en bleef dat vettig aanvoelen.

Heb een zilveren auto en het staat echt super nu met meegespoten strips.

IMG_3076r.jpg