Omdat ik wat spulletjes had binnengekregen van Carclean wilde ik een full detail gaan doen.
Dit keer was het mijn eigen auto die eraan moest geloven. Ik had een nieuwe foam aangeschaft die ik direct kon testen. De review kan je hier lezen: https://forum.Carclean.com/cc_postst6531/Review-ValetPro-Snow-Foam-Combo--5L.aspx
Goed... ik ben zaterdag 8 mei en zondag 9 mei bezig geweest met de detail.
Zaterdag 8 mei:
- foamen met de ValetPro Snow Foam
- wassen met Poorboy's Slick & Suds
- kleien met de Mother klei en Poorboy's Spray & Wipe 1:1 verdund (deze klei werkt toch wel heerlijk)
- wat krassen uit de auto verwijderd met Monello Mezzo en Finale op oranje en witte pad. Grote kras met Inizio op geel.
Zondag 9 mei:
- opnieuw wassen
- lak gevoed met Poorboy's Black Hole op zwarte handpad
- waxen met Poorboy's Natty's Past Wax Blue
- trims en deel spiegelkappen met Poorboy's Trim Restorer
Foamen:
De wax aan het curen:
Resultaten:
De kras
Was even werken maar heb hem er helemaal uit:
Eindresultaat:
Ik ben er best tevreden over.
Hier zie je dat 1 van mijn trims een afwijkende kleur heeft. Ik denk dat ik ze laat vervangen bij de dealer.
Beading van vandaag:
Nog even een vraagje voor de kenners. Ik wist niet precies meer hoe je blackhole verwerkt. Ik heb een zwarte pad gebruikt en een dun laagje op de auto aangebracht. Toen ik de auto voor de helft klaar had ben ik begonnen met uitpoetsen vanaf de plek waar ik begonnen ben.
Daarna de andere helft behandeld en toen ik klaar was vanaf het begin weer uitgepoetst. Ik heb het net zo gedaan als met het waxen. Dus een dun laagje op de lak. Op het forum las ik ergens dat je zo moet aanbrengen dat de lak eerst dof wordt en net zo lang poetsen totdat deze begint te glimmen, maar dit lukte me niet. Vandaag aanbrengen, even laten curen (minuut of 10) en dan uitpoetsen.
Doen jullie het ook zo?
Dit keer was het mijn eigen auto die eraan moest geloven. Ik had een nieuwe foam aangeschaft die ik direct kon testen. De review kan je hier lezen: https://forum.Carclean.com/cc_postst6531/Review-ValetPro-Snow-Foam-Combo--5L.aspx
Goed... ik ben zaterdag 8 mei en zondag 9 mei bezig geweest met de detail.
Zaterdag 8 mei:
- foamen met de ValetPro Snow Foam
- wassen met Poorboy's Slick & Suds
- kleien met de Mother klei en Poorboy's Spray & Wipe 1:1 verdund (deze klei werkt toch wel heerlijk)
- wat krassen uit de auto verwijderd met Monello Mezzo en Finale op oranje en witte pad. Grote kras met Inizio op geel.
Zondag 9 mei:
- opnieuw wassen
- lak gevoed met Poorboy's Black Hole op zwarte handpad
- waxen met Poorboy's Natty's Past Wax Blue
- trims en deel spiegelkappen met Poorboy's Trim Restorer
Foamen:
De wax aan het curen:
Resultaten:
De kras
Was even werken maar heb hem er helemaal uit:
Eindresultaat:
Ik ben er best tevreden over.
Hier zie je dat 1 van mijn trims een afwijkende kleur heeft. Ik denk dat ik ze laat vervangen bij de dealer.
Beading van vandaag:
Nog even een vraagje voor de kenners. Ik wist niet precies meer hoe je blackhole verwerkt. Ik heb een zwarte pad gebruikt en een dun laagje op de auto aangebracht. Toen ik de auto voor de helft klaar had ben ik begonnen met uitpoetsen vanaf de plek waar ik begonnen ben.
Daarna de andere helft behandeld en toen ik klaar was vanaf het begin weer uitgepoetst. Ik heb het net zo gedaan als met het waxen. Dus een dun laagje op de lak. Op het forum las ik ergens dat je zo moet aanbrengen dat de lak eerst dof wordt en net zo lang poetsen totdat deze begint te glimmen, maar dit lukte me niet. Vandaag aanbrengen, even laten curen (minuut of 10) en dan uitpoetsen.
Doen jullie het ook zo?