• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

GeBas’ Peugeot 108

Vandaag m’n eigen auto maar eens extra verwend. Het doosje Gyeon One 30ml stond al een tijdje te wachten.

Vorige jaar april is de 108 voor het laatst gepolijst en afgelopen april voor het laatst voorzien van een laagje wax in de vorm van Collinite 845. Het wagentje wordt 2 wekelijks uitvoerig hand gewassen.

Omdat ik tegenwoord wat minder tijd voor mijn eigen wagens heb gekozen voor de duurzaamheid van een coating. Ik heb getwijfeld tussen de One en Pure maar op basis van de prijs en verdere positieve verhalen hier op het forum gekozen voor de One in de kit met doeken.

Vandaag was het qua weersomstandigheden ideaal dus vanochtend bijtijds begonnen met de onderstaande stappen.

Als eerste een lekker extra dikke Monello Foam laag aangebracht. Daarna met een kwastjes alle naadjes en randjes nagelopen. Vervolgens middels de 2 emmer methode de auto Gewassen met mijn favoriete Borns tobe mild shampo. Daarna afgespoten met de hogedrukreiniger.
Vervolgens ben ik de auto gaan kleien met Monello klei en DJ Slippy. Daarna nogmaals afgespoten en gewassen. Ondanks mijn frequente onderhoud haalde de klei best nog wat vervuiling van de lak.
Vervolgens gedroogd met de kleine rode Monello droogdoek.

Daarna de Flex 7-15 en 8-12 erbij gepakt om 1 rondje Menzerna 3800 met de groene Menzerna pads te polijsten. heerlijke machines blijven het!

Daarna de auto nog een keer afgespoeld en gedroogd.

Toen de fles Gyeon Prep erbij gepakt. Uiteindelijk is er een halve liter Prep er op gegaan.

Als laatste Voorzien van Gyeon One. Heb nog 1/3 van het flesje over.
Bandjes in de Gyeon Tire en de plastic delen in de Trim.


28F5BE35-41BF-425F-B433-308F25E41470.jpeg
1D871661-6981-45B9-96F5-B44C1507B65F.jpeg
DBA6196F-1BFE-4056-B590-639A04C401D2.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Supersweet.

Vraagje: kwastjes en randjes, doe je dat na het foamen met de foam nog erop?

Ik zag op YT een kerel die met de foam erop en borstel zijn hele voettuig5 (caravan dan wel) schoonmaakte.

Dus niet foam laten inwerken en afspoelen, maar gebruiken als opgespoten shampoo.
 
@PizzaPieter ik doe dit vaak als ik een auto heb die heel erg vuil is en waarbij het nodig is om te agiteren maar dan als volgt:

-foamen
-afspuiten
-nogmaals foamen en dan agiteren.

Hierdoor heb je het meeste vuil al van de auto en heb je dus minder kans op krassen doordat je met je kwast het vuil over de auto sleept.

Dus ja het kan zeker.

Doe je het zoals gebas bij de eerste keer foamen dan kan dat ook maar dan is de auto waarschijnlijk niet heel vuil(zoals bij de meeste van ons)

@GeBas die staat er weer netjes bij! Veel gedaan zo in 1 dag. Vind ik knap!
 
Laatst bewerkt:
@PizzaPieter ik doe dit vaak als ik een auto heb die heel erg vuil is en waarbij het nodig is om te agiteren maar dan als volgt:

-foamen
-afsluiten
-nogmaals foamen en dan agiteren.

Hierdoor heb je het meeste vuil al van de auto en heb je dus minder kans op krassen doordat je met je kwast het vuil over de auto sleept.

Dus ja het kan zeker.

Doe je het zoals gebas bij de eerste keer foamen dan kan dat ook maar dan is de auto waarschijnlijk niet heel vuil(zoals bij de meeste van ons)

@GeBas die staat er weer netjes bij! Veel gedaan zo in 1 dag. Vind ik knap!
Hi, je gebruikt 2 termen die nieuw voor me zijn (i.r.t. poetsen althans)

Afsluiten (bedoelde je afspuiten)
Agiteren - bedoel je hiermee het voel met kwastjes in moeilijke hoekjes losweken?
 
@PizzaPieter bijdeze aangepast, moest idd afspuiten zijn.

Agiteren heb ik hier ook geleerd, dat is inderdaad met de kwast je naden en kieren behandelen.

Hier een mooi voorbeeld van een plek die je het beste kan agiteren omdat daar veel aangekoekt vuil blijft zitten waar je met je handschoen moeilijk bij kan.

B3785F9A-F165-4956-BCCA-2CBFFEC6B532.jpeg
 
  • Leuk
Reactions: PizzaPieter
De auto was idd niet vuil, vandaar dat ik met kwastje direct met foam aan de gang ging. Normaal,zou ik dat ik een latere fase doen.

Mijn auto was qua lak al in zeer goede staat. Het wagentje rijd maar weinig, zo’n 5000 km per jaar.
En eerlijk, zilver is wel een makkelijk kleur om te corrigeren vind ik.

Wassen en kleien was in een uurtje klaar. Dus ja, polijsten denk ik uurtje of 2, dus ja ging best vlot alles bij elkaar.
 
  • Leuk
Reactions: PizzaPieter
@PizzaPieter bijdeze aangepast, moest idd afspuiten zijn.

Agiteren heb ik hier ook geleerd, dat is inderdaad met de kwast je naden en kieren behandelen.

Hier een mooi voorbeeld van een plek die je het beste kan agiteren omdat daar veel aangekoekt vuil blijft zitten waar je met je handschoen moeilijk bij kan.

Bekijk bijlage 145927
Tnx...moet ik dat ook maar doen bij emblemen, naad tussen achterruit en metaal van achterklep etx

Mooie tip, tnx.
 
  • Leuk
Reactions: Hean
De eerste echte wasbeurt na het aanbrengen van de Gyeon One glascoating.
Een week of 3 was ie ook al beetje stoffig, toen heb ik hem slechts alleen afgespoeld en gedroogd.

Als eerste gefoamed met Monello Artico Magico Snow Foam, ik heb erg dun gemend iets onder het eerste streep je van de Monello 2.0 foamlance. Auto was niet heel vies.
IMG_0221.jpeg

Nadat het foam lekker van de auto was gelopen heb ik deze direct afgespoeld met de HD.
Vervolgens gewassen, gebruikelijke 2 emmer methode, ik heb nieuwe Monello Thick Washmitt gebruikt, als shampoo de DoDoJuice Btm.
Nogmaals afgespoeld.
Vervolgens gedroogd met de kleine Doppino Piazza Drying Towel.
Nagelopen met Sonax Xtreme BrilliantShine Detailer i.c.m. Monello Peluche Verde.

Mijn andere auto staat in de Gyeon Pure. Toch ben ik goed tevreden over de One, na het wassen voelt de auto nog steeds glad, ik merk dat vuil minder hecht. De Pure heeft wel een betere beading maar is daarentegen duurder qua aanschaf en moeilijker aan brengbaar.

Het resultaat:
IMG_0224.jpeg
IMG_0225.jpeg


Autootje staat er weer als nieuw bij.
 
Een kleine update:
De One Coating lijkt nu toch wat minder te gaan worden. Dit is nog de versie voor de Evo generatie.
Maar een handwasje met Bathe+ doet wonderen.

Helaas geen foto's gemaakt.

Straks in het voorjaar krijgt ie echt even weer de juiste aandacht.
Vandaag wel een origineel velgensetje opgescharreld. Ze zien er nog behoorlijk netjes uit.
Ga deze van de week/volgende week aanpakken, wassen, kleien, polijsten en dan laagje Gyeon Rim. Daarna op de 108 en dan kunnen de winterwieltjes zolder weer op.
IMG_0332.jpeg
 
Vorige week al eerst volledige gewassen, Non Ferro, gekleid.

Daarna de wielen in de wheelstand gezet voor een polijst rondje. Ik heb Menzerna 2200 i.c.m. de Flex PXE.
Viel me reuze mee hoe goed het zilverkleurige deel zich nog liet corrigeren. Het zwarte hoogglans was wel wat hard leek het. Maar is prima zo.

IMG_0388.jpeg


Vervolgens velgen setje voorzien van Gyeon Rim en Gyeon Tire.

IMG_0544.jpeg


Niet 100% perfect, maar ze komen ook niet op een nieuwe auto.

IMG_0585.jpeg


Inmiddels zijn ze gemonteerd, ik ben er blij mee

IMG_0602.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit en staat mooi onder de auto! Die wheelstands lijken mij echt ideaal om de coating aan te brengen;
 
  • Leuk
Reactions: GeBas