• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gaat dit wel helemaal lekker?

PeterPeter

Detailing rookie
12 jun 2009
23
0
hallo mensen

twijfelen, twijfelen en nog eens twijfelen.
Ik weet niet wat ik moet kiezen!

Ik ga binnen kort een citroen C5 poetsen maar ik weet niet wat ik het beste kan doen. ( en andere auto's natuurijk) daarom zou ik graag advies willen!

beginnen met wassen,
kleien
monello mezzo daarna finale
wolfgang finishing glaze
wolfgang sealant 3.0

of moet ik in plaats van de sealant een wax kiezen. Bijvoorbeeld collinite 845

IK WEET HET NIET! ik wil graag een goede natte glans en goede bescherming

Wat is jullie advies?

Een sealant geeft vaak een langdurigere en betere bescherming dan een wax, maar bij een wax is de glans vaak mooier.

Eerste vraag wat in me opkomt:

Ga je handmatig of machinaal aan de slag?

In de bovenstaande topics staat precies hoe je stap voor stap aan de slag kunt.

Als ik zo je lijstje lees, dan zou ik voor de Wolfgang DGPS gaan en niet voor de Collinite.
Het enige nadeel van de Wolfgang DGPS is dat deze na te zijn aangebracht en afgenomen, dat de wagen minimaal 12 uur droog moet staan, dus niet onderhevig aan regen en/of een vochtige omgeving.

Wolfgang Finishing Glaze is hetzelfde als de Monello Finale of Menzerna Final Finish ;)
Je hoeft dus maar een van die 2 produkten te gebruiken.

By the way, de Collinite #845 is géén sealent :no , maar een carnaubawax :ja

bedank voor de snelle antwoorden!

dus als ik het goed begrijp hoef ik alleen maar de sealant te gebruiken. zou ik dan evt ook nog de wax er over heen zetten voor meer berscherming/ glans

en ik werk met de DAP

kan wel, of het nut heeft? denk het niet.
verschil zal je niet/nauwelijks zien, plus, dat wax zo goed als niet op je eerste laag hecht (gladheid e.d.)

Probeer in het vervolg je topictitel iets duidelijker te maken; wel zo prettig om te begrijpen en onderscheiden :ja