• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Fusso coat (oude formule)

Arjan21

Detailing trainee
28 mei 2019
47
40
Ik heb laatst problemen gehad met Fusso coat. Het eerste paneel had ik er iets te dik opgesmeerd. Dat kreeg ik bijna niet meer weg. Daarna wat dunner gesmeerd, maar nog steeds is het niet weg te krijgen.
Daarnaast laat het ook een soort waas achter.
Dus mijn eerste ervaring met Fusso coat is niet zo heel best. Zijn er nog tips om dit te voorkomen of doe ik wat verkeerd?
 
Zo dun mogelijk opzetten ,swipetesten en niet te lang wachten met afnemen daar komt het op neer uiteindelijk. Heel licht oppakken uit de pot en de wax zover uitsmeren als je kan. Met 1 lichte draai kun je zeker een halve motorkap doen ,wanneer je pad slecht wax af begint te geven dan pas nieuw uit de pot halen. Daar waar je begint met smeren is het vaak al te dik smeer dat deel extra goed uit.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Arjan21
Heel erg bedankt voor de tips!

volgend jaar in de lente maar weer proberen. Als ik er nu tijd voor heb en het weer laat het toe, dan ga ik het er weer vanaf polijsten en voor de winter er dan 845 op smeren.

mij denk dat ik dan alles te dik heb gesmeerd en waarschijnlijk te lang heb gewacht. Heb meerdere malen de swipetest gedaan, maar het was nog niet goed.

het is tevens ook mijn eerste vaste wax, dus van fouten moet je leren.
 
Deze gebruiksaanwijzing kende je al? Zo gebruik ik hem, en ondanks dat het een regelrechte bitch is, toch vrijwel nooit problemen mee.
Tegenwoordig gebruik ik hem eigenlijk alleen nog maar op de neus van de auto's (ideaal voor de vliegen) en op de polyester vlaggenmast...)

Fusso_0.jpg
Fusso_1.jpg
Fusso_2.jpg
Fusso_3.jpg
Fusso_4.jpg
Fusso_5.jpg
 
Deze gebruiksaanwijzing kende je al? Zo gebruik ik hem, en ondanks dat het een regelrechte bitch is, toch vrijwel nooit problemen mee.
Tegenwoordig gebruik ik hem eigenlijk alleen nog maar op de neus van de auto's (ideaal voor de vliegen) en op de polyester vlaggenmast...)

thanks voor de “handleiding”. Bij afbeelding 4 staat er dat het beter gaat met een natte/ doorweekte spons. Bedoelen ze dit dan met water?
 
Ik vond em eigenlijk helemaal niet zo lastig om te verwerken (al zijn er betere opties) ,standtijd ook oké..
Glans tja het blijft een Sealent uit een potje maar overal is het geen slecht spul.
 
Weliswaar de nieuwe versie van de Fusso Coat (voor lichte lakkleuren) een maand geleden aangeschaft bij Carclean in de winkel maar daar vergelijkbare matige verwerking mee ervaren. Buitentemperatuur ongeveer 18/19 graden en droog weer en de inhoud van het potje is behoorlijk hard. Eerst met een microvezel applicator geprobeerd maar er komt erg weinig van op de applicator. Volgens de instructie kruislings opgebracht maar zo soepel als op de instructievideo ging het zeker niet. Toch maar de foam applicator geprobeerd die bij het potje komt en dat ging al iets beter al moet je goed ronddraaien in de pot om (voornamelijk aan de randen) iets op de applicator te krijgen. Uitwrijven na circa 5 minuten ook niet echt makkelijk.

In de instructie heb ik de mogelijkheid over het hoofd gezien van de optie om het ook met een vochtige applicator te doen. Dat ga ik binnenkort zeker een keer proberen dan moet het vast beter gaan idd als ik de reacties hierboven lees. Kijk er naar uit om het te gaan proberen.

De laag zit er nu wel iets meer dan 3 weken op en heeft inmiddels slecht weer en een vakantie te verduren gehad. De beading is nog prima, de glans komt overeen met andere synthetische (spray)waxen die ik hiervoor heb gebruikt.
 
Dunne laag opbrengen , droge of natte pad naar keuze.
Ik werk per paneel en laat nooit curen.Onmiddellijk uitpoetsen dus !
Al op verschillende wagens toegepast nooit problemen gehad en zeer lange standtijd.
 
Neeen. Ik doe het zoals beschreven .
Wanneer ik bv twee panelen zou doen is het een en al miserie met het eerste ivm vlekken.
Dus ik doe paneel per paneel... en direct uitwrijven