Vandaag een gestart gemaakt om de 108 eens grondig aan te pakken. Zoals eerder aangegeven doet de One het niet meer optimaal. Voor de komende winter wil ik dat ie er top bij staat.
Als eerste de auto in de
Gyeon foam gezet. In tussen tijd 3 emmers klaar maken:
1. Velgen emmer met
Gyeon Bathe, Great Lion Wheel Cleaner, kwastje en
Monello borstel. En
Monello wheel mitt.
2. Sop emmer met
Gyeon Bathe en
Monello washandschoen.
3. Spoel emmer
Nadat de foam zijn werk had gedaan heb ik eerst de velgen, welke in de
Gyeon Rim staan, gewassen.
Daarbij ook de banden gereinigd m.b.v
Gyeon Tire Cleaner.
Na een eerste rondje wassen de auto ingesprayed met
Gyeon Iron, daarna nog een rondje gewassen. Vervolgens mij de gevoelige delen achter de voorwielen ook nog
Gyeon Tar in geneveld.
Tot mijn enigszins stomme verbazing leek de coating weer beter zijn werk te doen, eigelijk logisch na de was stappen die ik had gedaan. Op de zijkanten leek er een bijna optimale sheeting en beading te zijn. Op dak en motorkap nog steeds minder.
Even twijfelde ik, doorgaan…
Ja, doorgaan. Deze dag was ingepland en ook wetende dat de duurzaamheid van de oudere One generatie echt wel zijn tijd had gehad. Plus ik had nieuwe coating in huis gehaald voor deze klus.
Dus door gegaan.
Normaal gesproken zou ik kleien, maar om dat het onze eigen 2e auto is, deze zeer regelmatig netjes gewassen wordt, slechts 6000km per jaar maakt deze stap overgeslagen. Anders onnodige marring.
Na het drogen met droogdoek en blazen met de meastro de plastic delen afgeplakt.
Ik heb vervolgens de auto nog eens nagelopen en heb toen de keuze gemaakt om te gaan polijsten met
Gyeon Polish op de blauwe
Gyeon pads.
Mijn vrouw ontfermde zich inmiddels over het interieur, uitzuigen,
Gyeon Interieur detailler en
Gyeon Preserve.
Op de motorkap zatten een paar "heftige" steenslag plekjes. Deze had ik onlangs al behandeld met een glasvezel schuurpen en wat ingelakt met een primer. Na enkele dagen geschuurd met Kovax schuur methode. Ik had een lak pen nabesteld op kleur. Plekjes afgelopen week behandeld met kleur. Geschuurd. Vandaag glad gepolijst m.b.v. de Flex PXE 80.
Toen dat gedaan was polijsten maar:
Na het eerste rondje polijsten alles geïnspecteerd met de
MONELLO Luce Inspection Light, prima ding overigens.
Daarna de
Gyeon Primer er bij gepakt.
En witte
Gyeon pads.
De ruiten ook nog gedaan met Autoglym Glass polish.
Na het stappen plan auto 2x uitvoerig afgenomen met
Gyeon Prep.
Nu door met de coating, als eerste een laag Mohs.
En daarna een 2e laag Skin,
Gyeon Synchro dus.
Koplampen voorzien van
Gyeon Trim.
Viel me op tijdens het polijsten dat de oorspronkelijke coating het aan het begeven is:
Je ziet een soort lijntje lopen.
Ik heb ze maar goed gepolijst en ze zijn weer strak. Na foto volgt later wel.
Na zo'n 8 werk uren klaar?
Nee.
Kentekenplaat houders inmiddels wel weer gemonteerd.
Nog een paar todo's:
bandjes nog met
Gyeon Tire
ramen binnen en buiten reinigen met
Gyeon Glass
Binnen ga ik Geyon antifog aanbrengen
Buiten Soft 99 Ultra Glaco Glass Sealant
Sponningen nog nalopen met CanCoat.
Motorruimte nog nalopen na het wassen.
Tot nu toe zeer tevreden.
Durf wel te stellen dat ie in nieuw staat verkeerd.