• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

GeBas’ Peugeot 108

inmiddels was ik mijn auto's niet meer thuis, maar op een locatie die daar voor bedoeld is.
Inderdaad om eventuele issues te voorkomen.
 
Het 108je kon wel weer een opfrisbeurtje gebruiken.

Gefoamt
Gewassen met Gyeon Bathe+
Gedroogd, Gyeon Ceramic detailleer als drooghulp
Bandjes in de Gyeon Tire.

Na nu bijna 2 jr wordt de coating op de motorkap en het dak iets minder. Maar valt me niks niet tegen van de One, oude formule.

Het avond zonnetje staat er wel op.
IMG_1570.jpeg
 
Vandaag een gestart gemaakt om de 108 eens grondig aan te pakken. Zoals eerder aangegeven doet de One het niet meer optimaal. Voor de komende winter wil Kidman ie er top bij staat.

Als eerste de auto in de Gyeon foam gezet. In tussen tijd 3 emmers klaar maken:
1. Velgen emmer met Gyeon Bathe, Great Lion Wheel Cleaner, kwastje en Monello borstel. En Monello wheel mitt.
2. Sop emmer met Gyeon Bathe en Monello washandschoen.
3. Spoel emmer

IMG_3484.jpeg


Nadat de foam zijn werk had gedaan heb ik eerst de velgen, welke in de Gyeon Rim staan, gewassen.
Daarbij ook de banden gereinigd m.b.v Gyeon Tire Cleaner.

Na een eerste rondje wassen de auto ingesprayed met Gyeon Iron, daarna nog een rondje gewassen. Vervolgens mij de gevoelige delen achter de voorwielen ook nog Gyeon Tar in geneveld.

Tot mijn enigszins stomme verbazing leek de coating weer beter zijn werk te doen, eigelijk logisch na de was stappen die ik had gedaan. Op de zijkanten leek er een bijna optimale sheeting en beading te zijn. Op dak en motorkap nog steeds minder.
Even twijfelde ik, doorgaan…
Ja, doorgaan. Deze das was ingepland en ook wetende dat de duurzaamheid van de oudere One generatie echte wel zijn tijd had gehad. Plus had nieuwe coating in huis gehaald voor deze klus.

Dus door.
Normaal gesproken zou ik kleien, maar om dat het onze eigen 2e auto is, deze zeer regelmatig netjes gewassen wordt, slechts 6000km per jaar maakt deze stap overgeslagen. Anders onnodige marring.

Na het drogen met droogdoek en blazen met de meastro de plastic delen afgeplakt.
IMG_3486.jpeg


Ik heb vervolgens de auto nog eens nagelopen en heb toen de keuze gemaakt om te gaan polijsten met Gyeon Polish op de blauwe Gyeon pads.

IMG_3487.jpeg


Mijn vrouw ontfermde zich inmiddels over het interieur, uitzuigen, Gyeon Interieur detailler en Gyeon Preserve.

Op de motorkap zatten een paar "heftige" steenslag plekjes. Deze had ik onlangs al behandeld met een glasvezel schuurpen en wat ingepakt met een primer. Na enkele dagen geschuurd met Kovax schuur methode. Ik had een lak pen nabesteld op kleur. Plekjes afgelopen week behandeld met kleur. Geschuurd. Vandaag glad gepolijst m.b.v. de Flex PXE 80.

Toen dat gedaan was polijsten maar:
Na het eerste rondje polijsten alles geïnspecteerd met de MONELLO Luce Inspection Light, prima ding overigens.
Daarna de Gyeon Primer er bij gepakt.
En witte Gyeon pads.
IMG_3495.jpeg


De ruiten ook nog gedaan met Autoglym Glass polish.
Na het stappen plan auto 2x uitvoerig afgenomen met Gyeon Prep.

Nu door met de coating, als eerste een laag Mohs.
En daarna een 2e laag Skin, Gyeon Synchro dus.
Koplampen voorzien van Gyeon Trim.
Viel me op tijdens het polijsten dat de oorspronkelijke coating het aan het begeven is:
IMG_3488.jpeg

Je ziet een soort lijntje lopen.
Ik heb ze maar goed gepolijst en ze zijn weer strak. Na foto volgt later wel.

Na zo'n 8 werk uurtje Klaar?
Nee.

Kentekenplaat houders inmiddels wel weer gemonteerd.


Nog een paar todo's:
bandjes nog met Gyeon Tire
ramen binnen en buiten reinigen met Gyeon Glass
Binnen ga ik Geyon antifog aanbrengen
Buiten Soft 99 Ultra Glaco Glass Sealant
Sponningen nog nalopen met CanCoat.
Motorruimte nog nalopen na het wassen.

IMG_3507.jpeg
IMG_3508.jpeg


Tot nu toe zeer tevreden.
Durf wel te stellen dat ie in nieuw staat verkeerd.
 
Laatst bewerkt:
Zo dan die staat heerlijk te blinken zeg, heel mooi resultaat behaald ondanks dat je nog een paar kleine dingetjes moet doen.
Duidelijke foto's met een goed verslag.
 
  • Leuk
Reactions: GeBas
Vanochtend maar niet een keer op de mountainbike, maar een poets workout.
Uiteindelijk zo'n 14 uurtjes werk.
Maar nu is ie wel klaar :)

Ruitjes aan de buitenzijde voorzien van Glaco. Binnen van Antifog.
IMG_3513.jpeg


Alle sponningen in de CanCoat gezet:
IMG_3515.jpeg
IMG_3516.jpeg


Motorruimte klaar en fris...wat ik me alleen afvroeg, hoort hier geen isolatiemat in?
IMG_3518.jpeg


Gyeon Tire op de bandjes:

IMG_3514.jpeg


En nog 2 klaar foto's:
IMG_3523.jpeg


IMG_3525.jpeg


Nog 2 irritatie dingetjes, de ruitenwisserarmen, die worden niet mooi.

Ow ja, en als laatste rondje Cure.
Nou met recht GeGyeonized.
 
Laatst bewerkt:
Erg veel prezier gehad zelf van de Citroën versie van deze auto.

De isolatie ziet er goed uit, erg verzorgt!
 
  • Leuk
Reactions: GeBas