Deze Volvo C70 was geimporteerd vanuit Duitsland en er was rekening gehouden dat het lakwerk niet zo best was maar dat het wel te verhelpen was met wat TLC (Tender Love & Care).
Dat de staat vanlak niet zo best was bleek wel tijdens de inspectie van de lak. De zon scheen volop en dat deed de lak niet veel goed:
Helaas was er door de vorige eigenaar stevig gerookt in de auto dus gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om alvast wat CarPro SoPure op diverse plekken op het interieur te spuiten en de auto in de zon te laten staan.
SoPure wordt namelijk geactiveerd door zonlicht en dat was een van de weinige dagen dat er zon was helaas.
Wat vooral opviel was de motorkap, deze was erg wazig. Ook was het rechter voorscherm erg dun.
De rest van de auto was tussen de 100 en 170 terwijl het voorscherm zo rond de 75-85 zat met uitschieters tot onder de 70.
De lak werd na de gebruikelijke wasbeurt behandelt met Iron-X en daarna gekleid.
Daarna polijsten met Monello Forza, Meguiar's M105, Monello Mezzo en Monello Finale.
Daarna twee keer ontvet en vervolgens in een laag C-Quartz gezet, als topping werd Reload gebruikt.
Als eerst was de motorkap aan de beurt:
Links is gedaan (alleen met wool gepolijst)
Voor:
Na:
Verder polijstwerk:
Het dunne paneel, alleen de waas en swirls weg kunnen werken
C-Quartz aanbrengen:
Wielkasten meerdere kerel gereinigd en behandeld met 303 Aerospace:
De velgen waren ook een verhaal apart. Het zwarte wat je ziet is waarschijnlijk tectyl o.i.d.
IronX, Glue & Tar Remover en kleien hielpen totaal niet. Het moest echt met flink wat werk verwijdert worden:
Het resultaat was er dan ook naar:
Rechterdeel behandeld met 303 Aerospace, mooi subtiel en niet overdreven.
Leer werd meerdere keren gereinigd, het voelde vettig en er zat een vieze glans op:
Daarna voeden met Gliptone:
Motorruimte was ook gereinigd en behandeld:
VOOR:
NA:
Photoshop plaatjes:
Bedankt voor het lezen!
Dat de staat vanlak niet zo best was bleek wel tijdens de inspectie van de lak. De zon scheen volop en dat deed de lak niet veel goed:
Helaas was er door de vorige eigenaar stevig gerookt in de auto dus gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om alvast wat CarPro SoPure op diverse plekken op het interieur te spuiten en de auto in de zon te laten staan.
SoPure wordt namelijk geactiveerd door zonlicht en dat was een van de weinige dagen dat er zon was helaas.
Wat vooral opviel was de motorkap, deze was erg wazig. Ook was het rechter voorscherm erg dun.
De rest van de auto was tussen de 100 en 170 terwijl het voorscherm zo rond de 75-85 zat met uitschieters tot onder de 70.
De lak werd na de gebruikelijke wasbeurt behandelt met Iron-X en daarna gekleid.
Daarna polijsten met Monello Forza, Meguiar's M105, Monello Mezzo en Monello Finale.
Daarna twee keer ontvet en vervolgens in een laag C-Quartz gezet, als topping werd Reload gebruikt.
Als eerst was de motorkap aan de beurt:
Links is gedaan (alleen met wool gepolijst)
Voor:
Na:
Verder polijstwerk:
Het dunne paneel, alleen de waas en swirls weg kunnen werken
C-Quartz aanbrengen:
Wielkasten meerdere kerel gereinigd en behandeld met 303 Aerospace:
De velgen waren ook een verhaal apart. Het zwarte wat je ziet is waarschijnlijk tectyl o.i.d.
IronX, Glue & Tar Remover en kleien hielpen totaal niet. Het moest echt met flink wat werk verwijdert worden:
Het resultaat was er dan ook naar:
Rechterdeel behandeld met 303 Aerospace, mooi subtiel en niet overdreven.
Leer werd meerdere keren gereinigd, het voelde vettig en er zat een vieze glans op:
Daarna voeden met Gliptone:
Motorruimte was ook gereinigd en behandeld:
VOOR:
NA:
Photoshop plaatjes:
Bedankt voor het lezen!